• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 21:59:26 följande:
    Nej.

Nej.
    Varför skulle man matcha då?
    Fast andra har sagt det tidigare?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 22:16:36 följande:
    De ser bara det du väljer att visa upp. De vet inte att du saknar kompisar och hur du är.
    Att ragga ensam på en bar är i stort sätt omöjligt. De kommer att tycka att du är ett creep. Du MÅSTE skaffa folk att umgås med. Jag sa det till dig redan innan du började uni.

Fast de väljer fortfarande aktivt att matcha med mig så... 

Fast hur ska man då kunna flörta upp till relationer som rätt många gör?

Ja, jag försökte var med kåren ex.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 23:11:33 följande:

Hur går det med jobb? 

Hur går det med CSN till hösten?

Hur länge kan du bo kvar och göra ingenting innan sparpengarna tar slut?

Varit på 2 arbetsintervjuer (den svenska arbetsmarknaden är sönderreglerad och inte flexibel för unga) 

Kollat CSN men högst otydligt. 

Ska flytta ut sista april oavsett men min hyresvärd är riktigt dålig oavsett. Siktar på att vara anställd innan sista april oavsett då jag aktivt söker jobb.

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 23:19:57 följande:
    Som jag skrev så bör du börja med att skaffa vänner.

Ja men tycker du jag ska gå ut osv för att träffa nytt folk eller vad tycker du? Skapa något revolutionerande som jag kan dra in miljoner på för att skaffa vänner inom företagsvärlden? 

Jag har alltid höga ambitioner, det går inte alltid vägen men är alltid bra att ha höga ambitioner.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-27 23:35:10 följande:
    Vad söker du för jobb?

Vad är otydligt kring CSN? Hur många poäng tog du förra terminen?

Var ska du flytta? Hur är värden dålig?

Jättemycket och jättebrett

Har tagit 10 eller 13 poäng tar tid att räknas in

Inom Storstockholm, flyttar om i rummet bland annat och kan inte kommunicera utan skriver på riktigt lappar för hon uppenbarligen inte kan prata ordentligt. Kolla den tråden om det om värden

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 23:41:29 följande:
    Nej, jag tycker att du ska gå ut med kursare eller liknande. Om du går ut ensam kommer du inte att lära känna någon. Du kommer att framstå som en kuf.
    Var det inte så typ alla 70-80 talister dvs min generations mammor och pappor träffades? Vet att det inte är så ovanligt iaf
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-27 23:47:44 följande:
    Man kan förstås träffa folk ute på barer. Men INTE som ensam kille. Har det inte framgått?

Fast detta visar ju att online och via vänner är mest vanliga samt barer? Tror liknande siffror gäller i Sverige också

Chart: How Couples Met | Statista

• anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-27 23:56:17 följande:
    Du behöver klara minst 18.75 poäng för att få CSN nästa termin. Du är långt ifrån om du inte sätter omtentor. 
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:44:08 följande:
    Var det inte så typ alla 70-80 talister dvs min generations mammor och pappor träffades? Vet att det inte är så ovanligt iaf

Hur träffades 70- och 80-talister? 

Jag är född 1976. Träffade min exsambo på nätet 2002. Han skickade ett meddelande, vi började prata och sen träffades vi. Även innan honom träffade jag några på nätet, man skickade ett par mess och gjorde upp om att ses rätt fort.

Pojkvännen innan (som är samma person jag träffar nu) träffade jag på kåren när jag pluggade. Trots att jag knappt drack då (och inte nu heller) så var jag där för att ha kul. Man kan ha kul utan att dricka på klubbar och dansställen. Jag var där med vänner, han hade just kommit till stan.

Så, vad sa du om hur vi 70- och 80-talister träffades? 
    Så att läsa en flumkurs kanske lite snabbt borde gå? Typ en distanskurs i ex Danska?
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-27 23:56:17 följande:
    Du behöver klara minst 18.75 poäng för att få CSN nästa termin. Du är långt ifrån om du inte sätter omtentor. 
    anonym05swe skrev 2025-02-27 23:44:08 följande:

Hur träffades 70- och 80-talister? 

Jag är född 1976. Träffade min exsambo på nätet 2002. Han skickade ett meddelande, vi började prata och sen träffades vi. Även innan honom träffade jag några på nätet, man skickade ett par mess och gjorde upp om att ses rätt fort.

Pojkvännen innan (som är samma person jag träffar nu) träffade jag på kåren när jag pluggade. Trots att jag knappt drack då (och inte nu heller) så var jag där för att ha kul. Man kan ha kul utan att dricka på klubbar och dansställen. Jag var där med vänner, han hade just kommit till stan.

Så, vad sa du om hur vi 70- och 80-talister träffades? 
    Ja, andra visar ju att man kan gå ut och statistiken med. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-28 00:04:47 följande:
    Varför inte satsa på att klara dina omtentor istället? 

Kursen behöver ju vara på högskolenivå. Språkkurser är inte så jäkla enkla. 

Är bara en kurs och omtentan är i Juni för den specifika kursen (en geografisystem)

Ja, men enkla språkkurser i Norska bör gå iaf. Jag kan läsa på NRK utan problem samt förstår även när ex Martin Johnsen pratar Norska ex. Norska är rätt enkelt.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-28 00:30:04 följande:
    Språkkurser på högskolenivå är en helt annan sak än att bara förstå språket. Du är verkligen världsfrånvänd, och konstigt kaxig för nån som inte alls klarade högre studier.
    Finns vissa som inte tar en enda HP och dessutom är ingen av våra professorer högt rankade heller så har med det att göra. Dessutom så var examinationsformerna grovt felaktiga dessutom 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-28 08:01:17 följande:
    Fortsätt skylla på omständigheterna.... 

Inget fel alls på examinationsformen bara gör att du misslyckats. Hur kommer det sig att andra lyckades i så fall? 
    Var många som inte klarade av och som hade liknande kritik....
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?