• Alsox

Svärmors-MARDRÖM

Nu är jag såååå trött på min svärmors oändliga jävla skit. Jag vet inte ens var jag vill komma med det här, men tar gärna emot tips. 

Min sambo varnade mig för henne redan när vi blev ihop, han har oändliga erfarenheter från sin uppväxt där hon betett sig som en galning. 

Jag fick träffa henne iallafall, och märkte väldigt snabbt att hon har alkoholproblem. Hon och hennes man dricker(de har fortfarande jobb osv så inte helt nedgångna men de dricker varje dag). Hela denna sommaren har jag sett dom supa konstant. Jag har i samband med detta märkt att hon är så otroligt jävla egoistisk, hon vill dra ner min sambo i sitt supande också, dvs hon prackar på honom alkohol varenda gång vi ska ses. Ett exempel var i somras när vi var utomlands med sambons familj, då drog hon t.o.m kommentaren att om vi ville vara med på spelkvällen är det obligatoriskt att dricka, annars får man inte vara med. 
    Min sambo hade en diskussion med henne i våras att han är orolig för alkoholen då alkoholism finns i släkten, efter det har hon blivit ännu mer intensiv i sitt tjatande om att han ska dricka. 

Hon är helt jävla besatt av honom, hon hittar på anledningar för att ringa och smsa honom varje dag, om han inte svarar säger hon att det är ?akut ring mig nu!?, och när han ringer upp har hon de dummaste anledningarna, påhittade såklart. Ibland ringer hon mig och skriver när han inte svarat. Observera -hon vill ha kontakt !varje! dag. 

Och mycket mycket mer. 

Nu till händelsen igår som gjorde att min bägare rann över. Jag ska tillägga att jag är gravid mitt i all denna shitshow. Hon har trakasserat oss hela helgen. Det börjar med att hon ringer min sambo som inte svarar, så ringer hon mig. Jag skickar ett sms att vi inte kan svara just nu, som hon ignorerar utan hon smsar min sambo istället att han ska ringa upp, men inte av vilken anledning. Han ringer henne och får då en utskällning efter noter där hon gapar och gråter att han inte svarar henne, att han bara ljuger om att han vill ses m.m. Att hon har fött honom och burit honom och han har ett ansvar mot henne. Precis som en svartsjuk flickvän. Min sambo är så jävla nedtryckt i skorna av denna kvinna från födsel, tillslut säger jag att nä nu får du säga ifrån. Vi kan inte ha det såhär. Men hon lyckas med sitt jävla lipande och gapande att få honom till att lova en träff idag vilket gör mig helt galen. Shitshowen slutar med att hon skickar sms till både mig och honom, ingen ursäkt eller något bara min sambo ska tänka på hur han är och bli bättre mot henne. Han svarar henne ofta men inte på allt då hon som sagt spammar sönder hans telefon varje dag.

Vad fan hade ni gjort? För jag går itu snart. 

• Svar på tråden Svärmors-MARDRÖM
  • Alsox

Till Deceree1: Tack för tipset, jag ska prova presentera idéen för honom och hoppas han nappar! Det hade varit så mycket enklare om alla var på samma spår! Hoppas! 

• Alsox

Tusen tack för alla era tips! På söndag ska han sätta sig ner och prata med sin mamma och säga att antingen är det nolltolerans med alkohol eller så är vår relation slut här. Jag har pratat med alkohollinjen idag och vi har fått uppbackning om att det här är en bra idé, sen att det lär bli hus i helvete på söndag ska vi nog räkna med men då har vi iallafall sagt det?

• Daisy28
    Alsox skrev 2023-12-05 16:35:13 följande:

Tusen tack för alla era tips! På söndag ska han sätta sig ner och prata med sin mamma och säga att antingen är det nolltolerans med alkohol eller så är vår relation slut här. Jag har pratat med alkohollinjen idag och vi har fått uppbackning om att det här är en bra idé, sen att det lär bli hus i helvete på söndag ska vi nog räkna med men då har vi iallafall sagt det?

Om hon inte slutar med alkoholen kommer han klara att avsluta relationen helt?
  • Alsox
    Daisy28 skrev 2023-12-05 16:36:17 följande:
    Om hon inte slutar med alkoholen kommer han klara att avsluta relationen helt?
    Ja denna gången blir det hårda bud. Sist han sa upp kontakten med henne så varade det några månader, men då ringde hon runt till hela hans familj, hans pappa och syskon och sa att hon misstänkte att han va psykiskt sjuk, att han inte mådde bra m.m. Så nu ska han ringa och förbereda hela sin familj på liknande drama denna veckan, bara det att han ska stå fast vid det denna gången. 
  • beli
    Alsox skrev 2023-12-05 16:50:37 följande:
    Ja denna gången blir det hårda bud. Sist han sa upp kontakten med henne så varade det några månader, men då ringde hon runt till hela hans familj, hans pappa och syskon och sa att hon misstänkte att han va psykiskt sjuk, att han inte mådde bra m.m. Så nu ska han ringa och förbereda hela sin familj på liknande drama denna veckan, bara det att han ska stå fast vid det denna gången. 
    Så himla bra. Heja! Lycka till!
  • Agda90
    Alsox skrev 2023-12-05 16:35:13 följande:

Ett råd i all välmening. Ha inte det samtalet hemma hos er. Ha det hemma hos henne eller på en plats där din partner kan gå ifrån när väl hans mamma exploderar. 
  • Alsox
    Agda90 skrev 2023-12-06 08:42:50 följande:
    Ett råd i all välmening. Ha inte det samtalet hemma hos er. Ha det hemma hos henne eller på en plats där din partner kan gå ifrån när väl hans mamma exploderar. 
    Tack för tips! Det kommer bli hos henne. Han skickade till henne att de ska prata på söndag själva hos henne. Och vi har redan fått höra att hon är stressad över det här kommande samtalet och har ringt runt i familjen och berättat att min sambo ?är igång med sitt konstiga beteende igen?. Som tur väl är är de hon ringer till på vår sida 
  • Agda90
    Alsox skrev 2023-12-07 13:50:35 följande:
    Tack för tips! Det kommer bli hos henne. Han skickade till henne att de ska prata på söndag själva hos henne. Och vi har redan fått höra att hon är stressad över det här kommande samtalet och har ringt runt i familjen och berättat att min sambo ?är igång med sitt konstiga beteende igen?. Som tur väl är är de hon ringer till på vår sida 
    Det är inte lätt att sätta ner foten till sin förälder. Men det finns gränser och ni har rätt att leva ett lugnt och fridfullt liv. 
    Var beredd på att din partner inte kommer att må så bra efter samtalet för det lär ta hårt på honom
  • Alsox

Hej hörni. Jag försöker väcka denna tråden till liv nu igen för nu är jag helt förstörd. Vet inte vad jag ska göra och vill bara explodera och gråta samtidigt. 

Han hade samtalet med sin mamma men verkade inte kunna vara så hård som jag trodde. Hon hade bortförklarat precis allt, bla vägrat erkänna att hon är alkoholist ?jag har ju en spärr och kan sluta när jag vill?. Alla hittepå akutsituationer bortförklarade - precis allt bortförklarat. De hade också diskuterat hennes desperata kontaktbehov och han hade sagt att han inte kommer svara på hennes oändliga smsande och ringande utan han svarar när han kan, om det inte passar så får hon sluta. Hon hade accepterat och sagt att hon ska sluta.

Nu i efterhand har hon svarat på den sista delen genom att smsa mig istället som en jävla galning. På precis alla appar, sms, messenger, instagram, snapchat m.m. 

Hon lät mig veta att hon varit så snäll och köpt alkoholfri öl till mig till annandagen då vi ska dit (VARFÖR jag nu skulle vilja ha det)? och hon smsar mig om precis allt inför denna dagen, skickar om bebisen, skickar ?roliga? videor m.m. Hon är som desperat nu när min sambo slutat svara henne. Jag tror att jag smäller av. 

Vi hade enbart planerat att gå dit på annandagen för att min sambos syskon är där då och vi bor i olika städer så detta är enda gången vi ser dom. 

Jag ser ingen utväg, min sambo sa efter samtalet att hon får en halv chans till, men jag avskyr henne som pesten och detta tär verkligen på vårt förhållande. 

Snälla, jag har verkligen försökt ha förståelse för min sambo men jag börjar bli så arg och jag kan inte hålla det inom mig, det märks av för jag tappar humöret så fort jag ser hennes namn i min telefon. Jag känner att jag måste blockera henne överallt men samtidigt vill inte jag vara ragatan i familjen när alla andra har kontakt med henne?

Svar på tråden Svärmors-MARDRÖM