Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Ts: Du har ditt mantra om modern dejting - NÄR var dejtingen som du hade velat ha den, och VAD hade du gjort annorlunda då?

Du har ett sätt att uttrycka dig där du använder exakt samma fraser gång på gång på gång (jag hade velat vara i en relation med henne, om hon hade velat, det är så komplext detta, etc etc). Du har tidigare skrivit att du förtydligar, men du gör ju inte det, utan upprepar exakt samma fraser. Förstår du att det inte är så de flesta människor kommunicerar?

• Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-07-03 08:53:48 följande:

Ts: Du har ditt mantra om modern dejting - NÄR var dejtingen som du hade velat ha den, och VAD hade du gjort annorlunda då?

Du har ett sätt att uttrycka dig där du använder exakt samma fraser gång på gång på gång (jag hade velat vara i en relation med henne, om hon hade velat, det är så komplext detta, etc etc). Du har tidigare skrivit att du förtydligar, men du gör ju inte det, utan upprepar exakt samma fraser. Förstår du att det inte är så de flesta människor kommunicerar?

Ts, du svarade inte på det här inlägget. Du kanske inte uppfattar det så, men jag undrar genuint om du förstår att ditt sätt att kommunicera kan uppfattas som lite udda. Om det är så i verkligheten också kan du faktiskt behöver hjälp?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-07-03 08:53:48 följande:

Anonym (Jonna) skrev 2024-07-04 08:50:30 följande:
    Ts, du svarade inte på det här inlägget. Du kanske inte uppfattar det så, men jag undrar genuint om du förstår att ditt sätt att kommunicera kan uppfattas som lite udda. Om det är så i verkligheten också kan du faktiskt behöver hjälp?

Ts?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-07-04 15:46:42 följande:
    Högst oklar fråga att ens svara på. Jag kritiserar hur den moderna dejtingen de facto är. Jag vill inte att dejtningen ska vara som på en viss tid utan snarare vara en del av en annan form av dejting än den är idag.
    Oklar fråga? Jag frågar hur du vill att dejting ska se ut, eftersom du tycker att ?modern? dejting är fel. Hur är det en oklar fråga? Och varför är då ordet ?modern? ens med när du pratar om dejting, om det inte finns ett bättre historiskt alternativ?

Och jag vill även gärna att du svarar på den andra delen av den ursprungliga frågan. Du upprepar exakt samma fraser gång på gång, på ett sätt som kan uppfattas som udda. Du menar själv att du ?förtydligar?, men jag tror inte att någon som läser dina inlägg uppfattar att det blir tydligare av att läsa samma ord gång på gång. Vad tänker du om det?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-07-05 13:35:23 följande:
    Oklar fråga? Jag frågar hur du vill att dejting ska se ut, eftersom du tycker att ?modern? dejting är fel. Hur är det en oklar fråga? Och varför är då ordet ?modern? ens med när du pratar om dejting, om det inte finns ett bättre historiskt alternativ?

Och jag vill även gärna att du svarar på den andra delen av den ursprungliga frågan. Du upprepar exakt samma fraser gång på gång, på ett sätt som kan uppfattas som udda. Du menar själv att du ?förtydligar?, men jag tror inte att någon som läser dina inlägg uppfattar att det blir tydligare av att läsa samma ord gång på gång. Vad tänker du om det?
    Det här svarade du inte på, i vanlig ordning? Jag lägger också till en fråga: varför tror du att du måste ha en plan B? Jag har aldrig hört någon resonera så. De flesta människor som är kära i någon vill bli tillsammans med den personen. Om den andra inte vill sörjer man ett tag och läker hjärtat och är singel där man lever vidare livet på sitt vanliga sätt innan man ger sig ut igen, och hittar någon annan man blir kär i.
  • Anonym (Jonna)
    ANONYM (JONNA) SKREV 2024-07-05 13:35:23 FÖLJANDE:

Det här svarade du inte på, i vanlig ordning? Jag lägger också till en fråga: varför tror du att du måste ha en plan B? Jag har aldrig hört någon resonera så. De flesta människor som är kära i någon vill bli tillsammans med den personen. Om den andra inte vill sörjer man ett tag och läker hjärtat och är singel där man lever vidare livet på sitt vanliga sätt innan man ger sig ut igen, och hittar någon annan man blir kär i.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-07-07 14:24:09 följande:

Jag vill helst att dejtning ska vara rolig i så hög grad som möjlig och innovativ. Inte tråkig alls.

Nej jag förtydligar för de som inte läst hela tråden. 

Jag vill bli tillsammans med henne efter att ha träffat henne mer. Är dock jobbigt att eventuellt bli avvisad och sedan inte veta om vem annars jag kan få känslor för. 

Och nu upprepar du igen med exakt samma ord. Att upprepa saker är INTE att förtydliga dem! Förstår du att du framstår som udda i ditt sätt att kommunicera?

Ja, det är jobbigt och läskigt att ha känslor för någon och inte veta om de är besvarade. Så är det för alla.
  • Anonym (Jonna)

Jag tar det igen ? ditt sätt att ständigt upprepa exakt samma fraser är INTE att förtydliga. Du svarar dessutom på följdfrågor med exakt samma ord som tidigare. Att svara på frågan om hur dejting ska se ut med 

?Jag vill helst att dejtning ska vara rolig i så hög grad som möjlig och innovativ. Inte tråkig alls.?

är ju inte ett svar överhuvudtaget. Det står dig som dejtande helt fritt att bjuda ut till exakt vilka aktiviteter som helst.

Två tydliga frågor:

Förstår du att du upplevs som udda i ditt sätt att kommunicera?

Hur såg plan A och B ut INNAN du blev intresserad av henne?

• Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2024-09-06 12:37:00 följande:
    Beror helt på tiden och hur konversationen går innan. 

Vill verkligen vara hennes pojkvän om det går. 
    Två frågor. Varför, varför, VARFÖR skrev du "Vill verkligen vara hennes pojkvän om det går" i ovanstående citat? Tror du att någon här i tråden har missat det?

Andra frågan: Du har på några ställen skrivit att du önskar att du redan hade bjudit ut henne, ändå fortsätter du att skjuta på det. Vad är dina tankar om det?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-09-06 12:43:55 följande:
    Två frågor. Varför, varför, VARFÖR skrev du "Vill verkligen vara hennes pojkvän om det går" i ovanstående citat? Tror du att någon här i tråden har missat det?

Andra frågan: Du har på några ställen skrivit att du önskar att du redan hade bjudit ut henne, ändå fortsätter du att skjuta på det. Vad är dina tankar om det?
    Ts?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?