• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

felicityporter skrev 2024-11-18 20:06:34 följande:
    Snälla, bara skärp dig. Du är inget barn, hon är inget barn. Ni går inte på dagis tillsammans. Det som du beskriver som ett eventuellt problem är således icke-existerande. Ni är bägge vuxna, hon kommer inte tolka en komplimang på det vis du befarar. Det är helt ORIMLIGT!
    Jag ska försöka lösa det när jag kan. 
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-18 20:37:04 följande:
    Tjejen kanske har någon nedsättning 
    Nej ingen av oss har. Är inte konstigt att inte vilja ta allt för stora risker hela tiden så fort också.
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-18 21:16:21 följande:
    FORT?!?!?!
    Ja vi har enbart träffats typ 6-7 ggr. 
  • anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2024-11-18 21:27:51 följande:
    Okej, då missförstod jag, jag har skrivit många inlägg som du inte svarat på! Men här är frågan igen, lite omskriven. Du är rädd att hon ska tolka dig som ytlig om du ger en komplimang, även om komplimangen inte handlar om utseendet. Det vore ju en mycket märklig tolkning av henne, och hur kan du då våga skriva något överhuvudtaget till henne? Hon kan ju tolka allt du skriver precis hur som helst?
    Jo men så som jag skrivit nu kan hon antagligen inte tolka det jättebrett. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-19 20:07:18 följande:
    Men en fika eller en bit mat på restaurang är inte "innovativt".... fast vad som är en innovativ dejt har han svårt att svara på. Tror senaste alternativet var en promenad.... otroligt innovativt.... 

TS är nog redan sjukt friendzonad. Skulle gissa att hon svarar för att vara artig eftersom de hade ett uppehåll nu på flera veckor för "TS var upptagen med annat".
    Det var bara ett exempel. Ja föredrar kreativa aktiviteter. 

Nä har inte direkt visat intresse i DM ens. 
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-19 20:34:08 följande:
    Men till att börja med är ju de traditionella visen fika, middag eller promenad för all del (men lite konstigt att föreslå det i ditt fall då ni bor långt ifrån?) väl utmärkta förslag för att lära känna varandra bättre på kort tid och se om ett ömsesidigt tycke uppstår? Lite väl udda att föreslå skärmfallshoppning eller bungyjump som en första dejt liksom?

Men jaja, vill du inte ha en chans så vill du inte. Finns ju inte så mycket mer att göra då. Tycker bara det är synd att du slösar år av ditt liv på att tråna efter en tjej utan att någonsin ha en chans på henne eftersom du är för feg att ens ge en liten komplimang och säga att hon verkar så trevlig att du skulle vilja ta en fika med henne.

Ja, fika eller middag går såklart men hon kan också se det som tråkigt eventuellt. Vill snarare göra något spännande och roligt.

Jo, det vill jag såklart. Vill bjuda ut henne såklart och ge komplimanger (redan skrivit det tidigare) men rädd för att hon ska tolka en komplimang fel. Det stora problemet i sammanhanget är kulturen i Sverige där det är emot normen att ens söka långsiktigt. 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-19 23:08:09 följande:

Det enda exemplet du gett. Vad mer är innovativt och roligt att göra på en dejt?

Jättemycket men vill också göra saker som hon jag dejtar tycker är roligt.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-11-20 12:45:55 följande:
    Gillar ni inte samma grejer? 
    Jo, vissa saker vet jag men vet inte allt hon gillar direkt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-11-20 19:34:19 följande:
    Beror på vad? Vilka ursäkter och undanflykter du kan komma på denna gång för att inte ta steget och riskera något?
    Jag ska ta steget som sagt. Är ett jobbigt läge oavsett liksom. Valde inte att en dag bara få känslor och detta läge. 
  • anonym05swe
    Anonym (Lillan) skrev 2024-11-21 14:42:58 följande:
    Om han hör av sig med jämna mellanrum lär hon redan veta att han är intresserad. Ju längre han väntar med att få tummen loss ju mer framstår han som feg.
    Inte sagt att jag är intresserad dock och vi båda ger hjärtemojis ex på våra svar en del
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?