• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2024-01-18 13:15:47 följande:
    1 Ja, när någon visar sig vara trevlig och omtänksam så testar man gärna att bjuda in en sådan person i sin vänskapskrets. Det kan ju vara en ny vänskap.

2 Du har redan planerat alldeles för mycket.

3 Bra!
    1. Hon vet nog inte om att jag har känslor för henne dock eller att jag är lojal mot henne heller. Ja, men kan också bli ett förhållande 

2. Hur?
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-01-18 15:53:35 följande:
    1. Hon vet nog inte om att jag har känslor för henne dock eller att jag är lojal mot henne heller. Ja, men kan också bli ett förhållande 

2. Hur?
    1 Inte med det upplägget. Låter mer som att hon är social och trevlig.

2 Denna tråd som just nu är 82 sidor. Det är inte rimlig planering, utan väldigt nära gränsen, eller över gränsen för sjukligt och ohälsosamt.
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2024-01-18 16:12:35 följande:
    1 Inte med det upplägget. Låter mer som att hon är social och trevlig.

2 Denna tråd som just nu är 82 sidor. Det är inte rimlig planering, utan väldigt nära gränsen, eller över gränsen för sjukligt och ohälsosamt.
    1. Ja, kan dock vara grunden till ett. 
    2. Ja, den är lång men har inte gjort något direkt konstigt eller så med henne eller så. Eller skrivit något konstigt. Hade nog mått bra av att enbart prata med henne av hur jag känner och så
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-01-18 16:20:48 följande:
    1. Ja, kan dock vara grunden till ett. 
    2. Ja, den är lång men har inte gjort något direkt konstigt eller så med henne eller så. Eller skrivit något konstigt. Hade nog mått bra av att enbart prata med henne av hur jag känner och så
    1 Ja självklart, men just nu ser det inte så lovande ut, åtminstone för en som inte känner er.

2 Du säger att du skulle må bra av att prata med henne om dina känslor. Om hon inte vill prata om sådant med dig, hur skulle det påverka dig? 
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2024-01-18 17:48:10 följande:
    1 Ja självklart, men just nu ser det inte så lovande ut, åtminstone för en som inte känner er.

2 Du säger att du skulle må bra av att prata med henne om dina känslor. Om hon inte vill prata om sådant med dig, hur skulle det påverka dig? 
    1. Långt mycket mer oväntade saker har hänt
    2. Inte jättemycket direkt men tror hon skulle gilla att veta att någon som bryr sig om henne gillar henne och inte någon som är ytlig.
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2024-01-18 17:48:10 följande:

Så ja ser en reell möjlighet att det kan ske. Jag är lojal till henne.
  • anonym05swe

Ska bli så roligt att klubba med henne. Kommer givetvis fokusera på henne där och inte se efter andra under klubben.

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-21 11:51:17 följande:

Ska bli så roligt att klubba med henne. Kommer givetvis fokusera på henne där och inte se efter andra under klubben.

Har ni bestämt datum? 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-21 11:52:05 följande:
    Har ni bestämt datum? 
    Nej för bandet har inte bekräftat datum än för det i Stockholm men vi ska på nästa gång de är i Stockholm som ska vara nu i vår. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-21 11:56:34 följande:
    Nej för bandet har inte bekräftat datum än för det i Stockholm men vi ska på nästa gång de är i Stockholm som ska vara nu i vår. 
    Så hur ska du göra när datumet är fastställt? Höra av dig till henne och bestämma hur ni ska träffas? 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?