anonym05swe skrev 2024-05-04 08:56:26 följande:
Floskler? Bara för att jag säger saker jag faktiskt har gjort för att komma närmare. Det är inte direkt enkelt. Respekt? Jag har om något respekterat henne genom att inte vara för på.
Random pm? Vi har faktiskt skrivit en del under en ganska lång period ändå. Som sagt det är inte enkelt att skaffa tjej på avstånd.
Jag tror inte hon har en aning om det överhuvudtaget eftersom jag inte direkt indikerat det.
Jag menar inte att du inte har respekterat henne, det är ett ickeord i detta sammanhang eftersom det du gör inte har något med ordet respekt att göra. Att du har valt att inte vara tydlig med dina egentliga intentioner betyder inte att du har visat henne respekt, det betyder bara att du väljer att spela ett spel som du tror ger bättre resultat. Om du sen vill intala dig själv att du är bättre än andra för att du inte flirtar tydligt eller pratar om hennes utseende är helt irrelevant.
Att ni har skrivit länge till varandra är också helt ointressant eftersom det handlar om innehållet, man kan bli personlig och hålla lagom avstånd och ändå lära känna varandra mycket snabbare än vad som har hänt här. Det du har skrivit verkar vara en rad här och där med artiga frågor och några glada smileys, antagligen skulle jag lära känna henne bättre på en arbetsintervju än vad du gör hittills.
Och jo, hon förstår att du är intresserad för det finns absolut ingen anledning för någon att skriva så länge som du gör om man inte vill något mer. Skriver du till någon annan tjej på det här viset? Har du någon tjej som skrivit till dig likadant?