• EFW

IVF/ICSI 2024

RH93 skrev 2024-09-11 16:03:09 följande:

Jag längtar verkligen till fredag och testdag så den här ruvningen ska vara över nu.

Har känt av så himla mycket senaste tiden men har egentligen inga förhoppningar efter mitt negativa test RD12. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro och jag får bara ångest över att cykeln ska bli helt rubbad nu inför en eventuell frysåterföring. Har haft ett underliggande illamående ganska många dagar, men har förklaringar också som att jag sovit och ätit lite dåligt. Känt i nån vecka som att jag ska bli sjuk men det bryter inte ut. Känner mig tung i huvudet och kroppen. Igår gick jag och tränade och kände direkt att något va off. Sen fick jag under dagen den värsta huvudvärken jag varit med om typ. Idag har jag varit hemma från jobbet och är fortfarande ingen riktig sjukdom men känner mig trött, sov en stund dagtid vilket jag aldrig gör annars, hängig, diffust illamående ibland, dålig i magen, olika värk i magen som inte känns som mensvärk.

Är sån tortyr detta, men orkar verkligen inte ta något extra negativt test innan fredag heller.

Jag håller tummarna för dig och vill också flika in att ett test kan vara negativt en dag för att sedan visa ett tydligt streck dagen efter. Testade du med vanliga eller tidiga tester? 

Snart är det fredag och du är duktig som låter bli att testa ❤️

Jag har testat sedan ruvardag 1 då jag testar ut ovitrellen som sitter i länge på mig. Hade ett svag men tydligt streck rubardag 4 (äl +9), blev så besviken när jag dagen efter knappt såg strecket alls utan mer som en svag skugga om jag kisade riktigt noga 😅 och kände att nu är jag ute denna omgång. Så döm om förvåning när det i dag blev ett streck igen. Mycket tydligare än jag haft efter ovitrellen de senaste dagarna. Så om det inte är fel på testet 😂, hoppas jag på att det ska bli starkare nu och förhoppningsvis finnas kvar om en vecka på testdagen.

• EFW
    RH93 skrev 2024-09-11 18:08:27 följande:
    Tack snälla ❤️ det va ett vanligt test så kan ju absolut ha varit för tidigt, men ändå ÄP+15 då.

Stort grattis till dig 😍

Är inte alla som plussar förens senare så man vet inte. Och går det inte denna gång så håller vi tummarna för nästa FET. ❤️

Detta var min tredje FET och fjärde insättning totalt så jag förstår din frustration över det hela. Min mens kom inte för ens efter jag slutat med progesteronet men detta kan ju också vara olika 😅 Det är så mycket väntan under en IVF. 

• EFW
    Eulalia84 skrev 2024-09-11 21:11:16 följande:
    Åh vad det låter lovande🙏 Grattis och håller tummarna🥰
    Tack! ❤️ Ja man är försiktigt glad nu 🤞 Nu ska jag ta mig fram till testdag som blir första etappen 🥰
  • EFW
    RH93 skrev 2024-09-12 07:25:11 följande:
    Tack ❤️ jag mådde så dåligt imorse när jag vaknade att jag ville ta ett test ändå men det va helt blankt så det blev tyvärr inget. Så jag är väl en av dom som inte får mens förrän jag slutar med progesteronet.

Åh va spännande att få testa något nytt ändå. Hoppas det hjälper er!
    Så tråkigt ❤️ 
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-12 10:06:33 följande:
    Åh men stort grattis!🥳❤️ ska hålla alla tummar för att strecket blir starkare🥰 vilken dag är din testdag?

Tack!! ❤️ Min testdag är den 18 🤞😅 Så blir en spännande vecka nu. 

I dag var det lite starkare linje så hoppas hoppas det är vår tur nu 🥰

• EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-12 15:54:13 följande:
    Åh så kul!🤩 det låter som att det finns bra med hopp om att det är er tur nu!🥰 Vi har testdag den 20:e, men är också sugen på att tjuvtesta lite
    Ja man är försiktigt optimistisk då vi hade en ofrostig graviditet förra omgången. 😍

Förstår att du är sugen på att testa, du är duktig dom låter bli!  Jag testade ut min ovitrelle då jag vet att den sitter i länge på mig 😅

Så här ser stegringen ut hitills. 
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-09-13 11:55:10 följande:
    Åhhhh hejja hejja, jag håller alla tummar så hårt för er❤️❤️❤️
    Tack!! Och detsamma så klart! ❤️❤️❤️
  • EFW
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-13 16:38:29 följande:

Oj! Vilken fin stegring!😍 usch vad tråkigt med en ofostrig graviditet! Det kommer nog att gå mycket bättre denna gången! Men förstår verkligen din känsla att det blir svårare att lita på plusset, jag kommer nog känna samma om jag får plus igen. Det blir i så fall tredje pluset, efter ett missfall och en kemisk graviditet. 

Jag tänkte också testa ut ovitrelle, testade med ett tidigt graviditetstest igår (10 dagar efter sprutan) och då var det negativitet men dock inte med morgonurin. Jag är så sugen på att testa snart men vågar inte samtidigt🙈 är så rädd att det ska bli negativt eller ingen stegring.

Tack ❤️ Ja allt man kan göra är att hoppas på det bästa 😊

Men då vet du ju att den är ute nu, det är ju super 😊 Min sitter i runt 11-12 dagar efter 😂
    Men jag förstår hur du menar, äl+10 eller 12 dagar efter ovitrellen var mitt test negativt bara ett spöksträck och jag blev så ledsen för trodde det var kört eftersom jag förväntade mig att ovitrellen + grav skulle visa sig tidigt då det i min hjärna borde vara lite av varje eftersom det fans kvar av ovitrellen dagen innan😂😂 
  • EFW

Nu är det äl +14 och Bim om det varit en vanlig cykel. Det är 9 dagar sedan jag gjorde FET med 5 dagars blast. Våran sista från denna ivf. 

Nu ska jag inte testa för ens på onsdag då det är testdag men efter dagens test så känner jag mig positiv. Just nu är jag gravid och håller tummarna för att det denna gång leder till ett barn i slutet på maj 🥰

• EFW
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-14 19:15:55 följande:

Hej! 

Jag har gått på Gonal-f i en vecka nu och adderade Ganirelix i onsdags. Igår torsdag, fredag och idag lördag har jag dock upplevt ägglossningsflytningar? Nån som känner igen det trots att man tar Ganirelix? Är ju orolig att jag ska ägglossa ändå nu och fucka upp stimuleringen? 

Hej, Du behöver inte vara orolig det är olika hormon som skapar fertila flytningar och som triggar äl 😊
Svar på tråden IVF/ICSI 2024