• J000ssan

IVF/ICSI 2024

Hej på er! Hoppar in här med! Varit med från och till i 2023 tråden med! 

är på andra ivf omgången nu!

Första fick vi ut 25 ägg, 5 till frysen(totalfrys) hade då gonal-f och fyremadel! 2 dog vid upptining, 2 blev kemisk graviditet Och 1 tog sig inte bara. 
    Är 37(fyller 38 i år) stopp i äggledarna. Ingen manlig faktor. 

Denna gång har vi kört menopur med lägre dos samt garnirelix. Gjorde plock igår, 17 ägg ut, totalfrys igen för risk för överstimulering. Har ganska pigga äggstockar! 

inv idag besked på hur många som blivit befruktade. de kör 50/50 Icsi/vanlig. så nervös! 

kul och följas åt här, skönt och kunna prata med andra i samma sits❤️❤️❤️

• J000ssan

Vi fick 5 till frysen även denna gång!!!!! så glada och lättade! Längtar till vi får sätta tillbaka❤️❤️❤️❤️❤️

• J000ssan
    Anonym (Mimmi88) skrev 2024-01-20 21:21:53 följande:

Hej! Jag ska påbörja min första IVF behandling eventuellt på måndag, mins mens ska komma imorgon. Jag har redan två barn som blev till naturlig väg på första försöket båda två. Dom är nu 9 och 8 år. 
    P
    Vill nu ha gemensam med min nya partner. Är 35 år  

Jag är orolig inför behandlingarna, någon som fått allvarliga biverkningar? Blev skrämd av en bekant av behandlingen Fyrmadel där hon varnade om allergiska reaktioner. Någon som varit med om det?

Hej! 

vad spännande!!! 

åh, jag har tagit fyremadel på min första omgång, man blir röd och det svider och blir en liten reaktion tunt sticket men inget mer än så!!! Du behöver inte va otrolig, den lägger sig sen ❤️

• J000ssan
    Sofia1332 skrev 2024-01-21 08:58:13 följande:

Jag ska börja med fyremadel imorgon! Jag är mest nervös för sticket. Är inte spruträdd annars men jag blir orolig när det är någon ?okunnig? person dvs. Jag eller min sambo som ska sticka. Annat när man tar sprutor inom vården, där känner jag mig trygg. Men det blir nog en vanesak det med🙈 Någon som gjort detta innan som blev positivt överraskad över att ta sprutorna hemma? Dela gärna med er, tror de kan lugna mig och kanske någon annan i denna tråd❤️

Åh spännande❤️❤️jag är mega rädd för sprutor blodprov och allt där till! Det var läskigt första gången men gick såååå bra! Den nålen är sååå tunn du känner den inte! Min sambo har tagit alla sprutor på mig båda omgångar! Och det är sån vanesak att till slut går det bara på auto! Du har inget att oroa dig för! Lycka till🙏❤️
  • J000ssan
    EmmyLO skrev 2024-01-21 16:59:06 följande:

J000ssan: Underbart, grattis! ❤️🥰

Tack tack tack fina du❤️❤️❤️
  • J000ssan
    Sofia1332 skrev 2024-01-22 20:12:08 följande:

Hej på er! 

nu har jag tagit första sprutan av menopur. jag velade kanske en kvart innan men tillslut vågade jag!! (Ville av någon anledning hellre ta den själv än att min sambo skulle göra det). Tyckte att det gjorde lite ont men gick mycket bättre än förväntat. Så skönt att veta hur det känns, nu känner jag mig lugnare när det kommer till sprut-fronten. 

Hejja dig❤️grymt jobbat
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-01-26 11:09:36 följande:

Hej allihop!

Jag ska göra mitt andra äggplock i februari, börjar med korta protokollet idag. Gjorde ett äggplock för ett år sen som ledde till 7 embryon. De två första blev missfall, ett blev ingenting och fyra embryon överlevde sen inte upptiningen. Känns tungt att vara här igen då vi verkligen trodde att vi skulle få ett levande barn på 7 fina embryon. Den här gången kommer vi börja på en lite högre dos men annars är det nästan likadant. 

Någon annan som haft många embryon som inte överlevt upptiningen?

Hej❤️jag gjorde mitt andra äggplock 15/1! Samma som dig fast vi fick 5 embryon, 1 gick inte och 2 blev biokemiska graviditeter, de 2 andra klarade inte heller tidningen/( vi kände samma att 5 borde räcka! nu har vi 5 nya i frysen och inv insättning i mars! De sa bara de kan hända och inget mer! Denna gång testade vi annan medicin! Menopur, första hade vi final -f! Totalfrys båda gångerna pga risk över överstimulering! 
    skönt ni är igång igen iaf, även om tungt❤️❤️
  • J000ssan
    Zingostardust skrev 2024-02-05 08:43:32 följande:

Helgen var tung. Hade förmodligen ett tidigt missfall igår em. Ska prata med kliniken idag. Väntar på deras samtal just nu. Försöker att inte låta det påverka mig för mycket. Men känslorna tar över. Jag hoppas att de går med på blodprov för hcg för att se om det ökar som det ska eller om det är ett missfall. Orkar inte vänta på UL för att få veta om det finns nått där eller inte. Även om hoppet är det sista som lämnar tror jag tyvärr inte denna gång blev våran gång ändå. Det var lite för bra för att vara sant. 

Hoppas ni andra har mer tur än oss! ❤️

Massa styrkekramar ❤️❤️
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-02-29 15:03:02 följande:

Är det någon i den här tråden som väntar på att göra frysåterföring på nästa mens?

Vi väntar på återförande efter att vårt senaste äggplock slutade i totalfrys. Om den inte blir försenad bör den komma nån gång runt 18 mars vilket innebär insättning i början av april. 

Här har vi en som ska på första ul på måndag! Tog sista letrozol igår, gjorde plock i januari totalfrys! Vi fick 5 embryo till frysen, så tacksam❤️ska ni göra stimuletad eller naturlig?
  • J000ssan
    LinneaWookie skrev 2024-02-29 22:30:43 följande:
    Åh wow, 5 st till frysen HjärtaGrattisSolig{#emotions_dlg.flower}
    Tack fina❤️vårt andra plock! Hade samma. Förra året, 3 insättningar och 2 kemiska! 2 som inte klarade upptining! Men denna gång bytte vi från Gonal till menopur så hoppas någon väljer att stanna🙏🙏🙏
Svar på tråden IVF/ICSI 2024