• EFW

IVF/ICSI 2024

Louieee skrev 2024-04-25 22:37:36 följande:
    Ja, jag trodde inte att jag skulle få möjlighet till det men väldigt skönt att jag fick det 🙌 nu är det en vecka från att jag tar sprutan till insättning så då borde den gått ur redan så jag tänker att jag börjar testa från ruvardag 4 ☺️ 

Åh spännande! Hoppas du får återföra nästa vecka också då 👏🥰 vet du om du får ta ovitrelle eller om du måste invänta ägglossningen? 😊

Håller tummarna att detta är våran månad!! 😍🤞

Jag tror jag får invänta min äl som borde komma i slutet på nästa vecka och sedan insättning med 5 dagars i mitten av veckan efter i så fall. 
    Börjar se fram emot denna insättning lite 🥰 Hoppet och längtan börjar sätta in nu. 

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-28 20:28:03 följande:

Ja det är lite oklart med progesteronets betydelse tycker jag...Jag har också fått höra att det egentligen inte finns något som säger att proggisarna hjälper, men att inga kliniker vågar sluta med dem heller eftersom man inte riktigt vet, och man vill inte vara den som säger till en ruvare att det inte behövs och sen går det åt skogen och man kommer älta det till förbannelse.
    Så det är väl lite både och, det KAN hjälpa men kan lika gärna vara vilket som. 

Så spännande, allihopa!!!{#emotions_dlg.flower}Skäms

Lycka till i dag! 😍🤞🤩
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-29 14:31:17 följande:
    Tack snällaSolig Det gick jättebra!
    Har fått både Cyclogest och Trombyl utskrivet nu så nu är det bara att vänta och hoppas.....{#emotions_dlg.flower}

Så skönt! Nu håller vi tummarna stenhårt 😍 

Jag hade vul i dag på cd11, allt såg fint ut med en äggblåsa på 18 mm och en slemhinna som såg redo ut 😊 men ska ta ovitrelle i kväll och sedan insättning nästa måndag. Så behövde inte göra äl tester osv. Räknas detta som naturlig cykel eller vad är detta för mellanting då man ska ta otrivelle trots att allt verkar gå enligt plan med äl 😂

• EFW
    Louieee skrev 2024-04-26 07:49:41 följande:
    Ja jag med 🙌🥰 

Okej, ja man ser fram emot det samtidigt som det känns omöjligt att få positivt på testet sen så känns så overkligt vad man håller på med 😁
    Lycka till i dag!! 🤞😍
  • EFW
    Louieee skrev 2024-05-01 07:45:18 följande:
    Försökt att hitta men verkar som om det ändå är i naturlig cykel 😊 
    "En annan fördel med FET är att det kan bli utfört under den naturliga cykeln. Då behöver du inte ta några hormoner för att trigga äggtillväxten, eller andra läkemedel. Att ta hormoner kan vara påfrestande då det innebär att kvinnan tar sprutor dagligen. Det kan hos vissa påverka humör, samtidigt som magen kan kännas spänd och huvudvärk kan uppstå. Genom att ha frysta embryon tillgängliga kan dessa biverkningar undvikas."

Det här jag fick fram 🙈☺️ 
    Tack Louieee 😊

Jag tänkte inte på att det är röda dagar och klämdagar nästa vecka så säkert därför de ville se till att jag inte gick för länge. Får vara glad att det gick att ordna så och att jag slapp vänta på nästa cykel 😍 

Hur känner du dig i dag, när ska du börja testa? 😊
  • EFW
    Louieee skrev 2024-05-01 10:12:36 följande:
    Ja så är det nog! Så skönt att dom kan styra det då 🙏 hade fått panik om jag hade fått vänta pga fel ägglossningsdag 😪 så kul att du får köra igång snart också 👏 då kommer vi ruva några dagar ihop 🤩

Det känns bra 🙌 de sa att embryot var jätte fint så hoppas att den vill fästa 🥰 jag känner lite stickningar ibland men det är nog mest att jag inbillar mig eller pga cyclogesten. Jag vill försöka hålla mig några dagar 🙈 tror jag kommer testa från dag 5 men ska försöka hålla mig till dag 7 😁 tror man absolut tidigast kan få positivt från dag 5 verkar det som 😊
    Ja men verkligen, jag har ju redan fått vänta en cykel mellan bortfallsblödning och mens så att vänta en cykel till hade känts tråkigt 😴😂

Så härligt!! Ja det är så jobbigt med progesteronet? ger ju alla möjliga symptom 😬 Men hoppas hoppas att embryot har börjat boa in sig 😍🤞 

Jag tänkte börja testa dagen efter insättning för att testa bort ovitriellen. Fick nämligen svagt positivt dag 10- och 11 efter sprutan sist och eftersom jag testade med känsliga test så kändes det förvirrande om det blev en kort kemisk eller om det var sprutan. (Antagligen sprutan) Så denna gång ska jag börja testa ut sprutan redan dag 7 och hoppas på att få se tester som ökar i styrka så småningom 🤞😊🥰
  • EFW
    EmmyLO skrev 2024-05-02 17:07:40 följande:

Gjorde återföring av 5-dagars förra veckan och testade negativt dagarna efter men (svagt) positivt igår! ❤️ Med tre olika test och två olika märken? Känns så overkligt - mitt första positiva test, ever! 🥹 Är fortfarande helt skakis när jag tänker på det, och livrädd för att den inte ska vilja stanna?

Åååå grattis!! 🥳😍 
  • EFW

För snabb på att skicka 😂 Tänkte fråga när du har testdag? Jag går nämligen också hos livio så tänker att det borde vara samma. Jag ska få tillbaka en femdagars på måndag 🥰

• EFW
    Louieee skrev 2024-05-02 07:36:51 följande:
    Ja så vill man känna så mycket, man blir ju lite dum i huvudet 🙈 men ja hoppas 🙏🥰 

Ja okej, spännande! Sist fick jag negativt dag 7 efter sprutan så tror den redan är ute ur kroppen faktiskt 😊
    Låt tiden gå snabbt nu så du får tillbaka din lilla 🤞🤩
    Ja nu vill man bara att tiden ska gå snabbt 🥰 Denna gång ska min sambo vara med mig och det känns mysigt att få den dagen tillsammans. 

Börjat med mina cyclogest nu på morgonen, så nu är det bara att invänta biverkningarna 😂😅 

Hur mår du annars? Blir det test i helgen kanske 😍
  • EFW
    Sola13 skrev 2024-05-03 06:43:27 följande:

Hej, gjorde 4 rundan IVF med ägguttag för 18 dagar sedan. I onsdags tog jag ett clearblue som visade 2-3 veckor och blev överlycklig! Idag är TD och testet jag fick av kliniken visar tyvärr väldigt svagt. Det borde ha varit starkare, vilket innebär att det verkar ha varit en kemisk graviditet igen, va? :( 

Grattis till ditt pluss! 😍 Förstår att du blir orolig, men att jämföra digitala och vanliga tester är inte lätt. Bättre du köper ett digitalt och provar med i morgon ❤️ 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024