Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 20:54:37 följande:
    Men lägg av nu. Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex. Skulle du vilja ha det på något annat sätt verkligen?
    Det är en rättighet  att få diskutera om saker som myndigheterna finansierar. 
    Att det något är ologiskt är inte mitt fel utan är fakta. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 20:54:37 följande:
    Men lägg av nu. Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex. Skulle du vilja ha det på något annat sätt verkligen?
    Och eftersom du själv påstår att sex är ingen rättighet så finns det en poäng att diskutera om det här. 
    Staten ska finansera något som är ingen rättighet. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 21:24:11 följande:
    Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex. Skulle du vilja ha det på något annat sätt verkligen?
    Eftersom ni själva vill få hjälp med andras pengar så ni kan ha ett sexliv så går det att diskutera om det. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex. Skulle du vilja ha det på något annat sätt verkligen?
    Och eftersom sex ska inte vara en rättighet så kan jag påstå att betydligt färre personer borde ha det.
    Det är inget privilegium om de flesta personer använder statens resurser till deras sexliv. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Det finns inget som jag påstår är ingen rättighet ska samtidigt andra betala för genom skatten till mig. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 21:32:08 följande:

Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex.

-Skulle du vilja ha det på något annat sätt verkligen?

I alla fall att även personer som saknar sexpartner borde få mer hjälp eller att man minskar ned på samhällets kostnad för sex. 
  • Anonym (Jämförelse)

Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex.

Jag resonerar inte liknade som ni gör, då jag vill som sagt inte att andra ska betala för något som de själva ska bli utan. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-19 20:32:47 följande:
    På vilket sätt skulle jag missgynnas angående sex? Vilka av mina friheter eller rättigheter ska ändras till min nackdel?

min frihet är att jag har rätt att ha lagligt samtyckande sex med vem jag vill, oavsett kön, etnicitet, religiös tillhörighet och (laglig) ålder.

min rättighet är att kunna söka vård om ett vårdbehov uppstår. Att få preventivmedel, att få barn och mödravård, potenshjälp etc är vårdbehov som vi alla har rättighet att få.

inte en enda rättighet säger däremot att jag ska kunna få en manlig penis varje tisdag 18.00. hitta laglig samtyckande partner ligger på mitt ansvar.

svårt att förstå? Om ja, vad är svårt? troligen fattar till och med 10-åringar ovanstående.
    Det finns inget som jag resonerar liknade som du gör. 
    Jag påstår inte att något är en rättighet när jag själv har tillgång till det. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 21:36:02 följande:

Och om personen inte skulle fått vård så skulle det kunna innebära att den personen får ett nej istället 
  • Anonym (Jämförelse)

Och vad skulle jag be andra betala för något som andra ska bli utan?
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?