• Anonym (Trött)

Så trött

Jag är så trött. Har varit tillsammans med en man i ca 5 år. Har ett barn tillsammans som är ca 2,5 år. Jag har fått ta 99% av alla nätter själv med barnet för pappan vaknar inte / sitter uppe och gamear och skriker (så jag inte kan sova i vardagsrummet). På helgerna tar han sovmorgon medan jag går upp med barnet och sedan går pappan och duschar i 1-2 h. När han kommer ut därifrån tar han varje chans han kan att sitta vid datorn medan jag är med barnet. Vardagarna tar jag barnet upp till 7 ggr per natt och går sedan upp 05.30 för jobb... När pappan var föräldraledig en sommar och jag studerade så sov han till mellan kl 12-14 så jag fick släpa ut hund och barn själv. Jag sov skit i en månad och hade nytt jobb, pappan skulle ta sonen EN natt. Då vaknar jag av att barnet skriker, pappan gör inget åt det och när jag kommer in i rummet skriker pappan åt barnet att lägga sig ner och "fattar du trögt eller?!). Jag blir så stressad av att pappan inte vaknar/tar hand om barnet de få nätter jag ska få sova under dessa år....

• Svar på tråden Så trött
  • Anonym (Känner igen)

Vilket spel spelar han? 

• Dexter dot com

Kräv att han går en föräldrarutbildning och förstår han ändå inte vilket ansvar han har så lämna. Kan ju även vara värt att kolla upp varför en 2,5 åring vaknar 7g/natt vilket verkar väldigt mycket.

• Anonym (Mami)

Han kommer aldrig ändra sig. Har haft en sån där fast han spelade inte. Men han tog aldrig barnen, bytta inte ens en endaste blöja med motiveringen du är bättre på de där. 

Nä allt är bättre själv. Gör dig av med idioten. Han förtjänar inte ens att träffa barnet

• Rivjärnet92

Gör dig av med idioten så kommer hälften av den stress du känner du försvinna. Lyssna inte på idioten både hann med att skylla på ditt barn och som föreslog föräldrakurs för din sambo är bortom räddning.

Sluta tänk och börja AGERA. du kommer snart gå in i väggen och då kommer nog barnet att bli placerad hos en fosterfamilj.

• Anonym (Kram)

han kommer inte ändra sig så som det är nu.
    du får helt enkelt sätta dig ner med honom och lugnt förklara att du inte orkar mer, att du bränner ut dig och vill separera. Eftersom han inte hjälper till med något så blir det egentligen ingen skillnad, men kanske du mår bättre av att slippa irritera dig på honom och då har energi till att hjälpa ditt barn och sova hela nätterna.

Svar på tråden Så trött