Inlägg från: fancyr |Visa alla inlägg
  • fancyr

BIM JANUARI 2024

Fjällsockan skrev 2024-01-16 08:08:59 följande:

Ja där är ju något! Stort grattis hörni! Jag gick också upp arla morgon med fortsatt surr i livmodern men tyckte det testet såg blankt ut :( väntar kanske till BIM och tar ett digitalt?

jag har fortfarande mitt surr så ge inte upp :) vi alla är ju olika också på hur snabbt vi tar upp hcg:t osv.
  • fancyr
    Hsim skrev 2024-01-16 14:37:15 följande:

Tycker man känner små saker hela tiden, men sen känner man väl också efter hela tiden. 

jag bockar av:
    molvärk 
    stickningnar
    ökade flytningar
    kissnödighet
    ökat luktsinne
    visst illamående 

inga ömma bröst än, vilket brukar komma strax efter plus för min del. 

tycker det är så svårt med vad som kan vara tecken på mens och vad som är gravidtet. Även fast jag varit gravid tidigare, blir man lika knäpp varje gång. 

ja jag känner efter vid minsta känning.

för mig är det:
    - känslig som tusan för allt. i morse höll jag på att brinna av på sambon som nös och snörvlade i mitt öra upplevde jag. jag har gråtit till en actionfilm och är känslig för vissa maträtter o så.. 
    - surr vid livmodern 
    -molande värk i magen/livmoder , mer ihållande än annars. 
    - huvudvärk som kommer och går 
    -craving på semla haha! tom drömt om semla
  • fancyr
    jenny1000 skrev 2024-01-16 15:04:14 följande:

Här började mensen idag... Har verkligen ingen mer energi att ge till ett 11e försökt. Känns helt omöjligt och hopplöst! 

Va tråkigt ! fortsätt ha hoppet uppe , snart är det din dag <3
  • fancyr
    Hsim skrev 2024-01-16 15:22:00 följande:
    Haha sjuk det där med semlor. Skrek åt mannen för en stund sedan att han behövde åka och köpa semlor. Blev dö sugen och kunde inte tänka mig att inte ha en typ då där direkt. 
    hahaha! jag fick faktiskt en semla förra veckan men den var torr och inte lika god som jag hade föreställt mig i mitt huvud så min craving blev inte mättad haha.. 
  • fancyr

Imorse tog jag ett nytt gravtest. Kanske kunde antyda ett streck men svagare än igår :( vet inte hur jag ska tolka detta..

• fancyr
    Svartahallon skrev 2024-01-17 06:16:55 följande:

Även jag tog ett test, visar helt blankt. Är fortfarande jättetidigt och finns ju fortfarande hopp. Men så tråkigt! På något sätt så lugnade det mig i det hela så att jag kände att nu får jag ta och lugna ner mig lite. Ska testa på nytt i helgen tänker jag.

Håller tummarna för oss alla❤️

Låter klokt, ska också vänta tills i helgen . 

🤞🏼✊🏼🥰

• fancyr
    Fjällsockan skrev 2024-01-17 07:29:39 följande:

Jag vaknade också mitt i natten och får blod på pappret så då är väl mensen här? Trodde verkligen på det där surret! Blir väl en bärs på AW istället för pengar på CB :/ 

Nä va tråkigt :( men det kanske bara blir just det där blodet? 
  • fancyr
    Fjällsockan skrev 2024-01-17 07:56:57 följande:
    Blev bara en 26 dagars cykel så får väl ägglossning snabbt igen om inte annat. Tack för peppen! Håller tummarna att ditt test blir riktigt tydligt ❤️
    ja man får väl försöka se det positiva istället för det negativa även om jag, liksom ni andra säkert, även tänker mycket negativa tankar oxå emellanåt. 

jag har inget mer testa-tidigt-test hemma och just nu känner jag inte för att slösa pengar på fler. min tanke är att kolla efter tempen istället men vi får se om jag plötsligt ändrar mig hahah.. typiskt jag. 
  • fancyr
    Hsim skrev 2024-01-17 07:56:33 följande:

Många i väntan nu! Åh håller tummarna för er alla. 

När jag torkade mig idag så antydde jag visst rosa på pappret första torkningen, men sen inget mer, själen vill tänka nidis och hjärnan tänker nu är det kört! 

håller tummarna!!!
  • fancyr
    88Mia88 skrev 2024-01-17 10:05:16 följande:

Hej!

Jag är ny här. Jag är 35 och min partner är 40 och vi har försökt att bli gravida i snart 3,5 år utan resultat. Under tiden gjorde vi tre misslyckade IVF försök. Efter IVF har vi tagit en paus på ett halvår för att kroppen skulle återhämta sig och vi har försökt på egen hand. Efter årsskiftet skulle vi fortsätta med olika utredningar och IVF men den 11:e januari fick jag mitt första ever positivt graviditetstest. Helt sjukt 🙌🤯

I och med att vi har försökt så länge är jag extremt orolig nu att det inte kanske går hela vägen och därför testar jag varje dag. Har mycket kontrollbehov. Det känns både bra och dåligt för jag oroar mig så mycket att mina test inte utvecklas så snabbt/bra som jag hoppats på. Man har ju sett på nätet hur snabbt testen kan utvecklas.

Jag har ingen jag kan prata med om detta då vi inte har berättat för någon än, och min sambo är inte så insatt i frågor om hcg. Jag skulle verkligen uppskatta lite pepp och om ni kan titta på min stegring och säga vad ni tycker. Tack så mycket 🙏

Hej!

Först och främst, bra kämpat och grattis till ert första plus! Eloge till alla som orkar kämpa sig igenom månad efter månad med negativa resultat. Hittills är jag själv på andra försöker som kanske inte heller tagit sig. Jag har liksom du mycket kontrollbehov så kontrollerar ju varje liten grej, dränerande egentligen. Man borde bara vara YOLO haha men lättare sagt än gjort. 

Gällande din stegring ser den väldigt fin ut :) Får du någon stöttning från vården, BVC/MVC eller vad det är man går till när man är gravid? Tänker att man kanske får komma på fler träffar med er historik ? 

Försök njuta av graviditeten så gott du kan :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2024