• RH93

IVF/ICSI 2024

Det blev ett minus här med. Känner mig helt tom och less. Glad att vi har en i frysen men tänk om den inte heller går, hur mycket pengar ska man lägga på detta.. hela sömnen blev förstörd också för jag vaknade vid 02 superkissnödig så va tvungen att gå upp och göra testet då. Sen har det varit så svårt att sova nåt.

• RH93
    Masa24 skrev 2024-09-07 09:58:10 följande:
    RH93 skrev 2024-09-07 05:42:24 följande:

Det blev ett minus här med. Känner mig helt tom och less. Glad att vi har en i frysen men tänk om den inte heller går, hur mycket pengar ska man lägga på detta.. hela sömnen blev förstörd också för jag vaknade vid 02 superkissnödig så va tvungen att gå upp och göra testet då. Sen har det varit så svårt att sova nåt.

Åh vet precis hur det känns! ❤️????? men har ni fått mens nu? Det är typ då man blir 100% säker ingen graviditet.. Jättetråkigt verkligen. Men också hellre att det inte blir plus än tidigt MA.
    skickar massor med kramar ❤️❤️❤️🙏 
    jag har inte vågat ta något test, hade mensvärk som kommer o går igår. Hade värsta mardrömmen grät båda i drömmen o precis när jag vaknade. 
    Helt sjukt hur det här ivf resan tär på psyket.
    Jag har helt ärligt inte någon känsla på om jag nu har något i magen eller tom..
    Nej jag har inte fått någon mens ännu men tänker att den kan väl bli försenad. Förra gången jag va gravid testade jag en dag senare än detta och fick då ett starkt plus direkt, det va dock ett tidigt test men detta va liksom helt blankt. Fick också 2-3 på CB digitalt då. Så känns rätt kört..

Åh ja det gör verkligen det. Jag håller tummarna att du får ett positivt besked när du testar ❤️
  • RH93
    BaeA skrev 2024-09-08 09:43:02 följande:

Vad tråkigt för er tjejer som inte fick något plus denna ruvning, vet precis känslan och besvikelsen. Men ni är grymma, hoppas det tar sig nästa cykel. Jag har gjort fyra misslyckade återföringar, där den fjärde tog sig men där jag tyvärr fick ett missfall I veckan i vecka 8+1. Håller tummarna för oss alla framåt <3

Beklagar verkligen ❤️ så tungt när man också kämpat så mycket. Har ni någon plan framåt?
  • RH93
    BaeA skrev 2024-09-08 15:16:50 följande:

Ja, herregud man blir helt dränerad på alla känslor och hopp och förtvivlan. Har ett embryo kvar i frysen, men vi kommer att köra nytt plock nu direkt innan vi återför den sista, då jag vill pgt testa dem innan återföring. Vet hur många fler motgångar man orkar, så vill undvika allt sånt om det går. Har fortfarande rätt ont och blöder, men hoppas det är det sista som kommit ut och att kroppen läker snabbt! 

Hur känner du, blir det ny ÅF i nästa cykel?

Okej, va skönt med en i frysen ändå. Gör ni pgt utomlands då? Förstår verkligen att du vill göra allt för att det ska gå bra. Hoppas du snart mår bättre.

Jag hade gärna kört på direkt, men har inte pratat med kliniken ännu då min testdag egentligen är på fredag. Tror att dom rekommenderar en cykel mellan innan nästa återföring eftersom jag gjorde färskförsök nu. Väntan är verkligen det värsta i denna process.
  • RH93
    Masa24 skrev 2024-09-09 07:26:47 följande:
    Har inte testat ännu, är på menscykel dag 25 vilket är förväntad mens enligt appen. Fick lite brunt flytning imorse O lite rosa igår.. Jag har stark känsla att det är över. Och orkar verkligen inte testa o se ett negativt svar. Jag har förstått att det inte funkade den här gången heller. Detta var mitt andra ivf försök med äggplock båda gånger 
    Hur långt är det sedan äggplocket? Förstår verkligen känslan kring negativt test 😞 liten blödning behöver inte betyda att det är kört men man känner ju sin kropp bäst själv. Skickar kramar och styrka ❤️
  • RH93
    Eulalia84 skrev 2024-09-09 22:13:06 följande:

Idag gjorde jag återföring och blev lite smått chockad och otroligt glad över vårt resultat. Av 5 befruktade ägg blev det 4 blastocyster av toppkvalitét!🙏😭 Så ett till mig och tre till frysen.  Hoppas så innerligt nu att någon av dessa krigare ska leda till ett levande barn🥰

Åh vilket toppenresultat. Så skönt 😍 vi håller alla tummar för den du ruvar på nu.
  • RH93
    LMSM skrev 2024-09-11 15:51:49 följande:

Precis varit på återföring och det är mitt bästa resultat någonsin. är så glad även om jag vet att det inte säger mkt och är supertidigt!

alla 8 är fortfarande med samtliga har 4 celler idag dag två och hela tre stycken har 10 poäng!!
    fick tillbaka två trots att sannolikheten för tvillinggraviditet låg lite över 15% som är deras gräns för återföring av två.  tror den var på straxt över 16%

embryologen kallade dom skolboksexempel vid återföringen!
    är bara dag 2 så vet att det är lite men är så glad för det känns som jag har återfå lite hopp! 

Wow va roligt med ett så bra resultat. Låter ju verkligen som det finns anledning att hoppas 🥰 livmodern är ju bästa platsen för dom små att utvecklas. Håller tummarna för dig.
  • RH93

Jag längtar verkligen till fredag och testdag så den här ruvningen ska vara över nu.

Har känt av så himla mycket senaste tiden men har egentligen inga förhoppningar efter mitt negativa test RD12. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro och jag får bara ångest över att cykeln ska bli helt rubbad nu inför en eventuell frysåterföring. Har haft ett underliggande illamående ganska många dagar, men har förklaringar också som att jag sovit och ätit lite dåligt. Känt i nån vecka som att jag ska bli sjuk men det bryter inte ut. Känner mig tung i huvudet och kroppen. Igår gick jag och tränade och kände direkt att något va off. Sen fick jag under dagen den värsta huvudvärken jag varit med om typ. Idag har jag varit hemma från jobbet och är fortfarande ingen riktig sjukdom men känner mig trött, sov en stund dagtid vilket jag aldrig gör annars, hängig, diffust illamående ibland, dålig i magen, olika värk i magen som inte känns som mensvärk.

Är sån tortyr detta, men orkar verkligen inte ta något extra negativt test innan fredag heller.

• RH93
    EFW skrev 2024-09-11 17:43:52 följande:

Jag håller tummarna för dig och vill också flika in att ett test kan vara negativt en dag för att sedan visa ett tydligt streck dagen efter. Testade du med vanliga eller tidiga tester? 

Snart är det fredag och du är duktig som låter bli att testa ❤️

Jag har testat sedan ruvardag 1 då jag testar ut ovitrellen som sitter i länge på mig. Hade ett svag men tydligt streck rubardag 4 (äl +9), blev så besviken när jag dagen efter knappt såg strecket alls utan mer som en svag skugga om jag kisade riktigt noga 😅 och kände att nu är jag ute denna omgång. Så döm om förvåning när det i dag blev ett streck igen. Mycket tydligare än jag haft efter ovitrellen de senaste dagarna. Så om det inte är fel på testet 😂, hoppas jag på att det ska bli starkare nu och förhoppningsvis finnas kvar om en vecka på testdagen.

Tack snälla ❤️ det va ett vanligt test så kan ju absolut ha varit för tidigt, men ändå ÄP+15 då.

Stort grattis till dig 😍
  • RH93
    BaeA skrev 2024-09-11 23:22:44 följande:
    Håller tummarna för dig på fredag! Var också bombsäker på att mitt inte hade fäst sist, men sen hade jag så fel. Sov också väldigt dåligt, och hade flera av de symptom du beskriver. Så hoppas hoppas! 

Vår klinik blir faktiskt den första som får lov att pga testa, men inte själva embryot utan vätskan de är i och det är 85% vs annars 95% så det känns ändå rimligt. Har inte all info för de berättade att det är nytt sen i somars och det var precis när jag var på VUL för att bekräfta misfallet. 
    Tack ❤️ jag mådde så dåligt imorse när jag vaknade att jag ville ta ett test ändå men det va helt blankt så det blev tyvärr inget. Så jag är väl en av dom som inte får mens förrän jag slutar med progesteronet.

Åh va spännande att få testa något nytt ändå. Hoppas det hjälper er!
Svar på tråden IVF/ICSI 2024