Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

DaBrIn skrev 2023-12-12 23:08:17 följande:

Nej, jag känner verkligen ingen sympati. Varför skulle jag? Sex är ingen rättighet. 

Då borde det gälla för alla orsaker varför någon inte har sex samt även för personer som har dåligt sex. 
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-12 23:03:04 följande:
    Att ha önskemål är en sak.
    Att ha krav är en annan.

Det är ingen som bestämmer hur andra ska vara som person för att lyckas få någon.
    Det är skillnad på att bestämma saker och att ge råd.
    Lär dig det.
    Om det är ingen som bestämmer hur andra personer ska vara som person att för att lyckas få någon, det blir då ologisk när du samtidigt kritiserar dessa män hur de är som personer 
  • Anonym (Jämförelse)

Nej, jag känner verkligen ingen sympati. Varför skulle jag? Sex är ingen rättighet. 

Då använder det troligen som en förevändning. 
    För annars måste du känna så för när någon person oavsett anledning inte har sex. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-12 22:31:37 följande:
    Varför? Varför ska jag minska på samtyckande lagligt sex med min partner för att du är sexlös? På vilket sätt skulle det hjälpa dig? på vilket sätt får du eller andra sexlösa män mer sex för att jag skulle minska på sex?
    Det är då ett bevis på att du och andra försöker använda det argument för att vilseleda. 
    Du tycker själv sex är viktigt. 
  • Anonym (Jämförelse)

Och det handlar fortfarande om sex när folk har sex och får problem 
  • Anonym (Jämförelse)
    Varför? Varför ska jag minska på samtyckande lagligt sex med min partner för att du är sexlös? På vilket sätt skulle det hjälpa dig? på vilket sätt får du eller andra sexlösa män mer sex för att jag skulle minska på sex?
    Du får då sluta vinkla till det som att sex är något som inte är så viktigt. 
    Du tycker själv att ditt sexliv är något som är viktigt 
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-12 22:59:55 följande:
    Man har aldrig rätt att ha eller få någon.
    Men man har rätt att vilja att andra ska tycka om en som man är.

Självklart inte. Men försöker man inte ens jobba med sig själv för att komma dit så är risken att man får fortsätta leva ensam. 
    Rätt att vilja ha någon har man visst rätt att få tycka.
  • Anonym (Jämförelse)
    Du kan sluta i alla fall låtsas som sex är något som inte är så viktigt. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (påav) skrev 2023-12-13 14:53:49 följande:

Har en bror som är över 40 som ej har legat (vad jag vet)
    Ingen sympati för han alls och inte för nån annan oskuld 

Borde gälla även för alla personer som blir utan sex. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-13 15:32:40 följande:
    Menar du att sympatier ska man automatiskt få om någon har tårar i ögonen? Allt beror på situationen. Jag känner betydligt mer sympatier för människor som flytt från krig och fattigdom än män som inte får knulla tillräckligt mycket för dom.

Du försöker få det att låta som att män i allmänhet är offer för att de inte får tillräckligt med sympatier. Men att alla andra grupper får det. 
    Hade varit annorlunda om alla personer anser att de som blir utan sex ska inte få några sympatier. 
    Nu gäller det enbart för vissa personer 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?