• Anonym (Trött)

Så trött

Jag är så trött. Har varit tillsammans med en man i ca 5 år. Har ett barn tillsammans som är ca 2,5 år. Jag har fått ta 99% av alla nätter själv med barnet för pappan vaknar inte / sitter uppe och gamear och skriker (så jag inte kan sova i vardagsrummet). På helgerna tar han sovmorgon medan jag går upp med barnet och sedan går pappan och duschar i 1-2 h. När han kommer ut därifrån tar han varje chans han kan att sitta vid datorn medan jag är med barnet. Vardagarna tar jag barnet upp till 7 ggr per natt och går sedan upp 05.30 för jobb... När pappan var föräldraledig en sommar och jag studerade så sov han till mellan kl 12-14 så jag fick släpa ut hund och barn själv. Jag sov skit i en månad och hade nytt jobb, pappan skulle ta sonen EN natt. Då vaknar jag av att barnet skriker, pappan gör inget åt det och när jag kommer in i rummet skriker pappan åt barnet att lägga sig ner och "fattar du trögt eller?!). Jag blir så stressad av att pappan inte vaknar/tar hand om barnet de få nätter jag ska få sova under dessa år....

Svar på tråden Så trött