Alsox skrev 2023-12-04 12:27:03 följande:
Det gick inte att citera er som frågar varför jag umgås med henne eller varför vi var på semester med henne och jag känner att jag måste bara försvara mig lite.
Självklart vill jag inte att mitt barn ska umgås med en alkoholist och vi har bestämt att så kommer det inte bli framöver heller.
Jag har sett henne supa hela sommaren för att hon konstant kontaktar oss som jag tidigare skrev i tråden, skickar snapchat på när dom dricker, frågar min sambo om han vill komma bort på ?ölkväll? m.m varje helg. Framförallt utomlandsresan i sommar fick verkligen mig att öppna ögonen för hur svårt hennes beroende är. Jag själv umgås inte alls ofta
med henne, jag och min sambo har dessutom bara varit tillsammans i 2 år och vi har inte alltid bott i samma stad som henne, så hur utbredd hennes alkoholism är nyupptäckt för mig.
Jag har bemött det här med högsta försiktighet för att värna om min sambo som är totalt nedtryckt, men som jag skrev så har även min bägare runnit över nu.
Jag kommer inte låta mitt/mina barn vara i närheten av henne så ni behöver inte oroa er.
tusen tack till er som visar stöd, jag kommer att ringa alkohollinjen i veckan. Och fortsätta stötta min sambo i allt såklart. Han är världens finaste kille som råkar ha en mobbare i sin närhet.
Du tänker helt rätt. Men vänta inte för länge med att sätta gränser gällande svärmor och barnet. När barnet väl är här vill du inte ha det kaos som kommer att ske när ni sätter ner foten. Då vill du och din sambo fokusera på barnet.