• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-10 22:38:16 följande:
    En bra början är att umgås med tjejer, genom skola, jobb eller gemensamma intressen. Gå på krogen är inte nödvändigt. Men om du inte träffar eller lär känna tjejer, hur ska du då hitta en (potentiell) flickvän?

Du gör ju redan detta i viss mån, genom organisationen där lumpartjejen finns. Problemet där är ju att du aldrig tar det vidare och frågar om en träff.

Ja, det är det jag vill också men vill enbart träffa den rätta. Jag har inte jättehöga krav direkt eller förväntningar heller men rimliga krav och rimliga förväntningar på en relation. 

Det är inte för jag inte vill utan för att det är andra saker som skapar problem.

• anonym05swe
    anonym05swe skrev 2025-03-11 23:12:38 följande:

Ja, det är det jag vill också men vill enbart träffa den rätta. Jag har inte jättehöga krav direkt eller förväntningar heller men rimliga krav och rimliga förväntningar på en relation. 

Det är inte för jag inte vill utan för att det är andra saker som skapar problem.

Dvs avståndet först och främst
  • anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-10 22:34:17 följande:
    Många killar träffar tjejer utan att vara perfekta.

Har du aldrig märkt det?

Tror du att andra killar i din ålder, som har eller har haft flickvänner, har bjudit dem på lyxrestaurang? Eller att bara långa killar har flickvänner?

Ingen är förövrigt felfri, varken tjejer eller killar. Ändå är många i relationer.

Eller vad är det för andra orealistiska krav du menar att många har?

Ja men kraven som kommer idag är helt orealistiska och allt för höga. Skillnaden i krav som killar har respektive tjejer har för en relation skiljer sig enormt. 

Nej, men är i princip krav på längd osv för en relation från en del tjejer. Även krav som att killar ska betala allt i en relation också ex. 

Finns en mängd orealistiska krav jag kan prata om

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-11 23:58:02 följande:
    Om du anser att du inte håller måttet för dejting så lägg ner då och lägg din energi på något annat.

Nej, jag anser att jag gör det med råge men jag håller även mig själv till en högre standard än vad andra håller sig till själva i sökandet efter den rätta. Jag vet att jag hade varit en bra pojkvän och framtida make och fader också. 

Jag vill inte dejta "ner" eller "upp" utan enbart dejta med den rätta. 

Poängen är att modern dejtning är absurd

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-12 00:08:52 följande:
    Om du anser att du håller måttet med råge så behöver du inte oroa dig över längd eller pengar. Om det är sant att du måttet så är du tillräckligt lång och har tillräckligt mycket pengar så att du kan betala restaurangen tex.

Ja, men det betyder inte att man vill dejta på det sättet. Vill dejta roligt och spännande, inte på en tråkig stel dejt på en restaurang där inget interaktivt sker. En restaurangsdejt avgör inte direkt heller hur lämplig personen är att gå in i en relation med heller iom att det är svårt att bedöma utifrån. 

Gör hellre något spontant vid en dejt som är interaktivt (för planerar nästan allting annat i detalj) 

Vill bara träffa den rätta och växa in i en relation utan stress och krångel och sådant 

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-12 00:22:46 följande:
    Så prata inte mer om restauranger då om det inte är aktuellt för dig.

Du inser att på en dejt måste man vara 2 och komma överens om saker va? Så jag påverkas av de rådande dejtningsnormer ändå

Förr kunde man åtminstone dejta någorlunda seriöst med att söka långsiktigt direkt men nu är det emot normen att ens söka långsiktigt

• anonym05swe

Jag hatar också detta läge enormt och ja, jag bör ha gjort mer tidigare. Jag känner samtidigt att jag alltid gjort mitt bästa. Ni måste inse att det inte är enkelt. 

Inte haft känslor för NÅGON på ca 7-8 år innan jag bara helt plötsligt föll för henne och så ska man navigera allt detta krångel och logistisk och så. Är inte enkelt men ska göra mitt bästa nu när vi ses härnäst för att visa att jag bryr mig om henne och förhoppningsvis ses på en trevlig dejt (antingen i hennes stad eller mitten mellan våra)

Skulle helt oironiskt som att gå på moln att vara med henne som hennes pojkvän

• anonym05swe
    fornminne skrev 2025-03-12 06:57:22 följande:
    Du skriver att det finns en mängd orealistiska krav du kan prata om, men du ger inga konkreta exempel. Förutom längd och pengar.

Bara för att diverse incels på nätet påstår att killar måste vara minst 180 cm långa för att ha chans på tjejer, samt ha råd att bjuda på ditten och datten, betyder inte det att det stämmer med verkligheten. Mängder av killar och män har partner utan att vara jättelånga eller bjuda på allt. Eller för den delen vara perfekta på andra sätt. Ingen är felfri.

Däremot har killar och män i relationer, självklart sådant som attraherar tjejen de är tillsammans med. Delvis beror det väl på hur högt de siktar också. Ju attraktivare tjejen är, desto hårdare konkurrens. Mycket attraktiva tjejer är mer omsvärmade än medelmåttiga tjejer. 

För att det är det främsta som folk öppet pratar om på sociala medier. Finns folk som lagt upp en lista med urval av jättespecifika krav som kvinnor har som kvinnor pratat om som krav på sociala medier där en del krav är jättekonstiga. 

Inte sagt att ngn är felfri. 

Jag vet inte hur andra värderar hur attraktiv hon är.

• anonym05swe
    fornminne skrev 2025-03-12 10:40:58 följande:
    Vilka är det som lägger upp dessa listor? Incels eller kvinnorna själva? Eller både och?

Sociala medier är inte verkligheten. Du fattar väl att dessa youtubers eller influencers eller vilka de nu är, inte talar för ALLA tjejer? Eller ens de flesta.

Ja, det finns gold diggers, det finns tjejer som bara vill gifta sig rikt, det finns tjejer som aldrig skulle dejta någon under 1.80 och bla bla.

Men DE FLESTA tjejer är inte så. Inte i verkligheten.

Alltså är det inte relevant för dig. Många vanliga killar får tjejer. Utan att vara rika, jättelånga eller jättesnygga. En del är korta, fula och fattiga. Alltså inte ens medel. De har det säkert svårare, i alla fall på ett ytligt plan. Ändå har åtminstone en del av dessa flickvän.

Om du inte lyckas, är det något annat du saknar, eller så riktar du in dig på fel tjejer. 
    I fallen är videosen direkt från kvinnor som de själv lagt upp som som sen görs till en jättelång lista.
    Nej men det talar för en del
    Ja men finns fortfarande
    Jag söker bara den rätta, vill inte bli ihop med ngn för sakens skull. Är enbart därför 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-12 10:54:39 följande:
    Men snälla! Sociala medier är inte verkligheten! Om du ser saker utifrån hur de presenteras på sociala medier förstår jag att du är helt handlingsförlamad. Till och med mina 11-åringar vet att det man ser på YT och sociala medier inte är en spegling av verkligheten. Du behöver avinstallera sociala medier och leva i det verkliga livet. 
    Inte sagt att det är verkligheten men en del personer delar de åsikterna om icks osv. Sluta insiunera icke sanna saker. 

Sade inte alla tycker så men uppenbarligen en del.
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-12 11:24:47 följande:

Varför startade du ens en tråd? Du vet ju redan allting.

Nej, vet inte allting
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-12 11:48:09 följande:
    SkrattandeSkrattandeSkrattandeDrömmer
    Nähä, OK. För du ställer nästan inga frågor i tråden. Det är vi andra som ställer frågor till dig, som du besvarar korthugget och tvärsäkert. Du vet hur dåligt modern dejting fungerar och vilka orimliga krav influencers ställer på killar, och du vet att universitetet har dåliga examinationsformer och du vet att du inte får något jobb på grund av LAS, och du vet helt säkert att du inte har autism. Autism är för övrigt något dåligt och en anklagelse.
    Jo jag har ställt en mängd frågor. Urspruningslägget har en del bara del....
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?