• RH93

IVF/ICSI 2024

Masa24 skrev 2024-09-01 12:16:46 följande:

Hur går det med ruvdagarna? Det börjar kännas som en evighet är på rundag 4 nu 

Masa24 skrev 2024-09-01 12:20:38 följande:

Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..
    Håller tummarna för den jag har nu att fästa och blir en fullständig graviditet 

Jag är på RD6 med en 3-dagars och det går helt okej, men känner att jqg börjar överanalysera och känna efter alldeles för mycket. Magsmärtorna jag hade efter äggplocket är borta nu. Har känt av några små känningar utöver det i magen. Väldigt känslosam, men det kan ju absolut vara kopplat till progesteronet. Börjar känna mig rätt trött, men blir ju också väckt tidigt av mitt barn. När jag tog progesterontabletten idag kändes tappen helt annorlunda och som att den inte alls satt lika högt. Jag brukar inte känna efter så mycket men det va märkbart just eftersom jag nu tagit tabletter 2 gånger dagligen. Såklart börjar man googla och tänker att det är gravsymtom..

Hur känns det för dig? ❤️

Ledsen att du inte fick nån till frysen 😢 vet exakt hur det känns. Vi håller tummarna för den du ruvar på nu!
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-09-03 15:31:53 följande:

Hur går det för er andra som ruvar? Är själv på rd 5 idag, tiden går såååå sakta? inte bestämt om vi ska testa innan TD än, på ett sätt vill jag för och ifall det skulle bli kemisk igen, då jag nu tar trombyl ?.
    ❤️❤️

Ibland tänker jag knappt på det och ibland sitter jag och googlar exakt allt 😭 har nån stark känsla av att det ska ha tagit sig. Haft en massa konstiga känningar i magen men bara korta stunder. Är kissnödig rätt ofta. Men samtidigt vet jag ju att jag känner efter massor och att jag haft alla symtom i världen tidigare gånger när det inte gått heller. Så då tänker jag att det säkert inte alls gått.. mycket upp och ner.

Jag kommer testa på lördag i alla fall. Då är jag på RD 12 med 3-dagars så bör vara tillförlitligt. Min mens är beräknad på torsdag så är ångest varje toabesök nu 😞
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-09-03 16:37:01 följande:

Åhhh! Samma här haha :) och väldigt liknande symptom sen igår! Kissade hela kvällen och somnade 21.30 och jag är en nattuggla annars,  ja men jag har också en liten känsla som jag kännt innan när jag fått plus, så är hoppfull! Men vågar inte hoppas för mkt! 

åh ja men kanske blir så för mig med! Då har jag passerat bim med!🙏
    åh jag tar ju progesteronet och har aldrig fått blödning innan jag slutat med den så kan inte gå på det alls

Håller tummarna för oss❤️

Så spännande att du också känner av symtom! Hoppas att det är positivt.

Åh jag fattar. Jag har bara gjort ivf en gång tidigare och då blev jag gravid med min son så vet ju inte heller om progesteronet kanske gör att min mens inte kommer vid minus. Men ju närmare man kommer desto mer nojjig blir man ju.

Jaa verkligen ❤️
  • RH93
    Masa24 skrev 2024-09-04 07:44:42 följande:

Ja det är det, man vågar inte riktigt koppla dem känningar till embryot om den nu håller på att fästa i eller man bara övertänker .
    Jag känner mig också trött och ömmn i bröstet men som du säger det kan vara progesteronet. Har lite känningar i vänstersida magen ?samma ställe där jag brukar ha min mensvärk? 
    Min testdag är 16/9 o det känns evighetslång. Lovade min sambo att inte tjuvtesta den här gången utan verkligen vänta.

Tänker du tjuvtesta eller vänta till testdagen? ❤️

Ja det är ju så svårt att veta, och man vill inte bli besviken sen. Förstår verkligen, är så långt bort. Jag kommer testa på lördag har jag bestämt. Tänker att det ändå gått så pass lång tid att det bör visa rätt då och vill gärna göra det på en helg. Men börjar bli nervöst nu.
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-09-05 07:37:17 följande:
    Fan jag tkr inte jag har samma symptom längre:( hoppas bara det är som det pendlar?. Ska med testa lördag, borde visa då! Brösten är inte alls ömma el stora, och kan inte minnas när det kom sist när jag sen fick MA, man är dum som inte antecknar💔
    hur känner ni ? RH93 och MASA24?
    Åh förstår rädslan men det kan ju verkligen variera. Jag har inte känt av så mycket senaste dagarna heller. Men inte heller några riktiga menskänningar, men kan ju dröja. Enda jag haft är att jag vaknar varje morgon mellan 04-04.30 och behöver kissa. Måste också kissa ofta under dagen, men jag är en sån person rent generellt också 😅 bara lite mer just nu.

Snart är det lördag 🙏❤️
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-09-05 12:33:24 följande:

Åh okej! Skönt man kan bolla med er så man inte blir helt dum i huvudet!!
    jag kissar med mkt men tkr jag gör det när jag tar progestoron! 

jaaaaa🙏❤️

Ja håller verkligen med. Jag börjar få så mycket ångest och känner mig ledsen över att det inte ska ha gått och hur det kommer kännas då. Svårt att tänka på så mycket annat, jobb etc. 

Ah okej, aldrig tänkt att det skulle vara en biverkning men allt kan väl vara det 😅
  • RH93
    J000ssan skrev 2024-09-05 21:34:56 följande:

Jag har haft en riktig Skit dag, den känslan jag haft det ggr jag plussat finns inte alls, så kan nästan sätta mitt liv på det inte gått vägen! Innan satte de iaf sig men nu känns de som minus igen💔
    hm vet inte ang flytningarna, men säkerligen normalt!! Kroppen spelar spratt med hormoner och annat! 

nej de ska man ju absolut inte, men min känsla har varit rätt alla de andra 5 ggr så litar ganska väl på den! 

men Vi får peppa varandra❤️

Nej så tufft 🥺 förstår att du såklart känner din kropp ocu vet hur det brukar kännas, men vi hoppas åt dig ändå och alla graviditeter kan verkligen vara olika ❤️ snart har vi ett svar i alla fall.

Jag har haft konstiga dragningar ända från magen ner i underlivet, men sen också ganska mensvärksliknande molvärk till och från så då har jag känt att det nog är kört.. 
  • RH93
    Masa24 skrev 2024-09-05 16:49:15 följande:

Omg kände precis likadant imorse! inga ömma bröst längre  o bara få känningar i magen. Försökte också hitta mina Tidigare anteckningar från förra IVF men skrev inte så mycket då. Jag börjar känna mig tom.. Det konstiga är att jag fått lite gul/ljusgröna flytningar är det normalt?? 
    Men jag tänker så här att dem flesta känner inga symtom alls första graviditets veckor så det kanske är normalt att vi inte känner något ? 

Låt hoppet finnas kvar vi ska inte börja sörja i förskott (jag som säger det o ändå grät så mycket igår kväll)
    Det är ju inte lätt med alla hormoner o tankar. 
    Håller tummarna för dig och RH93 som ska testa snart! Det är bara 2 dagar kvar håll ut ! ❤️🙏

När man är gravid kan man ju få alla möjliga konstiga flytningar så tror att det mesta är normalt faktiskt 🙂 det har du helt rätt i, dom flesta känner nog inget såhär tidigt alls.

Håller tummarna för dig med 🙏❤️
  • RH93

Har haft en del molvärk nu under em så börjar kännas som att mensen ska komma när som helst. Försöker förbereda mig men tror jag kommer bli jätteledsen ändå. Har också haft lite illamående och känt mig rätt tung och så i huvudet men tror det kan vara värmen och brist på vatten 😅 känns också som jag kanske håller på att bli sjuk så vet inte vad som är vad. Vill bara ta ett test nu så man kan få veta..

• RH93
    J000ssan skrev 2024-09-06 17:09:55 följande:
    Åh! Håller alla tummar❤️❤️❤️
    jag tog ett test nu, hade inte kissat på 5 timmar, sånt digitalt upp till 6 dagar tidigt! Totalt negativt! Ska testa imorgon med! förberett sambon på att jag inte tror de gått men inte sagt jag testat nu! Får se el tar jag imorgon bitti som vi bestämt! Men de är så sjukt hur man känner sin kropp efter alla dessa vändor!❤️
    Tack ❤️ åh kära du, det är så tungt 😞 hoppas verkligen att det blir ett plus till slut ändå men förstår att hoppet försvinner också ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024