Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Försök lära känna henne närmare. Att fråga om ni ska ta en fika är aldrig fel. Hon kanske säger nej, men den risken får du ta. Om du inte försöker, får du ju aldrig veta?
Försök lära känna henne närmare. Att fråga om ni ska ta en fika är aldrig fel. Hon kanske säger nej, men den risken får du ta. Om du inte försöker, får du ju aldrig veta?
Härligt att du har hittat en drömtjej! Dom råden du har fått hittills är felaktiga!!! Du skall aldrig direkt föreslå en fika eller öppet visa intresse för henne.
Fråga henne exakt så här istället:
"Ursäkta, jag måste fråga dig en sak??"
(Vänta 2-3 sekunder)
"Varför är du med i organisationen X?"
Hon börjar berätta om sina motiv. Troligen kommer hon att fråga dig samma sak, så förbered ett genomtänkt svar. Hon är nu något mer intresserad av dig än tidigare, men det är fortfarande alldeles för tidigt att fråga om fika/nummer.
TS, hur kan du veta att du vill vara med henne i framtiden om du inte ens känner henne?
Jag håller med övriga, du går för fort fram. I tanken är du nästan redan ihop med henne, trots att ni inte ens känner varandra närmare. Ta ett steg i taget. Ni kan lära känna varandra online även om ni bor en bit ifrån varandra.
Har ni gemensamma intressen kan du börja där. Prata eller skriv online. Fråga som någon skrev varför hon är med i organisationen, vad hon tycker om den osv. Hitta samtalsämnen. Du lär märka vad du får för respons. Är hon positiv och verkar gilla dig, kan du föreslå att ni ska ses eller passa på när ni ses i något annat sammanhang, genom den gemensamma organisationen.
Det värsta som kan hända är att hon inte är intresserad. I så fall är det inte hela världen, även om det kanske känns så när man är ung och förälskad. Men du är bara 18 år. Det kommer fler tillfällen OM hon inte skulle nappa. Men det vet du inte förrän du har försökt.
I vilka sammanhang har du blivit avvisad av tjejer tidigare? Hur fungerar det sociala för dig i övrigt? Har du vänner?
Det är vanligt att vara osäker och oerfaren i din ålder. Du är INTE ensam om det. Men du måste tagga ner. Du vill för mycket och jag tror att det skrämmer bort tjejerna. Du skriver att de inte vet hur du känner, men sånt märks mer än du tror.
Du måste ändra ditt tankesätt. Ditt enda mål kan inte vara att bli ihop med denna tjej, som du inte ens vet om hon gillar dig, eller om du gillar henne när du har lärt känna henne närmare. Ditt FÖRSTA mål bör vara att ta kontakt och lära känna henne bättre. Sen får ni se.
Det är bra att vara seriös, men du drar det för långt. Du kan inte hänga upp dig på en enda tjej och tänka att det är hon eller ingen, samt att ni ska vara exklusiva med varandra på en gång. Att bli ihop med någon funkar inte så, oftast sker saker och ting stegvis. Och ni har inte ens varit på dejt ännu. Du vet inte ens om hon är intresserad. Och även om hon är det, vill hon nog inte träffa en kille med så höga förväntningar och er framtid utstakad.
TS, det klart att du får gilla någon hur mycket du vill. Men om du vill ha framgång och inte skrämma bort den här tjejen eller andra tjejer, måste du ändra inställning och tankesätt.
Det är inte säkert att det blir ni två, även om du taggar ner och inte har så höga förväntningar. Men då har du åtminstone en chans. Det har du inte om du fortsätter resonera som nu och hon känner av det.
Nej men det är fortfarande jobbigt. Kommer dock bli jobbigare när jag går igenom mitt första break up (som jag förhoppningvis slipper då jag helst dejtar för att det ska hålla långsiktigt och inte för att vara i ett förhållande för ett förhållandes skull).
Modern dejtning är dock idag för fokuserad på kortsiktiga förhållanden utan riktig kärlek tyvärr vilket gör min syn på det typ extremt annorlunda. Jag dejtar inte för att kunna kalla mig själv partner till någon eller för att kunna kalla någon partner utan för att det ska vara ett långt, stabilt och tryggt förhållande över en lång tid.
Det låter ju positivt så långt. När är nästa event?
Om det är redan nästa helg behöver du inte anstränga dig för att ni ska höras eller ses innan.
Var inte rädd för att prata med henne och visa att du är intresserad av att lära känna henne. Men var inte för på eller klängig. Prata och umgås med andra också.
Sen har du gjort vad du kan. Efter nästa helg blir det mer naturligt att fortsätta höras, om hon vill.
Sen kan du inte räkna med att ni blir ett par efter den helgen. Du vet inte ens om hon är intresserad av det. Du kan få henne intresserad om hon är nyfiken på dig och du spelar dina kort rätt. Men om inte, finns det inget du kan göra.
Återigen går du för fort fram. Du vill så mycket, men har ingen aning om vad HON vill.