• J000ssan

IVF/ICSI 2024

Razorcrest skrev 2024-03-20 10:13:32 följande:

Stort grattis Hoppochförtvivlan!! Så glad för er skull! <3 

Så spännande att testdagen närmar sig J000san! Håller tummarna för er <3 

Själv väntar jag fortfarande på mensen. Jag har tagit provera för att sätta igång den och alla andra gånger jag tagit provera har jag fått mens samma dag som sista tabletten (10 dagars-kur). Nu är det två dagar sedan sista tabletten och ingenting har hänt... suck. Såklart att det blir något knas när man väntar på FET...

Tack, ja vi hoppas så mkt! 4 FET så man börjar ju gå mot bristningsgränsen❤️
    åh men fy vad tufft! Förstår det är frustrerande, spec när man inte kan komma vidare förrän den dyker upp! Kämpa🙏❤️
  • J000ssan
    Ellalis skrev 2024-03-20 13:37:09 följande:

Hej alla!
    Har följt denna grupp hela tiden men inte skrivit nått.Skäms
    Blir så glad att se att vissa har lyckats, håller verkligen tummarna att vi alla kommer lyckas snart! Hjärta

Jag ska göra min andra IVF på fredag, första var ET förra månaden och nu är FET.

Men en fråga till er, jag bor utomlands och här är det "bed-rest" efter insättningen i 3 hela dagar (med insättningsdagen) och stark vila i 5 dagar.

Men har inte läst att det är så i Sverige eller Danmark? Där är det väll "lev som vanligt" förutom tunga lyft eller har jag fel? Läste till och med att de rekommenderar att man ska röra på sig lite.

Blir så förvirrad, så hade uppskattat att höra vad era läkare sagt för restriktioner. Tack på förhand!

Åh vad spännande!!! Håller alla tummar🙏❤️❤️
    oj det lät ju överdrivet! Jag fick bara att lev som vanligt men träna inte för hårt och undvik tunga lyft osv? träna inte för att förbränna! Så märkligt de kan va så olika. De stod på min lapp överdriven vila gör det inte bättre! 
  • J000ssan
    Ellalis skrev 2024-03-20 15:21:02 följande:
    Jaa men eller hur?? Ruvardagarna går ju otroligt långsamt som dom är men de va plååågsamt de "bed-rest" dagarna. Läkaren sa igår igen "sen kom ihåg, hemma hela helgen och vila i sängen". Samt att jag läst precis som du säger att överdriven vila gör det inte bättre och de hade jag ju veerkligen sist och ska ha nu med enligt dom :') Man vill ju lyssna på sin läkare såklart men får fråga på fre hur de kan va så olika om man jämför med Sverige. Tack för ditt svar! Hjärta
    Ja verkligen!!!! Ja men de verkar som de kan vara sååå olika både med länder och kliniker. Såklart ska man följa sin läkares råd! ❤️
  • J000ssan

Någon som ruvar el har ruvat och kännt att det spänner i äggstocken? Trycker jag på magen så strålar det ner på ena sidan! Blir så nojig! Testdag på lördag! 

kan ju också bara va luft i magen men minsta avvikelse och man blir superorolig💔💔

• J000ssan

Idag är min puls på Max! Vi ska testa ikväll. Har TD imorgon men kör ett test ikväll har vi bestämt! ❤️❤️

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-22 13:07:21 följande:
    Gud så spännande!! 😍 Håller tummarna 🤞 Har du nån föraning alls? 
    Tack🙏🙏🙏🙏
    nja vågar knappt uttala mig men har en känsla av positivt, haft en del molande värk och så vidare! Men vågar inte hoppas. Sen har jag 2 kemiska i bagaget så man är ju rädd de ska va negativt om 2 dagar typ!:(❤️❤️
  • J000ssan

POSITTTTIIIIVT🙏🙏❤️❤️ men försiktigt glada, TD imorgon och 2 kemiska i bagaget! 

• J000ssan
    Ellalis skrev 2024-03-22 20:52:39 följande:

WOOOW Stort stort GRATTIS!!!😭🙏njuuut♥️

TACK🙏🙏
    Ska försöka🙈🙈ingen monvärk alls idag så man nojar ju direkt❤️❤️❤️

• J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-22 21:59:44 följande:
    Woooow hur stort!! Megagrattis till er! ❤️
    Tack snälla du❤️❤️positivt idag på TD med! Men vi vågar typ inte ta ut ngt! Så hemskt! Men såklart väldigt tacksamma och glada❤️
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-03-23 06:15:02 följande:
    Grattis ❤️❤️ håller tummarna för att det håller hela vägen så ni vågar slappna av och vara lyckliga över detta lilla mirakel.
    Tack fina! Ska försöka det!🙏❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024