• EFW

IVF/ICSI 2024

MarieJonsson skrev 2024-06-13 09:12:02 följande:
    Ruvare 
    AliciaNN: testdag 25/6
    theremustbeabetterway: testdag 24/6
    EB90: testdag 21/6
    Gravida
    Sola13, BF den 5 januari 2025  
    EFW: BF den 19 februari 2025
    LinneaWookie: BF den 21 februari 2025
    MarieJonsson: BF den 23 februari 2025

Jag har börjat känna ett första släng av illamående. Värst direkt på morgonen. Jag är en riktig kräkis som gravid så det är ingen chock. Går allt som det ska räknar jag att det bara kommer bli värre härifrån också, haha. 
    Jag har känningar i magen också, mycket stickningar och ibland mer något som liknar mensvärk vilket såklart alltid stressar. Misstänker att cyclogesten kanske kan vara lite boven i dramat där. 
    Hur länge är ni andra som tar cyclogest ordinerade att ta det? Eftersom jag är med i en undersökning så har jag blivit lottad till 3 veckor totalt, men har läst mig till att många som tar det tar dom längre än så.
    Ååå så jobbigt, jag med men mitt brukar starta mellan v 6-7 så har ännu lite tid kvar. Kommer antagligen lagom till semestern 😅

Jag ska sluta med min cyclogest på söndag som är testdag 😊
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-13 10:47:54 följande:

Bortsett från lite mensvärk efter att ha tagit Cyclogest så har jag sen igårkväll en ilande känsla i nedre delen av magen. Jag skulle beskriva det som först i höjd med äggstockarna, ungefär samma känsla som jag hade under IVF när äggen växte sista dagarna 😅 Men idag är det mer ilande ner mot ljumskarna. Bara när jag sitter still en stund. När jag rör mig och går omkring känner jag inget särksilt. Det här är en ny känsla för mig, det är liksom inte riktigt som mensvärk mitt i magen/livmodern utan mer ut åt sidorna av livmodern. hoppas hoppas det betyder något!

Mariejonsson: jag ska fortsätta ta Cyclogest även efter testdag, jag kommer inte ihåg hur länge, det står nedskrivet hemma, men ganska många veckor till förutsatt att testet är positiv.

Så hade jag med, typ äl värk 😊 Inte lika mycket nu men kommer då och då. Jag blev också mer medveten om det onda när jag satt stilla. Hoppas det är ett bra tecken även för dig! 😍
  • EFW
    AliciaNN skrev 2024-06-14 11:34:58 följande:
    Jag håller tummarna att det är ett bra symptom för mig också! 😊 
    Känslan avtog igår under kvällen men så var jag ute och sprang lite imorse och nu har det kommit tillbaka, ilar och drar i ljumskarna igen när jag sitter still. Tänker nu att det kanske har att jag göra med hur aktiv jag är så blir ligamenten mer töjda och retade kanske. Bara en amatörgissning haha. Igår gjorde jag inget särskilt och då kanske det avtog när ligamenten fick vila? Vem vet?

Om det här inte betyder något så har min kropp grundlurat mig för såhär har jag aldrig känt tidigare!!

Hahaha ja lurad kan man ju alltid bli, men håller tummarna att så inte är fallet för dig! 😊

Förutom den mystiska växtvärken fick jag också några små hårda finnar som aldrig ville mogna vid näsa och mun. De är fortfarande kvar och har inte gått att klämma 😅 och i går Äl+14 började brösten ömma på utsidan.

Snart söndag och officiella testdagen ser fram emot att få ringa kliniken på måndag 😍

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-06-15 12:14:07 följande:
    Nu blev jag osäker på vilken det var eftersom jag har 2 olika och man kan inte se den infon igen utan att avsluta graviditeten och registrera en ny😅. Det kan ha varot One Million Babies, den tycket jag är kanon ❤️ Visste inte om den vid min senaste grav, men än så länge älskar jag den.

Man kan även räkna ut utefter om det var blasto eller 2-3-dagars här:

iform.se/halsa/sund-graviditet/graviditetskalkylator

Tack för länken 😍 Provade och fick den 19 så då hade jag tänkt rätt. 

Jag har laddat ner appen Preggers, men kan tänka mig en till 😂 

Hur mår du annars, några nya symptom?

• EFW
    amiilee skrev 2024-06-15 10:43:09 följande:
    Hej! Hittade denna tråd häromdagen. haft lite paus från FL men varit med i tidigare BIM-trådar när vi försökte naturligt. Nu gjort vår första IVF/ICSI. Testade idag är RD 14 och jag är i chock. Mitt livs första plus! Har TS först på onsdag (RD18) och jag undrar om strecket är lite väl svagt för RD14? Är 19 dagar sedan ICSI? förhoppningen är att det slår över till 2-3 veckor på TD men blir så skraj nu?B

Grattis!! 😍 Tycker absolut inte det ser svagt ut och CB med veckor kan vara lite luriga och inte helt tillförlitliga.
  • EFW
    amiilee skrev 2024-06-15 21:34:46 följande:
    Tack snälla 🥰 fick lite ljusbruna flytningar nu på kvällen.. får se vad det betyder. Kan ju vara helt normalt eller början på något dåligt. Tyvärr bara tiden som kan utvisa och det känns tufft att man aldrig riktigt kan slappna av. Lätt illamående idag under eftermiddagen. 
    Håller tummarna att det bara är rester av en nidis eller kroppen som av oklar anledning släpper några droppar.❤️
    Har hänt mig i en tidigare grav. Två dagar efter pluss runt min bim kom det lite brunt blod och det visade sig vara helt ofarligt. 
  • EFW

Testdag i dag och nu äntligen känns det som vi plussat på riktigt 😂 Konstigt att bara för nån gett oss ett datum så har man lixom inte riktigt kunnat ta in de positiva förens dagen D var här. 

Inga direkta symptom ännu, lite växtvärk då och då. Brösten är lite fylligare och lite ådriga. 😊

• EFW
    amiilee skrev 2024-06-16 08:52:05 följande:
    Grattis igen EFW! Haha verkligen, kan inte ta in mitt plus förrän efter TD som vi har på onsdag. Man går som på nålar nu. Vilken testdag hade du?

Som svar på ovan kommentar - ja, hoppas det inte är något farligt men läst att det inte är ovanligt med ljusbruna flytningar tidigt, tom lätta blödningar. Vi hade sex för ett par dagar sen så kanske är det också? 
    Vi hade testdag i går på ruvardag 13 med en 5 dagars 😊 

Hoppas dina blödningar avtar ❤️
  • EFW
    MarieJonsson skrev 2024-06-16 21:13:55 följande:

Hej! ❤️
    Vilka toppar och dalar detta är. Har haft så positiv känsla alla dagar sen vi fick vårt första svaga plus för snart en vecka sedan. Illamåendet har kommit med besked också. Idag kändes dock illamåendet inte lika påtagligt och jag blir direkt stressad. Tog ett extra test för att lugna nerverna vilket de först gjorde eftersom det är starkare än det jag tog i onsdags - men efter lite googlingar så börjar jag istället vara lur på om det borde vara ännu starkare vid det här laget (11 dagar sedan insättning av 5-dagars embryo). Vet inte hur mycket det spelar roll att jag tog det på eftermiddagen och hade kissat mindre än 2 timmar innan också? 

Här nedan är i alla fall testet. Har ett till så kommer ta det imorgonbitti, och då hoppas jag på lite starkare test. Officiell testdag på tisdag 🤞🏼

Tror inte du ska vara orolig, det där är ju ett tydligt pluss med tanke på att du kissat två timmar innan 😊 
    Men förstår att du vill testa igen, hoppas dagens test kan lugna dig ❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-06-16 18:38:46 följande:

Hej alla fina själar här i tråden! ❤️
    försöker läsa ikapp men svårt och hänga med! 

stort grattis till alla som plussat och håller alla tummar för er som ruvar❤️och så ledsen för er som det inte gått än💔💔💔
    efter vårt MA i mars och resa i mellan så är vi äntligen igång igen med återföring av ett fruset embryo! 

så nervös, 5 gången gillt! 2 kemiska och 1 MA i bagaget! 

har 4 kvar i frysen denna omgång, så tacksam 🙏
    men nu börjar stressen infinna sig, att det ska bli samma skit igen! Börjat med letrozol och ska på kontroll 24/6
    villr mest flika in och säga hej❤️

Håller tummarna så hårt för femte gången gillt!!! ❤️☀️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024