• EFW

IVF/ICSI 2024

Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-14 23:09:53 följande:
    Jaa det där ser ju väldigt betryggande ut!🤩 jaa, hoppas verkligen att allt går bra nu, men det gör det säkert!🥰
    Tack fina du!! ❤️ Ja nu är det bara att vänta och fortsätta hålla tummarna 😅 Men är det något vi ivf are är bra på så är det ju just det 😂❤️

Hur går det för dig? 
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-15 07:48:20 följande:

Haha verkligen, det har man fått lära sig den hårda vägen! 😂 

Jag tog ett tidigt test idag och det var tyvärr negativt, så tror att det är kört för mig den här gången😢❤️ 

Men du är ju bara på ruvardag 6, så det kan slå om. För mig var det helt blankt dag 5 Så jag vet man ger upp när man vet att andra kan få pluss tidigt. Men sisy jag plussade i juni fick jag inte pluss för ens ruvardag 7 med testa tidigt 😊 och många får vänta lite till. 

Håller tummarna för dig ❤️

• EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-15 07:48:20 följande:

Haha verkligen, det har man fått lära sig den hårda vägen! 😂 

Jag tog ett tidigt test idag och det var tyvärr negativt, så tror att det är kört för mig den här gången😢❤️ 

Men du är ju bara på ruvardag 6, så det kan slå om. För mig var det helt blankt dag 5 Så jag vet man ger upp när man vet att andra kan få pluss tidigt. Men sisy jag plussade i juni fick jag inte pluss för ens ruvardag 7 med testa tidigt 😊 och många får vänta lite till. 

Håller tummarna för dig ❤️

• EFW
    Anonym (Saga23) skrev 2024-09-15 13:56:21 följande:

Hej alla ruvare och nu som plussat 😀
    Tycker ruvartiden känns så ensam så jag blev glad när jag hittade den här tråden. Jag är på RD5. satte in en 6-dagars i tisdags förra veckan. Tiden går verkligen i sniiiiiigelfart

Hej hej! Jag kan inte annat än att hålla med. Är så imponerad av alla som klarar av att inte tjuvstarta testandet. Själv är jag testoman 😂😂

Har du några symptom? 
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-15 08:42:19 följande:
    Åh tack, då ska jag hoppas på det ❤️ tyckte bara att det borde synas på testet idag men kul att höra att det visades senare för dig förra gången! Men börjar förbereda mig för att det nog inte gick i alla fall☺️ 
    Hur går det, har du testat nått mer eller inväntar du testdag nu? ❤️
  • EFW
    Anonym (Saga23) skrev 2024-09-16 09:46:54 följande:
    Haha jag är ingen testoman i vanliga fall men tog ett digitalt test som visade gravid!! 😳 Blev helt chockad. Är på RD6 så fortfarande tidigt men testade ändå för min mens är beräknad antingen idag, imorgon eller onsdag. När det gäller symptom så har jag inte haft nått, bara lite molande värk till och från såsom jag alltid brukar ha innan mens. Hoppas detta går vägen 🙏 
    hur mår du? har du symptom? 
    Grattis!! 🥰 Då ses vi förhoppningsvis i bf maj 2025 😍

Jag har också molvärk och ömma bröstvårto. Men det är ju tidigt ännu så symptomen kommer nog senare 😊
  • EFW
    LMSM skrev 2024-09-16 13:42:38 följande:
    Jag fick precis besked om embryona.
    jag trodde alla 8 var 4 celliga dag två men det var tydligen bara de tre med tio poäng som var det. Det tredje som hade tio poäng och inte återfördes hade lyckats dela sig till 6 ynka celler. Dvs inte ens till dag tre! Resterande hade stannat av tidigare.

Jag kommer ge upp ivf nu, det känns som mina ägg har blivit sämre och sämre när det gäller celldelning även om de ser ut att vara toppembryon på ytan. När jag började vintern/våren 2023 fick jag i alla fall 8 celliga återförda dag tre. Förra hösten en som lyckades dela sig till tidig blastocyst. Sen dess har i princip allt slutat vid 6 celler . HUR kan embryon som ser helt perfekta ut dag 2 vara så extremt kassa att de inte ens kan dela sig till dag tre.

Jag vet att jag har två embryon återförda men när det andra på 10 p inte ens klarade av att dela sig längre än till 6 celler så känner det faktiskt helt kört nu. Ngt är ju väldigt fel med kromosomerna.

vet inte hur vi ska gå vidare med donation nu.
     Läkarna på cvl rekommenderar inte att syskon eller ngn man känner donerar och dessutom bor min syster i Australien så logistiken kommer bli sjukt jobbig.

min pojkvän vägrar donation från okänd eller ngn annan så jag vet inte vad som kommer hända. 

Tårarna tar aldrig slut. 1 år och 7 månader sedan jag påbörjade min första stimulering, 7 hela försök, aldrig en blasto. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle gå så dåligt. Speciellt när jag ändå fått ut säkert mer än 60 ägg....
    Skickar massa styrkekramar till dig!! ❤️ Verkligen en jobbig situation! ❤️ Vet inte så mycket om donation men borde man inte kunna testa era ägg och spermier för att utreda kromosom avvikelser? 
  • EFW
    LMSM skrev 2024-09-16 20:27:36 följande:

Tack Hjärta
    vi våntar svar på karyotype som jag förstått är ngt test för kromosomavvikelser, Det är ett blodprov som tas, tror inte man kan kolla själva äggen bara blastocyster som jag förstått det.

om det inte visar ngt vet jag ändå inte hur man ska kunna göra fler behandlingar. sju är liksom så många och det är 60-65 oocyter (en del av de var såklart tomma) 
    varav  -33 befruktade (om jag minns rätt) så många utan en enda blastocyst pch de klarar knappt av att bli 8 celliga. Trots att de ser helt perfekta ut dag 2..
    det känns verkligen som om jag har det absolut sämsta utfallet på hela familjeliv. Många mer bättre har tom gått vidare. Känns inte som det är rimligt att jag forsätter bara

Ja förstår att det känns tröstlöst så här i efterhand ❤️ Det bästa ni kan göra nu är nog att invänta svar på blodproven och också rå om varandra nu. ❤️
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-17 13:18:41 följande:
    Jag är en liten testoman tyvärr så har inte lyckats låta bli! Det är fortfarande negativt tyvärr så inte så mycket hopp kvar. Jag fick en konstig pytteliten blödning igår och mensvärk. Så kändes precis som om mensen skulle börja! Sen slutade allt lika snabbt som det började. Då fick jag först lite förhoppningar om att det kanske var implementationsblödning och sen implementation men tror tyvärr att det antingen är mina vanliga spottings innan mens (som jag dock inte brukar få med progesteron-vagitorerna) eller kanske kemisk graviditet. Jag fick en liknande blödning när jag hade en kemisk i somras, men då hade jag ju också positivt test. Idag kom blödningen tillbaka igen men ingen mensvärk och fortfarande negativt test! Tack för att du tänker på mig❤️ har du varit på ditt blodprov ännu? 

Men så retsamt med mellanblödningar 😊 Och tråkigt att det inte visar nått på testen ❤️ Vi får inte ta några blodprov där vi går, utan man får ett test med sig hem för testdagen. 

Jag hade min testdag i dag och allt ser positivt ut just nu, denna gång är klinikens test starkare än sist då jag fick ett MA antagligen i vecka 4-5 som inte upptäcktes för ens vecka 8 på ul. Men kan inte känna samma glädje som sist, är mest orolig att nått ska gå fel just nu. Hoppas det vänder så småningom 😊

• EFW

Testdag och positivt ❤️ Är glad men mest orolig. Nu börjar väntan på vul som blir den 11/10. Hoppas hoppas att denna krabat är frisk och stannar. Vi längtar ju så!! 🥰❤️
    Hur går det för er andra som ruvar? 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024