• fornminne

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-07-04 14:19:54 följande:

Många i min ålder har varit i flera relationer redan så det beror på hur du menar. 

Jag vet inte.

Det beror på vad du menar med många, men du är inte ensam om att vara ung, osäker och oerfaren. Och även de som har haft någon tidigare, kan tycka att det är svårt.

I slutändan handlar det om att ta sig i kragen. Eller låta bli. Tar man inga avgörande steg riskerar man inget, men vinner inget heller.

• fornminne

Är det inte bättre att pausa den här evighetstråden tills TS återkommer och har något konkret att berätta? Vilket är osannolikt, men inte omöjligt.

Just nu är det bara rundgång, och om det fortsätter likadant efter detta sista event (att TS skriver att han gillar henne och ska försöka men att det är svårt), är det lika bra att lägga ner tråden. Slöseri med tid. 

• fornminne
    anonym05swe skrev 2024-07-20 12:29:18 följande:
    Om något är det snarare motsatsen av en drömvärld. Hade gärna kommit mycket längre. Är riktigt jobbigt och inget något jag direkt kunde förutse när jag gick med i vår organisation. Kärlek är alltid så otroligt jäkla komplext och jobbigt. 

Det är inte enkelt att komma till skott speciellt om man inte är med henne själv. 
    Du skriver att du gärna hade kommit mycket längre. Varför har du inte gjort det? Det är inte alltid lätt nej. Men som skrevs ovan, du har haft många månader på dig.

Vad tänker du ska hända nu? Kommer ni ens att ses igen? 
  • fornminne

TS lät ändå ganska positiv och optimistisk i vintras och våras. Som att något verkligen var på G. Han hade skrivit med henne osv.

Tonen ändrades efter förra eventet. Plötsligt var allt så svårt och jobbigt.

Något hände där. Eller så hände inget speciellt, men TS hade stora förhoppningar som inte infriades.

Kanske verkade tjejen inte så intresserad eller angelägen. Kanske behandlade hon honom som en i mängden. Kanske undvek hon honom rent av? De verkar i alla fall inte ha haft närmare kontakt sen dess.

• fornminne
    anonym05swe skrev 2024-07-24 11:11:25 följande:
    Hände inget särskilt på det eventet. 
    Kanske är det som är problemet?

Det hände inget då och det har inte hänt något sen dess. Hon har inte ansträngt sig för att lära känna dig närmare eller för att ni ska träffas själva.

Troligen är hon inte intresserad, men om du inte ens försöker, får du aldrig veta.
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2024-08-07 12:22:24 följande:

Låtit det gå? Inte direkt mitt fel att avståndet är långt och att hon inte antog hinten. Inte vetat jättelänge om lumpen heller. Som sagt hade jag helst redan gjort det och det går fortfarande att ses efter. Tror dock jag tyvärr kommer behöva hålla det öppet att eventuellt träffa någon annan. 

Det största felet du gör, är att du hela tiden försöker skylla på omständigheter utanför dig själv.

Hon bor för långt bort. Det är för kort tid kvar. Hon fattade inte hinten. Vi var aldrig ensamma. Jag vill inte att hon ska tolka det fel.

Bla bla i det oändliga.

Nej, det har inte blivit av för att DU har valt att inte fråga!

Hur tror du andra killar blir tillsammans med tjejer? Tror du att de bara låter tiden gå? Skyller ifrån sig?

Många hade redan varit ihop med henne nu, trots avståndet. Antingen det, eller så hade de fått nej och gått vidare. 

Det är helt okej att inte våga. Att tycka att det är jobbigt. Men det är inte en trevlig egenskap att ständigt skylla ifrån sig. Och det kan jag lova, att tjejer vill inte ha killar som inte tar ansvar för sina val. Som skyller på ditten och datten. 

• fornminne
    anonym05swe skrev 2024-08-07 15:12:45 följande:

Inte sagt att jag inte bär något ansvar heller bara för att en del faktorer är bortom min kontroll. 

Hur andra blir ihop beror från person till person. En del relationer idag håller inte heller länge och jag strävar för en lång och god relation. 

Så du tror inte avståndet är ett problem? 

Som sagt så skyller jag inte bara ifrån mig. Skulle dessutom hantera en relation väldigt bra.

Du vet inte om du skulle hantera en relation väldigt bra, eftersom du aldrig har varit i en relation. Att sträva efter en lång relation är heller ingen garanti för att det håller. Många letar seriösa relationer, men ibland tar det slut ändå. Men detta verkar inte du fatta.

Du har noll erfarenhet och väldigt höga förväntningar, samt väldigt specifika föreställningar om hur det ska vara.  Om du inte kommer ut i verkligheten samt lär dig hur det faktiskt fungerar, kommer du att sitta här om 10 år i samma sits.
  • fornminne

TS, visst kan du fortsätta skriva med henne, men hoppas inte på för mycket.

Inte mycket tyder på att hon är intresserad av dig på samma sätt som du är intresserad av henne. Du har inte heller velat eller vågat ta reda på hur det förhåller sig med den saken. Sannolikheten är också stor att hon träffar någon i lumpen. 

• fornminne
    anonym05swe skrev 2024-08-24 19:39:37 följande:
    Jag klarar visst av att inleda saker. Ska även bjuda ut henne efter lumpen. 
    Hur många relationer har du inlett hittills?
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2024-08-24 19:50:16 följande:
    Jag pratade om att inleda saker i allmänhet. 
    Det är inte detsamma som att inleda en kärleksrelation. Men det kommer du att upptäcka förr eller senare. Eller inte.

Som jag skrev tidigare. Visst kan du fortsätta hålla kontakt med tjejen i lumpen, så länge hon vill ha kontakt med dig. Men hoppas inte på för mycket. Hon verkar inte särskilt intresserad, då hade hon hört av sig till dig, samt ansträngt sig för att ni skulle ses själva. 

Det har hon inte gjort. Och nu är hon i lumpen, där hon träffar många killar.

Visst kan du fortsätta drömma och hoppas på den här tjejen, men risken är stor att du slösar din tid.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?