Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-09-15 19:02:54 följande:

Jo, jag läser och förstår. Samtidigt måste ni förstå att jag inte är er. Är en unik sits. 

Nu får du väl ge dig. Varje situation är förstås unik på något sätt eftersom alla människor är olika, men vad är det mer än det som gör situationen unik? 

Du tolkar också allt nytt som sker som att det gör situationen svårare, varför? Du har tidiga skrivit att det är ett komplicerande problem att du inte vet vem du ska vara intresserad av om den här tjejen inte vill ha dig. Nu menar du dock att det faktum att du har träffat andra tjejer som är trevliga gör saken svårare. Förklara hur båda de sakerna kan vara sanna?

• Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-09-16 16:38:43 följande:
    Främst avståndet. Vet heller inte vem annars jag kan bli ihop med om detta inte går vägen. 
    Du svarade inte på frågan jag ställde. Du upprepade bara samma fraser som du har skrivit en miljon gånger. Det är ett väldigt udda sätt att kommunicera på.

Min fråga var: Du har tidiga skrivit att det är ett komplicerande problem att du inte vet vem du ska vara intresserad av om den här tjejen inte vill ha dig. Nu menar du dock att det faktum att du har träffat andra tjejer som är trevliga gör saken svårare. Förklara hur båda de sakerna kan vara sanna?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-09-17 07:50:25 följande:
    Du svarade inte på frågan jag ställde. Du upprepade bara samma fraser som du har skrivit en miljon gånger. Det är ett väldigt udda sätt att kommunicera på.

Min fråga var: Du har tidiga skrivit att det är ett komplicerande problem att du inte vet vem du ska vara intresserad av om den här tjejen inte vill ha dig. Nu menar du dock att det faktum att du har träffat andra tjejer som är trevliga gör saken svårare. Förklara hur båda de sakerna kan vara sanna?
    Du svarade inte på den här frågan.
  • Anonym (Jonna)

Du verkar ha missat min fråga så jag skriver den igen:

• Anonym (Jonna)

Du verkar ha missat min fråga så jag skriver den igen:

• Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-08-29 16:59:59 följande:
    Skriver till henne antingen denna helg eller nästa helg, eventuellt helgen efter det för att bjuda in henne. 
    Skriver lite till medan jag väntar på svaret på min förra fråga. Så här skrev du 29 augusti. Vi är nu en vecka efter det absolut sista datumet som du skrev att du skulle bjuda ut henne. 29 augusti visste du ju definitivt hur läget var. 
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-09-21 21:46:22 följande:
    Jo men vill bjuda ut henne irl av respekt för henne. 
    Varför skrev du som du gjorde den 29 augusti då? Då visste du ju att du inte skulle träffa henne irl under nån av helgerna du skriver om.

Jag väntar också på svar på en annan fråga: Du har tidiga skrivit att det är ett komplicerande problem att du inte vet vem du ska vara intresserad av om den här tjejen inte vill ha dig. Nu menar du dock att det faktum att du har träffat andra tjejer som är trevliga gör saken svårare. Förklara hur båda de sakerna kan vara sanna?

Nu har jag skrivit TVÅ frågor, som jag gärna vill ha svar på.
  • Anonym (Jonna)

Seriöst, ts? Kan du i alla fall svara på varför du ignorerar mina frågor?

• Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-09-25 18:41:16 följande:
    Har inte sett frågorna. Är rätt mycket frågor i tråden
    Okej, här är de igen då:

Angående att du hellre vill bjuda ut henne irl och inte i skrift: Varför skrev du som du gjorde den 29 augusti då? (När du skrev att du skulle bjuda ut henne någon av de tre närmaste helgerna) Då visste du ju att du inte skulle träffa henne irl under nån av helgerna du skriver om. 

Andra frågan handlar om när du skrev att situationen hade blivit mer komplicerad av att du hade träffat trevliga tjejer på universitetet. Du har tidigare skrivit att det är ett komplicerande problem att du inte vet vem du ska vara intresserad av om den här tjejen inte vill ha dig. Nu menar du dock att det faktum att du har träffat andra tjejer som är trevliga gör saken svårare. Förklara hur båda de sakerna kan vara sanna?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-09-28 20:38:31 följande:
    Alltså andra svårigheter finns också kvar, vet ex inte vem annars jag kan se mig med om detta inte går vägen som ett exempel.
    Du svarade inte på min fråga angående detta. Du har skrivit flera gånger att du inte vet vem du kan se dig med om detta inte går vägen. Sen skrev du att du har träffat flera trevliga tjejer och att DET gjorde saken värre. Så det blir värre för dig att det inte finns andra tjejer och det blir värre för dig när det FINNS andra tjejer. Helt ologiskt.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-09-28 18:56:12 följande:
    Fast vad ska jag göra med avståndet osv. 
    Vad tänkte du göra med avståndet när du i slutet av augusti skrev att du skulle bjuda ut henne någon av de närmaste tre helgerna?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-09-30 09:21:51 följande:
    Nej men vill inte heller dejta eller vara en partner till någon utan en långsiktig vision. 

Misstolkning. Inte det som åsyftas utan enbart att om detta inte går vägen vet jag inte vad som sker framåt. 

Man kan vilja saker men logistik kan stoppa det ex. 

Har faktiskt skrivit med henne rätt länge som är en risk. 
    Undrar fortfarande över varför du i slutet av augusti skrev att du skulle bjuda ut henne någon av kommande tre helger. Du skrev sen att du ?inte hann? under de helgerna - varför har du inte gjort det efter då?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-10-03 11:19:39 följande:
    Herregud är inte direkt enkelt
    Det var inte svar på frågan. Det var ju exakt lika svårt i slutet av augusti när du skrev att du skulle bjuda ut henne någon av följande tre helger.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-10-09 20:00:51 följande:
    Du tror det är enkelt? Har skrivit med henne länge och är verkligen intresserad av henne. Ja, jag hade gärna kommit längre såklart men är verkligen inte enkelt. 

Vill såklart berätta för henne men först efter att ha träffat henne flera gånger. Vill inte direkt slänga mig in i en relation för fort. 

Är så otroligt jobbigt med dels tiden men också att jag inte hunnit vara helt ärlig med henne när vi setts på plats ex. Tiden gör det jobbigare också för nu är jag bara fast i samma situation. 
    Vad var det som gjorde att du i slutet av augusti trodde att du skulle bjuda ut henne någon av de tre närmsta helgerna?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-10-10 12:59:13 följande:
    Vad var det som gjorde att du i slutet av augusti trodde att du skulle bjuda ut henne någon av de tre närmsta helgerna?
    Hallå?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-10-14 15:28:33 följande:
    Inget särskilt men hoppades det skulle gå
    Så vad var det som gjorde att det inte gick?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 15:52:04 följande:
    Fast det är ju logistiska skäl som är den största orsaken till att jag inte bjudit in henne. Inte att jag är "omogen" då jag inte är omogen utan snarare mer mogen då jag inte vill stressa in i en relation.
    Varför skrev du då i slutet av AUGUSTI att du skulle bjuda ut henne någon av de tre följande helgerna? Logistiken var exakt densamma då.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-10-21 17:00:46 följande:

Ja, det är det jag hoppas på men hon kanske tolkar en inbjudan annorlunda än vad man förväntar sig. Tänk om tror att jag enbart gillar henne för hennes utseende (är inte så) ex? Avvisningar är jag tyvärr van vid vilket gör det typ helt ovärt att ens försöka dejta bara för att bli avvisad. Vet heller inte vem annan jag ens kan se mig själv med, har aktivt undvikit att försöka skaffa tjej på uni också iom att jag inte har känslor för någon annan. 

Det vore enormt tufft att bli avvisad. 

Jag försöker.

Hon kanske tolkar dig annorlunda redan nu än vad du tycker att hon borde. Det är inte bara en inbjudan som tolkas, utan all interaktion. Har du tänkt på det?
    Fast det är ju logistiska skäl som är den största orsaken till att jag inte bjudit in henne. Inte att jag är "omogen" då jag inte är omogen utan snarare mer mogen då jag inte vill stressa in i en relation.
    Varför skrev du då i slutet av AUGUSTI att du skulle bjuda ut henne någon av de tre följande helgerna? Logistiken var exakt densamma då.

Svara med nya ord, utan meningar och fraser som du redan skrivit hundratals gånger.
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-10-21 22:17:35 följande:
    Hon kanske tolkar dig annorlunda redan nu än vad du tycker att hon borde. Det är inte bara en inbjudan som tolkas, utan all interaktion. Har du tänkt på det?

Svara med nya ord, utan meningar och fraser som du redan skrivit hundratals gånger.
    Hallå?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?