• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 08:11:12 följande:
    Så jag borde skriva att jag gillar någon annan istället och att jag därför inte vill träffas något mer ist?

Hon jag gillar är den enda jag kan se mig själv med.
    Nej, det behöver du inte göra eftersom tjejen inte vill träffa dig igen. Om hon skulle be om en till dejt, så kan du tacka nej då.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 08:52:55 följande:

Utifall att mitt hjärta krossas och ska inte gå på någon mer dejt (med någon annan än hon som jag gillar)

Avståndet är det jobbigaste liksom som är ett stort hinder. Att gå in i ett distansförhållande med henne skulle jag kunna göra med henne (om vi båda vill såklart) men fortfarande jobbigt.

Det är fult av dig. Om ditt hjärta krossas, vilket det säkerligen kommer att göra flera gånger i livet, så registrerar man sig på dejtingsajter då. Inte i förväg. Det är fult, oavsett vilka bortförklaringar du kommer med.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-24 10:24:36 följande:
    Det är fult av dig. Om ditt hjärta krossas, vilket det säkerligen kommer att göra flera gånger i livet, så registrerar man sig på dejtingsajter då. Inte i förväg. Det är fult, oavsett vilka bortförklaringar du kommer med.

Skulle aldrig göra det i ett förhållande såklart. Dagen jag går in i ett förhållande eller typ dagar innan skulle jag ta bort apparna såklart. Skulle aldrig ens tänka tanken romantiskt om någon annan då jag går in i ett förhållande. 

Inte varit min avsikt att vara oärlig mot hon som jag gillar. Känner bara känslor för henne som jag gillar liksom. 

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-24 10:24:36 följande:

Dessutom skulle jag enbart göra allt för hon jag gillar, inte för hon jag gått på dejt med. Har enbart känslor för hon jag föll för och inte hon jag gick på dejt med. 

Är på apparna ifall mitt hjärta krossas enbart.

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 12:37:27 följande:

Dessutom skulle jag enbart göra allt för hon jag gillar, inte för hon jag gått på dejt med. Har enbart känslor för hon jag föll för och inte hon jag gick på dejt med. 

Är på apparna ifall mitt hjärta krossas enbart.

Detta skrev du i din förra tråd om moderna dejting:

Ja, modern dejtning är otroligt jobbigt. Dels är personer inte alltid tydliga med mål, avsikt exempelvis men också som att personer på riktigt "byter" förhållande på en kort tid. Ja, det är ett eget beslut men det visar på hur oseriös modern dejtning är.

Du är alltså på apparna nu så att du ska kunna hitta en ny om ditt hjärta blir krossat. Du är alltså oseriös. Bra att du erkänner det.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-24 12:51:24 följande:
    Detta skrev du i din förra tråd om moderna dejting:

Ja, modern dejtning är otroligt jobbigt. Dels är personer inte alltid tydliga med mål, avsikt exempelvis men också som att personer på riktigt "byter" förhållande på en kort tid. Ja, det är ett eget beslut men det visar på hur oseriös modern dejtning är.

Du är alltså på apparna nu så att du ska kunna hitta en ny om ditt hjärta blir krossat. Du är alltså oseriös. Bra att du erkänner det.
    Du inser att jag inte använder dem nu va? Har dem enbart nedladdade ifall hjärtat blir krossat av henne som jag gillar

Nej, jag gör inte det som står där. Har inte gått från förhållande till förhållande ex. 

Jag är seriös. Jag gillar enbart hon jag gillar och inte hon jag gick på dejt med. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 12:56:01 följande:
    Du inser att jag inte använder dem nu va? Har dem enbart nedladdade ifall hjärtat blir krossat av henne som jag gillar

Nej, jag gör inte det som står där. Har inte gått från förhållande till förhållande ex. 

Jag är seriös. Jag gillar enbart hon jag gillar och inte hon jag gick på dejt med. 
    Du är registrerad på apparna och du skriver själv att du är det ifall ditt hjärta blir krossat. Så du vill alltså kunna söka någon ny om ditt hjärta blir krossat.
    Så om tjejen du vill ha redan har en pojkvän när ni träffas, så blir ditt hjärta krossat, men inte så mkt att det hindrar dig från att leta efter någon ny direkt. Fräscht! 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-24 13:00:57 följande:
    Du är registrerad på apparna och du skriver själv att du är det ifall ditt hjärta blir krossat. Så du vill alltså kunna söka någon ny om ditt hjärta blir krossat.
    Så om tjejen du vill ha redan har en pojkvän när ni träffas, så blir ditt hjärta krossat, men inte så mkt att det hindrar dig från att leta efter någon ny direkt. Fräscht! 
    Jo, självklart kommer det ta tid att bearbeta och kommer inte gå på dejtar direkt efter. 

Jag gillar enbart hon som jag gillar liksom. Har inte känslor för någon annan. Vet att om vi blir ihop skulle jag gör allt för henne liksom, vill dock lära känna henne mer innan jag överväger att bli ihop med henne (om vi båda vill såklart)
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 13:09:43 följande:
    Jo, självklart kommer det ta tid att bearbeta och kommer inte gå på dejtar direkt efter. 

Jag gillar enbart hon som jag gillar liksom. Har inte känslor för någon annan. Vet att om vi blir ihop skulle jag gör allt för henne liksom, vill dock lära känna henne mer innan jag överväger att bli ihop med henne (om vi båda vill såklart)
    Ja, enligt vad du skrivit innan så tar det år mellan du blir förtjust i någon. Så varför ha apparna redan nu och sedan beredda när du fått ditt hjärta krossat? Du behöver dom ju inte.

Grejen är att du skriver en massa som inte stämmer, du skriver osammanhängande, du ältar samma sak om och om igen och framförallt så ljuger du.

Du behöver inga appar nu, för du ska inte leta efter någon, och när när ditt hjärta är krossat så behöver du inga appar, för det kommer att ta tid att bearbeta.

Så varför är du registrerad på dejtingappar som du inte behöver?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 08:11:12 följande:
    Så jag borde skriva att jag gillar någon annan istället och att jag därför inte vill träffas något mer ist?

Hon jag gillar är den enda jag kan se mig själv med.
    Om hon håller på och hör av sig till dig så kan du berätta att du inte vill dejta mer. 
    Alternativt, om du gärna vill ha henne som vän, du har nämnt något om vara vänner, så berätta att du gärna vill fortsätta ha kontakt som vänner.
    Om det bara är du som håller på och hör av dig och hon är mest passiv i kontakten så kan du bara sluta höra av dig. Då vill hon antagligen ingenting med dig, vare sig vara vän eller fortsätta dejta.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?