Inlägg från: Anonym (korven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (korven)

Min pojkväns bästa vän gillar inte mig

Solblomma9 skrev 2023-12-18 20:59:55 följande:
    Min pojkväns bästa vän gillar inte mig
    Hej,

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 1 år nu. Vi bor i olika städer och enklast blir givetvis för oss att ses på helger men även några vardagar.
    I årsskiftet flyttar vi ihop till hans stad och min största trygghet i den staden är min partner då jag inte har någon annan där.

till saken, min pojkvän har en bästa vän som är 10 år äldre än min pojkvän. Denne vännen har både fru och barn och han betyder mycket för min pojkvän. Redan när jag jag och min kille började dejta fick jag reda på hur viktig den här vännen är för honom. Så givetvis vill ju jag bli omtyckt av hans vän. Till en början klickade vi jättebra och vännen bjöd ofta över oss båda tillsammans.

Men ju mer tiden gick desto mer började denna vännen framför hela sällskapet säga att min pojkvän förändrats sedan han träffade mig. Det kan vara allt ifrån ?sedan han träffade dig har din kille blivit sämre på sin sport?, ?sedan han träffade dig umgås han inte lika ofta med mig?, sedan han träffade dig har han blivit en sämre människa och det ena och det andra.

jag är väldigt känslig och har flera gånger satt mig i bilen efter en kväll hos hans vän och börjat gråta. Dels för min pojkvän aldrig säger ifrån men också för jag känner att han pikar mig konstant, en kväll med dom får jag höra dessa kommentarer minst 30 ggr.

vill egentligen veta hur jag kan hantera det. För nu ska vi fira juldagen tillsammans med hans vänner och jag känner en enorm ångest över det. 

någon som varit med om liknande situation eller kan hjälpa mig hur jag ska agera?
    Låter som den där idioten är svartsjuk på dig. han vill ha din pojkvän för sig själv. Han kan inte acceptera att umgänget mellan dem ändras för du kommit in i pojkvännens liv.

Ynkligt av din pojkvän att inte försvara dig. Men jag tycker iaf du ska ta upp med din pojkvän, i jag-budskap, att hans kompis beteende gör dig ledsen och du önskar att han ska försvara dig framför vännen.

När vännen går i gång nästa gång, så kan du svara "vad menar du med det?". 

Sedan kan du sluta umgås med vännen. En riktig vän är inte en idiot mot sin kompis partner. Vad man än tycker om den så uppför man sig.
  • Anonym (korven)
    Tecum skrev 2023-12-18 21:32:31 följande:

Et annat sätt är att du struntar i deras fester och låter pojkvännen åka själv. Och om han gör det har han slutgiltigt bevisat vilken mes han är...

Ja, jag håller med detta!
  • Anonym (korven)

Jag hade skitit i festen om jag varit du.

Eller gått dit men gått hem vid första piken. Sagt "vad menar du med det?" och om svaret är höhöhö, eller du är överkänslig, så säger du "jag uppskattar inte hur du behandlar mig/oss. Jag går hem".

Och så går du hem.

Hur din pojkvän sedan agerar återstår att se.

• Anonym (korven)
    Solblomma9 skrev 2023-12-21 13:04:48 följande:

en liten uppdatering, vi sågs över lunch nu precis och samma sak hände ännu en gång.

jag har nu tackat för mig och gick därifrån, känns som en oerhörd lättnad.
    tack för all hjälp

Vad bra! Vad hände? 

Tolkar det som du lämnade lunchen? Sprang din pojkvän efter dig? 
Svar på tråden Min pojkväns bästa vän gillar inte mig