IVF/ICSI 2024
Skulle stå äggplock på cd 12 😂
Skulle stå äggplock på cd 12 😂
Ah just det du är i färsk cykel! Åh då närmar det ju sig bim!🙏
hm inte jätte mkt mer än humöret! PMS, och har ett jävla humör nu men de är ju för jag inte snusar haha! kan också variera med symptom! Tycker det är bättre sen jag började äta glutenfritt i höstas!
Tänk att vi har testdag efter varandra! tog Ju ovitrelle 4/3! Så bim borde ju va typ 19/3 med haha🙈🎉
Hahaha men heja dig! Lite dåligt humör får man räkna med när beroenden ska bort. 😅👏🏻🤩
Ja jag tog ovitrellen den 2/3 och hade plock den 5/3 så jag räknar måndagen som äl dagen.
I dag var tester helt blank, ångrar nu att jag inte testade lite tidigare så jag med säkerhet kunde veta att det var otrivseln som var kvar nån dag extra hos mig och att jag kunde slippa fundera på om det blev en kemisk grav 🤔 Men men jag hoppas ju på pluss ända till tanten dyker upp ändå. Alla ägg fäster vid olika tidpunkter så pluss kan komma när som 🤞😍
Nu är det ju bara en vecka kvar till testdag iallafall 🤩🤩
Är så himla ledsen. Ultraljudet visade endast en fostersäck och inget annat. Jag känner mig helt tom 😔 fan
Nej så tråkigt 😥❤️ Kommer man inte kika igen? ibland behöver ju vissa foster lite mer tid.
Skickar massa styrkekramar ❤️
Nu börjar jag närma mig testdag 🙈 Har inte vågat ta något mer tjuvtest 😅 Nu när ovittriellen är ute ur systemet känner jag mig som vanligt innan Bim. Förstoppad 😂 Enda skillnaden är att jag inte har samma matlust och känner mig också lite låg. Tror det kan vara den extra dosen progesteron som ställer till det.
Det enda jag funderar över är om jag är en av dem som får mens efter eller innan testdagen 🤔 Verkar som att det vanligaste är att man får den efter att man slutat med progesteronet. Hur har det varit för er andra som gjort detta innan?
Jag förstår dig verkligen, känner helt samma! 💔kan inte ens tänka på att få minus ännu en gång! ja men jag håller verkligen med! Så skönt att det är kopplat till helgen! 🙏
jo då, försöker leta symptom som en galning! Men vet liksom inte vad som är vad längre! Kan en aning molande, och igår fick jag mega ont i ländryggen från ingenstans, har ett ryggproblem där men inte haft ont på länge! Har för mig jag kände så sist med men kommer inte ihåg! Sambon tror det är positivt! Men vågar inte hoppas någonting❤️❤️skönt vi har varandra och kan bolla lite!
hur känns dina symptom?❤️
Nu på lunchen så hade jag fått en brun flytning, typ gammalt blod blandat med proggisen 😞 Tog ett test, var ändå nästan 4 timmar sedan jag var på toan. Det var ju negativt så klart. Så antar att mensen är på G eftersom jag har Bim i morgon. Jag brukar dock aldrig ha spottings innan mens men antar att det kan hända på grund av alla hormoner 😊 Känner mig så besviken men ändå lugn på nått sätt.
Jag hoppas på FET i naturlig cykel till nästa gång. Måste man vänta en månad till då eller kör man på nästa äl?
Åh neeeeej😔men många säger ju man kan få det ändå!!! ? Är ju fortf några dagar till testdag så ge inte upp än🙏🙏❤️
jag vet faktiskt inte hur dem säger ang FET där! Har bara gjort stimulerade och då är det som kommer vid negativt en bortfallsblödning och man måste vänta till cykel efter, så jävla drygt är det! Så går inte detta blir det för oss i maj nästa gång!
men tror kanske de är olika beroende på klinik och annat?
Tack ❤️ I dag är det som min vanliga mens så nu är jag säker på att det inte gick vägen denna gång.
Käns så fånigt att fortsätta med prognoserna nu i tre dagar till 🤔 Står att man ska göra det men nu får jag värsta svettningarna på natten som om kroppen säger Det räcker nu! 😂
Hej!
Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka!