Inlägg från: Preet90 |Visa alla inlägg
  • Preet90

BIM JANUARI 2024

fancyr skrev 2024-01-23 12:35:58 följande:
    Det kan inte vara nidblödning då?
    Jag hade i en tampong men nu ca 3h senare så finns det inte en droppe blod. Min mens brukar oftast börja med mycket blod på en gång. Blev hoppfull om nidblödning nu samtidigt som jag tänker att det försent för en nidis? 
  • Preet90
    SaMoE skrev 2024-01-23 14:57:59 följande:

Hoppar också in här, dock lite sent. Har försökt sen i augusti med första, så har också försökt hålla mig ifrån dessa grupper och allt som har med graviditeter och bebisar att göra, för jag blir bara så otroligt besviken varje månad. 
    Men nu, jag ska ha mens på fredag, tog ett testa tidigt test i söndags som visade inte gravid, men nu har jag varit illamående sen dess, ont i brösten, styva bröstvårtor och molvärk i tjejmagen, så jag kan inte låta bli att återigen hoppas 😭 
    Borde va runt äl+12. 

Vi är på typ samma sag i cykeln, när hade du ÄL? 
  • Preet90
    Fjällfärd skrev 2024-01-23 15:18:13 följande:
    Kan absolut vara en nidblödning så sent. Väldigt individuellt när ägget fäster. Om du har haft ägglossning någon dag senare än du trott så kan du ju också vara färre dagar från ägglossning. Svårt att verkligen veta exakt om man inte kollar med ex ultraljud när ägglossning sker.

Så länge mensen inte har kommit så finns det hopp 🤞🏻
    Haha så jobbigt när man först tänker ? Okej nu är mensen här? och sedan några timmar senare är man torr som ett öken där nere. Jag fick mensvärk i samband med blödningen men nu känner jag ingenting alls förutom ömma bröst. Är torr där nere :/.. Om det nu skulle vara nidblödning, när kan man testa som tidigast?
  • Preet90

Jag hade en rosa flytning igår och trodde mensen var på G men har inte fått mer blod, Är BIM - 2 idag och neg test.
    Är det bara att invänta mensen eller kan det ta tid innan det visar positivt test om det nu var nidblödning igår?

• Preet90
    Höst2023 skrev 2024-01-24 06:32:01 följande:
    Är i chock testet i morse var positivt😭 Trodde verkligen mensen var på G då tempen har gått ner, så nu funderar jag på om det är en till kemiskgraviditet😢 någon annan här inne som inte haft så hög temp när dom fått positivt??
    Gratiis! :)
  • Preet90
    Millan24 skrev 2024-01-24 11:04:41 följande:

Jag tänkte precis skriva in mig i BIM-februari istället då jag trott att mensen kommit. 
    Men jag är så himla förvirrad. Troligtvis är de väl bara att man har sån stor önskan att det är graviditet på gång men jag har aldrig haft så här förut och blir misstänksam. 

Igår på morgonen fick jag rosa flytningar. BIM-2 var det då. 

Från lite på morgonen till ingenting under em/kväll. Imorse förväntade jag mig att mensen skulle ha kommit igång men det var endast som igår bara lite rosa på papperet. Lite mer vid nästa toalettbesök men nu när jag går på toaletten är det borta igen. 

Jag har aldrig haft mellanblödningar eller spottings i hela mitt liv. Har jag väl börjat blöda vid mens så startar det ganska snabbt och blir rikligt. 

Vill såklart hoppas att det här står för något positivt, men vågar inte hoppas för mycket heller. 

Vågar inte ta ett test. Får vänta ut och se va som händer. 

Det skulle kunna vara jag som skrev ditt inlägg. Jag fick precis som dig en rosa flytning igår och trodde det var mens också BIM - 2,3..

För hur många dagar sedan hade du ÄL?
    Jag testade neg idag på morgonen men har ingen mens. Får inte heller mellanblödningar eller spottings annars. 
  • Preet90
    Millan24 skrev 2024-01-24 11:38:46 följande:

Visst är det konstigt! 

Jag vet Inte exakt när jag hade ÄL men troligtvis den 12:e så de är ju ÄL+12 nudå.. 
    När hade du ÄL? Har du känt av några andra symtom? 

Jag hade ÄL 11:e jan eller jag fick iaf ägglossningsont då. Känner av det. 

Jag är öm i mina bröst, innan flytningen igår fick jag diarre som sen försvann efter. Vet inte om det har någon koppling.
    Är trött idag & har molvärk och det känns typ som att mensen kommer rinna till när som helst. Hur känns det för dig?
  • Preet90
    Frökenelin24 skrev 2024-01-24 14:54:01 följande:

Tack haha! Tog ett till test nyss (trots att jag precis hade kissat en sväng tätt inpå) och tyckte nästan det testet visade ett ännu tydligare streck. Men jag har fortfarande lite svårt att lita på att det verkligen stämmer. Min mens är beräknad att komma typ idag eller imorgon egentligen, ska jag prova typ clearblue tidigt digitalt test? Eller är det kanske pengar i sjön haha.

Jag tog ett digitalt test i söndags men det var inte tidigt så det visade negativt, så Trodde det var helt kört att få ett plus denna månaden. Förlåt om jag skriver rörigt eller så, är trött och helt ny på detta med forum haha! 

Detta är ett solklart plus men ta ett digitalt ändå för att få se ?gravid? ger en helt annan känsla 🥰
  • Preet90
    Frökenelin24 skrev 2024-01-24 18:28:05 följande:

Tog digitalt för en stund sedan och det stod gravid där med, så häftigt! Kan inte smälta det. ❤️ 

Stort grattis! ❤️
    Är det första barnet? 
  • Preet90
    Frökenelin24 skrev 2024-01-24 19:57:53 följande:
    Tack snälla❤️ ja det är första, vi bestämde i mellandagarna att vi är redo att bilda en liten familj så detta var faktiskt första försöket 😅😍 trodde aldrig det skulle gå så fort, håller tummarna att allt går vägen nu! Och hoppas på många fler plus för alla andra här i tråden ❤️ 
    Men vad kul!!! Ja ibland går det fort faktiskt. När vi bestämde oss för barn så tog det på andra försöket och nu är han 6 år. Detta är vår första försök till att skaffa syskon och jag hoppas verkligen den flytningen jag fick igår var en nidblödning. ❤️❤️

Får du en oktober bebis om allt går som det ska? När hade du ÄL? 🥰
  • Preet90
    Frökenelin24 skrev 2024-01-24 22:10:48 följande:
    Det kan säkert vara nidblödning! Så spännande! Håller tummarna för dig/er! ❤️ 
    Ja tidigt oktober om allt stämmer 😁 hade ÄL den 10e (troligtvis, tog inget ÄL-test utan gick på min kraftiga smärta i magen som jag brukar få när jag har ÄL 😅) 
    Då hade du ÄL samma dag som mig, jag fick också ÄL smärta den 10:e men enligt min app ska jag ha haft ÄL 11:e så någonstans där. Plussade du idag? Hade du några negativa tester innan? Jag har BIM imorgon och kanske ska testa. 
    Har fortfarande mensvärk sedan gårdagens blödning & är helt torr där nere. Får se om mensen dyker upp imorgon eller inte.

❤️
  • Preet90
    MHe86 skrev 2024-01-24 22:33:10 följande:
    Nån som ser nåt? Bim-5 idag. Tog det efter jag hållit mig 5 tim. Tog ett i morse också men syntes knappt nåt. 
    jag ser super super svagt, testa igen imorgon och lycka till!
  • Preet90
    Frökenelin24 skrev 2024-01-25 07:12:40 följande:

Preet90 - ja jag plussade första gången igår den 25e, med babyplans tidiga tester samt clearblue digital tidig, då jag var lite osäker på vilken dag min mens skulle komma. Men kvällen den 24e så var jag helt säker på att mensen skulle komma då fick mensvärk som kändes som vanligt, annars har jag haft som lite molande i magen ända sedan ägglossningen i princip. Tog vanligt gravtest i söndags och det var negativt så trodde verkligen det var kört först. Hade också nidblödning typ en vecka efter ägglossning och det var varit lite rosa på pappret till och från sedan dess, men tror det är sån ?genombrottsblödning? kanske, mår helt okej i övrigt så känner mig inte så orolig för det i alla fall 😁 

Hoppas mensen håller sig borta för dig!❤️

Då är vi på ca samma dag, jag har BIM idag. Jag fick blödningen i tisdags och ingeting därefter. Har haft mensvärk & stickningar igår men jag har haft neg på test. Jag börjar tro att mensen kommer komma för att om det nu var nidblödning  i tisdags så borde det väl synas på test nu? Testat nu på morgnen var så negativt som det kan bli, helt blankt.

Hahah, jag tog också första testet i söndags och tänkte att det är kört, men nu tror jag på riktigt att det är kört. Undrar bara varför den rosa flytningen kom i tisdag, kanske kroppen som lurar en. Är iaf lite ledsen :(
  • Preet90
    MHe86 skrev 2024-01-25 12:04:11 följande:

Tog ett nu efter jag kom hem efter jobbet. Hållit mig 5 timmar. Var super svagt nu också och chansa med ett digitalt 😁 bim -4

Stort grattis! Hur många dagar efter ÄL? :)
  • Preet90
    MHe86 skrev 2024-01-25 13:04:19 följande:

Det är nog kanske 10-11 dagar efter äl. Skulle varit den 14:e enligt flo appen. Vet inte riktigt för jag tog inga ältest den här gången. Körde bara på typ varannan dag veckan innan och några dagar efter. 

Då är det nog kört för mig, jag hade ÄL den 11:e enligt Flo
  • Preet90
    Fjällfärd skrev 2024-01-25 15:34:54 följande:
    Det är individuellt hur snabbt ägget fäster och hur snabbt man producerar hcg. Så länge du inte fått mens finns det hopp! Håller tummarna.
    Tack snälla! ☺️
  • Preet90
    Svartahallon skrev 2024-01-25 20:02:31 följande:

Åh stort grattis till alla som plussar!! 😍

Själv kom min mens som sagt i måndags enligt förväntan. MEN!! Den är så märklig just nu. Har knappt blödogt något, och i princip inget färskt blod utan mest lite brunaktigt. Det här är inte alls likt min mens! Har tidigt ibland haft lite blodblandat i en, max två dagar innan det drar igång på riktigt. Men nu har det gått fyra hela dagar och igår och idag har det inte varit mycket. Svårt att förklara hur lite det verkligen är. Men klarar mig på ett trosskydd med ett par bruna fläckar under dagen.

Har tagit gravtest och visar ingenting. Har ni några tankar om vad det kan vara? Känner mig orolig att det blir något tjafs i kroppen nu när vi aktivt försöker...

Är på ägglossning +18 så borde ju verkligen visa något om det skulle varit en graviditet. 

Lite som mig, jag fick en rosa flytning i tisdags och sen inget mer. BIM idag eller imorgon. Fått små bruna prickar & lite rosa när jag stoppat in en tampong annars inget. Har just nu mensvärk och det känns som mensen kommer börja rinna vilken minut som helst men är piss torr där nere. Varken plus eller mens. Är på ÄL + 14 idag. Vilka test har du testat med? 
  • Preet90
    Svartahallon skrev 2024-01-25 20:59:20 följande:
    Så konstigt?! Jag har ingen mensvärk som jag brukar ha, ömt i brösten som brukar försvinna direkt när mensen kommer.

Har testat med clearblue digitalt tidigt på BIM-1/-2 (söndag) och sen ett vanligt från apotea igår. Dock inte morgonurin. Vilka har du provat? 

Vill typ ringa en barnmorska nuuuu men känner stt jag måste invänta beräknad ägglossning för att se om den ens kommer.🤔 Så frustrerande!

Hoppas verkligen att det kommer igång för oss båda, eller helst av allt ett plus så klart haha. Uppdatera gärna hur det går för dig! 
    jag har ganska mycket mensvärk just nu men ingen mens. Brukar vanligtvis få blödning direkt när jag känner av mensvärk. Jag testade senast idag på morgonen BIM -1 var helt blankt. Vet inte om jag ska testa imorgon eller vänta på mensen.
  • Preet90
    Höst2023 skrev 2024-01-26 14:18:53 följande:

Det går uppåt❤️ Men min var väldigt upp och ner innan pluset!

Håller tummarna för dig med! När tänker du testa? 

vilken app är det?
Svar på tråden BIM JANUARI 2024