anonym05swe skrev 2024-04-21 21:26:48 följande:
Drygt och larvigt? För att man har mål, visioner och intentioner med relationer som t.o.m relationsterapeuter rekommenderar för folk? Att våga vara tydlig med sina mål till en dejt är rätt bra, jag vill inte råka bli ihop med någon som inte har tydliga visioner för det. Att gifta sig, bo ihop och skaffa barn med den jag är partner till är något jag drömt om länge och göra det ca 4-5 år in i en relation. Så du tycker med andra ord att jag ska överväga andra tjejer samtidigt som jag har känslor för henne? Jag har undvikit att ens försöka röra mig romantiskt med andra tjejer av respekt.
Jag är ensam idag redan (singel och aldrig haft partner) och man ses inte negativt på för man har en tydlig vision för ett förhållande långsiktigt. Många söker efter samma saker. Jag vill inte fastna i situationships eller kortsiktiga relationer med folk jag sedan ångrar att jag varit ihop med. Folk skulle mycket väl kunna dejta mig, jag är en person man kan lita på. Jag skulle inte tolka saker för mycket utan skulle tvärtom ställa frågor och jag har om något låga förväntningar iom att jag alltid blivit avvisad samtidigt som jag vill skaffa flickvän. Sade inte heller att det är besvarat.
Varför skulle jag fråga om dejt? Jag vill lära känna henne mer först som jag sagt hela tiden. Har försökt att inte vara känslostyrd utan ta det lugnt (därför det gått så många månader utan att jag sagt)
Varför skulle jag prata med kuratorn om det? Jag mår bra
Du är 18 år gammal och pratar giftemål. Du borde bara dejta runt utan några större tankar på framtiden, leva här och nu och inte förvänta dig resten av livet-kärlek bara för att ni dejtar.
Kuratorn skulle kunna hjälpa dig att inte vara så rädd att göra bort dig, inte vara så rädd för vad andra ska säga och att inte kunna kontrollera framtiden. Du skulle kunna få hjälp att tänka i andra banor och kunna ta livet lite mer lättsamt och lära dig att leva här och nu.
Och för tusenden gången, du skulle fråga henne om en dejt för att se vad hon svarar. Om hon tackar nej vet du att hon inte är intresserad, då kan du gå vidare och leta efter någon annan.