Detta med VAB
Om man är oärlig vill säga.
Hans ag vet väl att du är hemma och är ledig om dagarna?
Jag hade då inte vågat fuska som din partner, kommer lögnen fram så blir det klassat som olovlig frånvaro. Det kan sluta illa.
Bebis somnar på kvällen så då sover jag.
Äter rester med ja.
Det jobbiga r ju nu när stora r sjuk och hemma.
Nu har lilla amma tklart så nu kan kah inte svara mer.
Om tvååringen är frisk så bör du lämna på förskolan några timmar.
Eller pröva att sätta tvåringen framför någon barnfilm en stund.
Funkar inte det så får pappan ta semester och vara hemma några dagar.
Inte orkat läsa i tråden. Har precis haft en vecka med vad som troligen visade sig vara RS på det stora barnet och nu har min lilla bebis fått det. Med, hosta, kräkning efter varje amning dygnet om och segt slem och rossel.
Är jätteorolig för sjukhusinläggning nu och helt slut eftersom jag inte sover mer ån en h åt gången om natten, kräks ned konstant och nu har ett jättepiggt större barn att hantera samtidigt på dagen.
Så jag kommer ta bort tråden sen för att inte påminnas om allas hårda ord så fort jag loggar in.
Du är tydligen läsokunnig eller har ingen förståelse för hur det kan vara.
vi lägger oss så tidigt. Somnar 20. sen är det ju med sjukt barn att msn går upp ofta. Eller med en ammande bebis.
3 h var en extrem natt men ofta är det bara väldigt upphackad sömn så jsg vaknar tröttmosig nu. Särskild nu då när min bebis kräks ned allt efter varje amning.
Varför är du så himla otrevlig??
TS! Blir så beklämd av alla oempatiska svar du fått för det märks verkligen på dina inlägg hur pressad och slutkörd du är. Jag har varit där du är och vet du, det är okej att inte orka! Det är okej att inte vara en superpräktig familjelivsmamma som kan rodda bebisar och sjuka småbarn. Människor är olika, barn är olika, livssituationer är olika. Man har olika förutsättningar för att klara av påfrestningar i livet och det är HELT OKEJ ATT inte orka i din situation. Det önskade jag att någon sa till mig när jag var där du är. Och vet du vad mer jag önskar att någon sa? Gör det som krävs för att ni ska ta er igenom den här svåra tiden. Sjukskriv dig en vecka, då har pappan rätt att vara föräldraledig om bebisen är under 8 månader och ta vab om den är äldre. Den veckan hjälps ni åt och fokuserar på din återhämtning. Sen känner du efter och går till läkare som får sjukskriva dig ett par veckor till om det behövs. Du behöver hjälp. Du behöver stöd. Du behöver återhämtning. Gör inte som jag gjorde, kämpade på trots att det egentligen inte gick för vet du vad som hände? När jag hade lyckats hålla ihop mig hela föräldraledigheten så kollapsade jag totalt och nu två år senare är jag fortfarande så kämpar jag fortfarande med att komma tillbaka. Dina barn behöver en fungerande och hyfsat välmående mamma och du förtjänar att också att må bra, gör det som krävs för att du ska kunna göra det!
Om du är för trött just nu för att klara situationen så kan du sjukskriva dig och din man kan då vabba.