StudierKemi skrev 2024-07-23 18:30:30 följande:
Hej,
Du söker inte bekräftelse på att du duger. Hur är det med henne då? Tänk om hon söker bekräftelse på att hon duger? Tror du då att du ger henne detta, en vilsen pojke som bara tänker på hur han själv känner?
Eftersom hon är det viktigaste könet som föder barn, så hur ska du imponera tillbaka? Kvinnor och män tänker annorlunda. Hon kommer inte gå raka vägen efter sexuella lustar nu (om du ens ser attraktiv ut, hur ska jag veta) som dem flesta män, det där är en kvinna som kommer bortse från sex delvis under den här fasen i livet då hon kommer vilja bilda familj (den fasen är inte fastslagen när den händer, men antagligen kommer hon vilja just nu att vara seriös med någon imponerande).
Hon kommer att söka sig till ekonomisk trygghet när hon ska sätta barn till världen. Det där ändras dock när kvinnan blir lite gammal och lite mer känslomässigt fri... Jag vet om hur man börjar prioritera senare... Du tävlar med civilingenjörer som i värsta fall ser vackrare ut än dig, hur ska du slå detta? Jag tror inte du ser allvaret.
Jag söker inte det enbart nej för finns viktigare saker men det är en del av en relation. Jag skulle absolut ge henne allt stöd och dylikt.
Jag vet inte, ska försöka bjuda ut henne.