Svärmors-MARDRÖM
Nu är jag såååå trött på min svärmors oändliga jävla skit. Jag vet inte ens var jag vill komma med det här, men tar gärna emot tips.
Min sambo varnade mig för henne redan när vi blev ihop, han har oändliga erfarenheter från sin uppväxt där hon betett sig som en galning.
Jag fick träffa henne iallafall, och märkte väldigt snabbt att hon har alkoholproblem. Hon och hennes man dricker(de har fortfarande jobb osv så inte helt nedgångna men de dricker varje dag). Hela denna sommaren har jag sett dom supa konstant. Jag har i samband med detta märkt att hon är så otroligt jävla egoistisk, hon vill dra ner min sambo i sitt supande också, dvs hon prackar på honom alkohol varenda gång vi ska ses. Ett exempel var i somras när vi var utomlands med sambons familj, då drog hon t.o.m kommentaren att om vi ville vara med på spelkvällen är det obligatoriskt att dricka, annars får man inte vara med.
Min sambo hade en diskussion med henne i våras att han är orolig för alkoholen då alkoholism finns i släkten, efter det har hon blivit ännu mer intensiv i sitt tjatande om att han ska dricka.
Hon är helt jävla besatt av honom, hon hittar på anledningar för att ringa och smsa honom varje dag, om han inte svarar säger hon att det är ?akut ring mig nu!?, och när han ringer upp har hon de dummaste anledningarna, påhittade såklart. Ibland ringer hon mig och skriver när han inte svarat. Observera -hon vill ha kontakt !varje! dag.
Och mycket mycket mer.
Nu till händelsen igår som gjorde att min bägare rann över. Jag ska tillägga att jag är gravid mitt i all denna shitshow. Hon har trakasserat oss hela helgen. Det börjar med att hon ringer min sambo som inte svarar, så ringer hon mig. Jag skickar ett sms att vi inte kan svara just nu, som hon ignorerar utan hon smsar min sambo istället att han ska ringa upp, men inte av vilken anledning. Han ringer henne och får då en utskällning efter noter där hon gapar och gråter att han inte svarar henne, att han bara ljuger om att han vill ses m.m. Att hon har fött honom och burit honom och han har ett ansvar mot henne. Precis som en svartsjuk flickvän. Min sambo är så jävla nedtryckt i skorna av denna kvinna från födsel, tillslut säger jag att nä nu får du säga ifrån. Vi kan inte ha det såhär. Men hon lyckas med sitt jävla lipande och gapande att få honom till att lova en träff idag vilket gör mig helt galen. Shitshowen slutar med att hon skickar sms till både mig och honom, ingen ursäkt eller något bara min sambo ska tänka på hur han är och bli bättre mot henne. Han svarar henne ofta men inte på allt då hon som sagt spammar sönder hans telefon varje dag.
Vad fan hade ni gjort? För jag går itu snart.