Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Gurksoppa skrev 2023-12-18 19:16:21 följande:
    Sex är inte rättvist. Sex är inte heller orättvist. Det finns inget som heter rättvisa med sex. De som lyckad hitta en lagligt partner med samtycke kan ha sex. Resten är utan. Det finns ingen rättvisa eller orättvisa i det
    Och eftersom sex ska inte vara rättvist så borde staten inte finansera något som har med någons sexliv att göra. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-18 19:26:23 följande:
    Den som vill ha något får göra något för att få det. Varför är det ologiskt? är det ologiskt att man måste söka jobb med? Är det ologiskt att man måste söka hyresrätt själv med eller ansöka om bolån? Vad mer är ologiskt? Eftersom det verkar vara otroligt ologiskt att förstå att den som vill ha något måste göra något, hört citatet beggars cant be choosers? reflektera över det.
    Och eftersom du får saker som hjälper ditt sexliv av myndigheterna så är du den sista personen som säger att man måste göra något för att få något. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-19 18:03:09 följande:
    Jag kunde inte bry mig mindre om ditt sexliv, eller kalles, eller annas. Det enda jag bryr mig om är att sex ska ske lagligt med samtycke. Det är min enda åsikt. om det innebär sex varje dag eller en gång var tionde år kunde jag inte bry mig mindre om
    Och om det enda som räknas är samtycke så borde vården vara något man betalar då själv för. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Nej) skrev 2023-12-19 22:27:15 följande:
    Nej, kvinnor och män som faktiskt lyckas få sex gör uppenbart något rätt, till skillnad från gnälliga och passiva incels som skapar samma meningslösa trådar gång på gång.

Nej, skulden ligger helt på er själva. Er egen passivitet och er ovillighet till att lära er hur det sociala faktiskt fungerar. 
    Om de skulle göra det rätt så hade de som haft sex betett sig bättre 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-19 18:03:09 följande:
    Jag kunde inte bry mig mindre om ditt sexliv, eller kalles, eller annas. Det enda jag bryr mig om är att sex ska ske lagligt med samtycke. Det är min enda åsikt. om det innebär sex varje dag eller en gång var tionde år kunde jag inte bry mig mindre om
    Och då borde det innebära att folk inte ska bryr dig om du får sämre förutsättningar och möjligheter för att få sex
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-19 20:32:47 följande:
    På vilket sätt skulle jag missgynnas angående sex? Vilka av mina friheter eller rättigheter ska ändras till min nackdel?

min frihet är att jag har rätt att ha lagligt samtyckande sex med vem jag vill, oavsett kön, etnicitet, religiös tillhörighet och (laglig) ålder.

min rättighet är att kunna söka vård om ett vårdbehov uppstår. Att få preventivmedel, att få barn och mödravård, potenshjälp etc är vårdbehov som vi alla har rättighet att få.

inte en enda rättighet säger däremot att jag ska kunna få en manlig penis varje tisdag 18.00. hitta laglig samtyckande partner ligger på mitt ansvar.

svårt att förstå? Om ja, vad är svårt? troligen fattar till och med 10-åringar ovanstående.
    Och eftersom man redan ska finansera andras sexliv så borde du ha någon förståelse om man anser det orättvist
  • Anonym (Jämförelse)
    På vilket sätt skulle jag missgynnas angående sex? Vilka av mina friheter eller rättigheter ska ändras till min nackdel?

min frihet är att jag har rätt att ha lagligt samtyckande sex med vem jag vill, oavsett kön, etnicitet, religiös tillhörighet och (laglig) ålder.

min rättighet är att kunna söka vård om ett vårdbehov uppstår. Att få preventivmedel, att få barn och mödravård, potenshjälp etc är vårdbehov som vi alla har rättighet att få.

inte en enda rättighet säger däremot att jag ska kunna få en manlig penis varje tisdag 18.00. hitta laglig samtyckande partner ligger på mitt ansvar.

svårt att förstå? Om ja, vad är svårt? troligen fattar till och med 10-åringar ovanstående.
    Så det finns inte ett samband att många vill att samhället ska ge bra vård så de kan ha ett samhälle för de har oftare svårare att betala vården än att hitta en sexpartner?

Så du menar att jag ska få föreslå något som anfta ska betala åt mig för och samtidigt ska det inte vara en rättighet för det som andra blir utan? 
  • Anonym (Jämförelse)

Och eftersom ni använder samhällets resurser för att ni ska få ett bättre sexliv så är det något som berör mig.

Jag tror de flesta personer skulle inte acceptera om de ska betala något till någon annan genom skatten för något som inte ska vara en rättighet 
  • Anonym (Jämförelse)

Jag får diskutera om skattepengar som jag inte får någon användning för, speciellt när du säger att man måste göra något för att få det. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-28 19:08:06 följande:

Slut på julledigheten? skönt så länge det varade... men nu är alla mammas pojkar på väg hem så de kan fortsätta beklaga sig. Så synd om dessa sexlösa män som som inte fick ett knull i julklapp detta år heller

Och det blir ologiskt att du säger som du gör när du själv inte kan ta helt ansvar för ditt sexliv. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?