• Razorcrest

IVF/ICSI 2024

J000ssan skrev 2024-03-15 09:30:34 följande:

Tack🙏❤️jag mår bra, men känner i princip inget än! Så det stressar mig! Men så tidigt så kan ju va annorlunda med från föregående ggr! Ska inte testa innan TD denna gång! Så en 1 v kvar imorgon🙏 dock så svullen och trög i magen av proggisarna! 

ja men precis, jag tror också det är positivt! Roligt du gjort detsamma! ❤️ ska du köra stimulerad el naturlig cykel? 

Åh, förstår att det känns stressigt men det är säkert ingen fara! Det verkar som det kan vara jätteolika från gång till gång Hjärta Starkt att hålla dig från att testa :) Hoppas, hoppas!

Jag har PCO så det blir stimulerad :) Börjar med Letrozol nästa vecka och brukar ha en äggblåsa redo cykeldag 10 ungefär :) Gjorde du också stimulerad?
  • Razorcrest

J000san:

Hoppas det är din tur nu! Hjärta Jag förstår. Det kanske är bra, då har du flera anledningar att vänta med testet :)

Precis, ska också använda ovitrelle :) Känns skönt att det är lite lättare att tajma med det också. 

Bae:

Vad kul! Då kanske vi kan följas åt :) Hoppas det blir tredje gången gillt för dig! Är det första gången du kör med drop och kortison? 

Det är mycket känslor, blir nästa som en besatthet. Hade hoppats på att kunna släppa loss lite mer nu mellan äggplocket och FET, men det är svårt. Jag försöker vara medveten om vad jag äter och har ätit tillskott länge. Nu när det börjar närma sig är det slut med alkohol och koffein. Läste lite skrönor på ett annat forum att ananas och varma strumpor vid FET ska vara bra, så tänker att det inte skadar att prova :) Som sagt, lite av en besatthet haha...

Mollie:

Wow, så spännade!! Stort lycka till idag!

• Razorcrest
    BaeA skrev 2024-03-15 13:19:54 följande:

Ja, men det tycker jag att vi ska! :) Ja, det är första gången med kortision och drop. Körde mitt första FET i stimulerad, mitt andra i naturlig både med 5 dagars blaston. Men sedan har jag också opererat bort myom i 2 omgånger nov (2022) samt dec 2023 som de trodde störde kvaiteten. Så haft lite olika hinder. Så hoppas verkligen att detta kan vara "lösningen".

Kan verkligen relatera till de maniska sökandet och optimeringen. Jag gjorde akupunktur vid fem tillfällen förra gången, då sa Diamantis även till mig att värma säck på magen varje dag. Spännande med första, håller tummarna för dig med. Nedräkningen och väntan är så lång. 

Kul! :) Skönt att ni har hittat vägar framåt och att ni kan jobba med lite andra lösningar än tidigare. Hoppas det ger resultat :)

Tack så mycket! Hört mycket gott om akupunktur, kanske något som är värt att spana in också. Jag försöker också ta det lugnt och låte kroppen vila lite, men det är lättare sagt än gjort ibland :)
  • Razorcrest
    Anonym (Mollie) skrev 2024-03-15 21:23:07 följande:

Är så himla ledsen. Ultraljudet visade endast en fostersäck och inget annat. Jag känner mig helt tom 😔 fan 

Åh, jag beklagar verkligen Hjärta Vad hemskt, hoppas att du tar hand om dig Hjärta
  • Razorcrest
    Sanavd skrev 2024-03-16 09:24:51 följande:

Razorcrest och BaeA: jag gör också återföringen om ca 3 veckor-ish. Väntar på min mens nu och är på CD28 😊 hittills inga symptom på att den är på g men rimligtvis borde den ju komma snart! Väntan är lång men lika bra att öva inför ruvardagarna!

Anonym (Mollie): åh beklagar så 😭💔 fullt förståeligt att du känner som du gör. Man får falla men snart komma igen ❤️

Vad kul! Då är vi flera som är på gång :) Jag borde få min mens på måndag och har börjat få lite mensvärk idag. Ja, det är verkligen en väldigt tålamodsprövande process detta haha... Ska du köra stimulerad eller naturlig cykel? :)
  • Razorcrest

Stort grattis Hoppochförtvivlan!! Så glad för er skull! <3 

Så spännande att testdagen närmar sig J000san! Håller tummarna för er <3 

Själv väntar jag fortfarande på mensen. Jag har tagit provera för att sätta igång den och alla andra gånger jag tagit provera har jag fått mens samma dag som sista tabletten (10 dagars-kur). Nu är det två dagar sedan sista tabletten och ingenting har hänt... suck. Såklart att det blir något knas när man väntar på FET...

• Razorcrest
    J000ssan skrev 2024-03-22 18:32:42 följande:

POSITTTTIIIIVT🙏🙏❤️❤️ men försiktigt glada, TD imorgon och 2 kemiska i bagaget! 

Åhh jaaa! Stort, stort grattis!! Hjärta Så underbart! Hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång Hjärta
  • Razorcrest
    Sooora skrev 2024-03-25 13:09:15 följande:

Hej, 

Följt denna tråd varje dag sedan start och nu hoppade jag också på IVF. Har låg AMH på 0.2 och Hashimotos samt två missfall i bakgrunden (naturlig befruktning). Påbörjade med Gonal-F 375 ml samt Ganirelix, var idag på första ultraljudet och är helt förstörd, dem hittade bara en enda äggblåsa och jag har panik, vet inte vad jag ska ta mig till? Hjälp mig någon!!! vad ska jag göra? Vad är nästa steg? Detta tär på mig och bryter ner mig. Förlåt för negativiteten jag sprider just nu?

stort grattis till alla som plussar, hoppas verkligen era graviditeter fullbordas ❤️

Förstår din oro och att det inte var vad du hoppades att höra. Men som Sarah skrev här ovanför kan det hända mycket på några dagar. Det kan absolut dyka upp fler äggblåsor och för flera här verkar det vara så Hjärta Håller tummarna för att nästa UL blir bättre för dig Hjärta
  • Razorcrest
    Sanavd skrev 2024-03-25 20:37:20 följande:

Min mens kom idag på CD37, äntligen! 🥰 Nu ska jag jaga ägglossning och hoppas verkligen jag kommer få göra en återföring i april 🥹 Min klinik har bokat in mig på ett UL den 5/4 för att kolla läget på äggisarna!

Vad härligt! Min mens kom också idag! En hel vecka för sen haha... Ska börja med letrozol på onsdag och har också första UL nästa vecka :) Så pepp på att äntligen få ta nästa steg! Kul att vi är så lika i tiden :)
  • Razorcrest
    BaeA skrev 2024-03-26 16:26:49 följande:
    Spännande, då ligger vi lika i tid. Jag avslutade min Letrozole i söndags och ska på VUL på torsdag. Men har även fått en kur antibiotika pga en upptäckt infektion efter ett test jag gjorde vi en klinik i Grekland. sån tur är behövde jag inte avbryta behandlingen för kuren kommer vara klara lagom till FET som borde bli den 8/4. Men får höra mer på torsdag! 
    Vad kul! Hoppas allt går bra imorgon Hjärta Har du haft några känningar? Vad bra att det gick att köra med antibiotikan också. Vet du vad det var för infektion? 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024