anonym05swe skrev 2024-01-18 10:47:21 följande:
Samtidigt hade hon inte bjudit in mig utan anledning (förmodligen för jag visat att jag bryr mig om henne), jag ska ta initativ för att enbart träffa henne också
Är inte omöjligt att det blir vi
Utan att känna er, så tror jag så här. Anledningen till att hon bjöd med dig i ett större sällskap är antingen för att bjuda med alla som hon brukar umgås med i den organisation där ni är aktiva (elakt att utesluta någon), eller för att du verkar vara trevlig och passar in i hennes sällskapskrets (han kan vara trevlig att ha med).
Det är självklart inte omöjligt, men som det ser ut nu är sannolikheten väldigt liten. Du tvekar och detaljplanerar sida upp och ned på FL. Hon har inte visat något romantiskt intresse och du har inte varit tydlig med ditt romantiska intresse.
Fråga om hon vill ta en fika någon dag. Det är det enklaste och artigaste sättet att kolla intresse. Vill hon, så säger hon ja. Om hon inte vill, så kommer hon säga att det är svårt att hitta tid pga jobb, skola eller vad som helst, och då kan du säga något "Aha, jag förstår, ja ibland kör det ihop sig. Känner du för fika någon gång när det är lugnare, så hojta" . Ingen blir bortgjord, och kan gå vidare.