Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

molly50 skrev 2023-12-18 14:21:34 följande:
    Jag har aldrig bett någon sänka sina krav.
    Däremot så kan det kanske vara bra att göra det om man inte lyckas träffa någon.
    Men många lyckas ju träffa någon och då behöver de ju inte heller sänka sina krav.
    Och de krav jag har på min man uppfyller han med råge.
    Så det är inget jag behöver ändra på.

Varför är det ologiskt?
    Du tycker att kvinnor ska sänka sina krav och ligga med ensamma män de tycker är oattraktiva.
    Så svara på frågan. Skulle du själv ligga med en kvinna du finner oattraktiv?
    Om inte,varför ställer du då det kravet på kvinnor?
    Kan du inte svara på det så tolkar jag det som att du inte skulle ligga med en oattraktiv kvinna.
    Och då är det ju dubbelmoral av dig att kräva det av en kvinna.
    Då har jag inte heller bett någon att sänka sina krav. 

Om sex inte ska fördelas rättvist så finns det inre något som heter dubbelmoral angående sex. 

Jag kan tänka mig sänka mina krav betydligt mer än vad du gör. 
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-18 14:21:34 följande:
    Jag har aldrig bett någon sänka sina krav.
    Däremot så kan det kanske vara bra att göra det om man inte lyckas träffa någon.
    Men många lyckas ju träffa någon och då behöver de ju inte heller sänka sina krav.
    Och de krav jag har på min man uppfyller han med råge.
    Så det är inget jag behöver ändra på.

Varför är det ologiskt?
    Du tycker att kvinnor ska sänka sina krav och ligga med ensamma män de tycker är oattraktiva.
    Så svara på frågan. Skulle du själv ligga med en kvinna du finner oattraktiv?
    Om inte,varför ställer du då det kravet på kvinnor?
    Kan du inte svara på det så tolkar jag det som att du inte skulle ligga med en oattraktiv kvinna.
    Och då är det ju dubbelmoral av dig att kräva det av en kvinna.
    Så varför gäller inte att sex är ingen rättighet och sex ska inte fördelas nu?

Nu helt plötsligt tar du upp argument där du kritiserar att det skulle vara olika saker som gäller för olika personer 
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-18 14:25:21 följande:
    Du har skrivit i andra trådar att du inte skulle ha sex med överviktiga eller äldre kvinnor.

Nu är det ju inte jag som är ensam och sexlös.
    Men hade jag varit det så hade jag sett till att försöka göra något för att ändra på situationen.
    Om jag inte hade velat vara singel.
    För jag hade ju hellre varit singel än att ligga med någon jag inte är attraherad av.
    Vet inte riktigt vad du menar vilken tråd som jag skulle sagt det. 
    Jag har snackat om vad jag tänder mer på. 
    Men jag skulle kunna tänka mig att ha sex med överviktiga kvinnor och nog äldre kvinnor kanske 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-18 19:21:10 följande:
    På vilket sätt skulle du få det bättre? Tror du på riktigt att staten ska avkriminalisera sexköp? Att staten ska börja fördela kvinnor till dig? Eller på vilket sätt skulle du få bättre sexliv än alla normalt funtade som förespråkar lagligt sex med samtycke? Ska jesus återuppstå?
    Ni låtsas inte som ni hade accepterat ett scenario där jag skulle få ett bättre sexliv än vad ni har. 

Ett sådant scenario existerar inte nu men om man tar upp ett sådan hypotetiskt exempel så säger många av er att sex är ingen mänsklig rättighet och det skulle handla om rättighet till sex 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-18 19:26:23 följande:
    Den som vill ha något får göra något för att få det. Varför är det ologiskt? är det ologiskt att man måste söka jobb med? Är det ologiskt att man måste söka hyresrätt själv med eller ansöka om bolån? Vad mer är ologiskt? Eftersom det verkar vara otroligt ologiskt att förstå att den som vill ha något måste göra något, hört citatet beggars cant be choosers? reflektera över det.
    Andra kan be en att sänka sina krav utan att de behöver göra något först. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-18 19:21:10 följande:
    På vilket sätt skulle du få det bättre? Tror du på riktigt att staten ska avkriminalisera sexköp? Att staten ska börja fördela kvinnor till dig? Eller på vilket sätt skulle du få bättre sexliv än alla normalt funtade som förespråkar lagligt sex med samtycke? Ska jesus återuppstå?
    Ni kan ljuga men gör inte det. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-19 13:02:48 följande:

Ingen har emot att du skulle få ett "bättre" sexliv än någon annan. Folk går normalt inte och tänker i såna banor. 

Du verkar föreställa dig ett scenario där sex förvandlas till en "rättighet" och någon stackars lagstadgad jävel knackar på din dörr för att tillhandahålla din "rättighet" (naturligtvis matad med ett nyuppfunna piller först)

Varför accepterar du inte att du behöver anstränga dig? 

Det kallas då rättighet till sex när ni har sex?
  • Anonym (Jämförelse)

Ingen har emot att du skulle få ett "bättre" sexliv än någon annan. Folk går normalt inte och tänker i såna banor. 

Du verkar föreställa dig ett scenario där sex förvandlas till en "rättighet" och någon stackars lagstadgad jävel knackar på din dörr för att tillhandahålla din "rättighet" (naturligtvis matad med ett nyuppfunna piller först)

Jag har inte hört något liknade från dig och 1 till i tråden förut som sagt det där. 
  • Anonym (Jämförelse)

Man kan anstränga sig utan att ha sex. 

Egentligen säger du det mer som en förevändning, för nu när jag säger att man kan bli utan sex ändå så kommer du säga säkert att sex är ingen rättighet. 
    Som först att det ska vara lika för alla till att sex är ingen rättighet 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-19 13:28:14 följande:
    Tror du det är så det fungerar? Någon knackar på dörren för att servera mig en "rättighet" 

Acceptera att ingen vill ligga med dig som din situation ser ut nu. Eller gör något åt saken för att någon ska vilja knulla dig. Så enkelt är det. Som alla andra gör.
    Jag betalar säkert mer pengar i skatt för ditt sexliv än vad du gör för mig. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?