IVF/ICSI 2024
Hur går det för dig?
Haha verkligen, det har man fått lära sig den hårda vägen! 😂
Jag tog ett tidigt test idag och det var tyvärr negativt, så tror att det är kört för mig den här gången😢❤️
Men du är ju bara på ruvardag 6, så det kan slå om. För mig var det helt blankt dag 5 Så jag vet man ger upp när man vet att andra kan få pluss tidigt. Men sisy jag plussade i juni fick jag inte pluss för ens ruvardag 7 med testa tidigt 😊 och många får vänta lite till.
Håller tummarna för dig ❤️
Haha verkligen, det har man fått lära sig den hårda vägen! 😂
Jag tog ett tidigt test idag och det var tyvärr negativt, så tror att det är kört för mig den här gången😢❤️
Men du är ju bara på ruvardag 6, så det kan slå om. För mig var det helt blankt dag 5 Så jag vet man ger upp när man vet att andra kan få pluss tidigt. Men sisy jag plussade i juni fick jag inte pluss för ens ruvardag 7 med testa tidigt 😊 och många får vänta lite till.
Håller tummarna för dig ❤️
Hej alla ruvare och nu som plussat 😀
Tycker ruvartiden känns så ensam så jag blev glad när jag hittade den här tråden. Jag är på RD5. satte in en 6-dagars i tisdags förra veckan. Tiden går verkligen i sniiiiiigelfart
Tack
vi våntar svar på karyotype som jag förstått är ngt test för kromosomavvikelser, Det är ett blodprov som tas, tror inte man kan kolla själva äggen bara blastocyster som jag förstått det.
om det inte visar ngt vet jag ändå inte hur man ska kunna göra fler behandlingar. sju är liksom så många och det är 60-65 oocyter (en del av de var såklart tomma)
varav -33 befruktade (om jag minns rätt) så många utan en enda blastocyst pch de klarar knappt av att bli 8 celliga. Trots att de ser helt perfekta ut dag 2..
det känns verkligen som om jag har det absolut sämsta utfallet på hela familjeliv. Många mer bättre har tom gått vidare. Känns inte som det är rimligt att jag forsätter bara
Men så retsamt med mellanblödningar 😊 Och tråkigt att det inte visar nått på testen ❤️ Vi får inte ta några blodprov där vi går, utan man får ett test med sig hem för testdagen.
Jag hade min testdag i dag och allt ser positivt ut just nu, denna gång är klinikens test starkare än sist då jag fick ett MA antagligen i vecka 4-5 som inte upptäcktes för ens vecka 8 på ul. Men kan inte känna samma glädje som sist, är mest orolig att nått ska gå fel just nu. Hoppas det vänder så småningom 😊