• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2024-09-25 12:42:57 följande:

Jo, skulle kunna hantera det men föredrar det inte. Sade tidigare att jag inte föredrar långdistans. Ja, skulle göra det jag kan för henne. 

Inte gjort något? Skrivit med henne länge men det är inte enkelt, har ALDRIG haft en flickvän tidigare. 

Jag har inte velat bli misstolkad nej eller riskera något liknande. 

Blir enklare för då kan en skriva oftare och försöka ses. 

Hur vet du att hon är singel? Hon kanske träffar en kille i lumpen, eller redan har gjort det.

Ju längre du väntar, desto större risk att hon hinner träffa någon annan, om det inte reda har skett.
  • Anonym (...)
    fornminne skrev 2024-09-25 13:35:25 följande:
    Hur vet du att hon är singel? Hon kanske träffar en kille i lumpen, eller redan har gjort det.

Ju längre du väntar, desto större risk att hon hinner träffa någon annan, om det inte reda har skett.
    Alla killar där i lumpen kanske inte heller vill stressa henne, haha! Stackars tjej, hon får vänta tills hon är geriatrisk innan hon får någon som lägger in en respektfull liten stöt.
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-09-25 13:32:53 följande:
    Så lägg ner henne då om du föredrar en tjej på närmare avstånd. Du får ju bestämma dig för om du kan tänka dig åka och offra tex din fritid för att kunna träffa henne, eller om du inte vill det, då kan du lika gärna lägga ner detta nu.

Nej, för enbart hon jag har känslor för och vet inte vem annars jag kan se mig själv med heller. Ja, det kan jag tänka mig även fast det inte är det jag föredrar. 

Ursprungsinlägget stämmer fortsatt. 

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-09-25 14:27:25 följande:

Nej, för enbart hon jag har känslor för och vet inte vem annars jag kan se mig själv med heller. Ja, det kan jag tänka mig även fast det inte är det jag föredrar. 

Det är nog få som föredrar det men då väljer du ju ändå att att du ska lösa transporterna genom att uppoffra dig.
  • Anonym (Lillan)

Man måste inte ha någon annan att kunna se sig med. Sånt tar tid. Försök vara lite nöjd som singel istället så dyker det så småningom upp någon annan som kan vara intressant. Men för att få det att fungera så måste båda känna samma och det vet man inte förrän man faktiskt vågar spela spelet.
  • Anonym (Jonna)

Seriöst, ts? Kan du i alla fall svara på varför du ignorerar mina frågor?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-09-25 12:42:57 följande:

Jo, skulle kunna hantera det men föredrar det inte. Sade tidigare att jag inte föredrar långdistans. Ja, skulle göra det jag kan för henne. 

Inte gjort något? Skrivit med henne länge men det är inte enkelt, har ALDRIG haft en flickvän tidigare. 

Jag har inte velat bli misstolkad nej eller riskera något liknande. 

Blir enklare för då kan en skriva oftare och försöka ses. 

Du föredrar att inte hantera de olika problemen. Ja, det har nog alla i tråden märkt att du inte gjort något åt dom. 

Ja, det är ju enklast, att inte göra något annat än att skriva lite opersonligt ibland. 
  • Anonym (Tiden går)

Bara för att du inte ser det nu, så kan det ju ändå finnas någon annan. Du har ju inte bråttom, tvärtom. 
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-09-25 16:46:03 följande:

Seriöst, ts? Kan du i alla fall svara på varför du ignorerar mina frågor?

Har inte sett frågorna. Är rätt mycket frågor i tråden
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-09-25 16:52:31 följande:
    Du föredrar att inte hantera de olika problemen. Ja, det har nog alla i tråden märkt att du inte gjort något åt dom. 

Ja, det är ju enklast, att inte göra något annat än att skriva lite opersonligt ibland. 

Jag sade bara att jag föredrar att inte ha långdistans även om jag skulle acceptera det såklart för att vara med hon jag gillar. 

Va?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?