• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (man) skrev 2024-01-23 20:44:05 följande:
    Inte i normalfallet kanske, men om man framställer sig som värsta fina killen så kanske det är på sin plats? Och de skriver ju fortfarande till varandra?
    Om du dejtat någon en gång och inte vill träffa personen igen, så är inte det normala att träffas på ännu en dejt för att berätta det. Man hör av sig och skriver något i stil med "Tack för en trevlig dejt. Tyvärr fanns inte gnistan där för mig, men det var mycket trevligt att lära känna dig".

Om den här kvinnan mot förmodan skulle föreslå ytterligare en dejt kan du bara skriva och tacka nej. Om hon inte hör av sig, så behöver du inte säga något. Du bör absolut inte träffa henne igen. Jag lovar dig att det INTE är det normala.
  • Anonym (...)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-01-23 22:30:36 följande:
    Om du dejtat någon en gång och inte vill träffa personen igen, så är inte det normala att träffas på ännu en dejt för att berätta det. Man hör av sig och skriver något i stil med "Tack för en trevlig dejt. Tyvärr fanns inte gnistan där för mig, men det var mycket trevligt att lära känna dig".

Om den här kvinnan mot förmodan skulle föreslå ytterligare en dejt kan du bara skriva och tacka nej. Om hon inte hör av sig, så behöver du inte säga något. Du bör absolut inte träffa henne igen. Jag lovar dig att det INTE är det normala.
    Hahaha eller hur. Jag hade blivit ganska sur om någon gjort så. Slösat min tid på att ha kontakt, planera träff, träffas, för att få höra att personen inte är intresserad av mig mer! Hahahahahaha! Men men folk är olika. Kanske finns nån knasboll som hade uppskattat det.
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-01-24 00:04:26 följande:
    Hahaha eller hur. Jag hade blivit ganska sur om någon gjort så. Slösat min tid på att ha kontakt, planera träff, träffas, för att få höra att personen inte är intresserad av mig mer! Hahahahahaha! Men men folk är olika. Kanske finns nån knasboll som hade uppskattat det.
    Men ändå klagar TS på modern dejting.
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-01-24 00:04:26 följande:
    Så jag borde skriva att jag gillar någon annan istället och att jag därför inte vill träffas något mer ist?

Hon jag gillar är den enda jag kan se mig själv med.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 08:11:12 följande:
    Så jag borde skriva att jag gillar någon annan istället och att jag därför inte vill träffas något mer ist?

Hon jag gillar är den enda jag kan se mig själv med.
    Och då borde du aldrig varit på en dejtingsajt.
    Du bridrar i allta högsta grad till den dejtingkultur du påstår dig ogilla.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-01-24 08:12:55 följande:
    Och då borde du aldrig varit på en dejtingsajt.
    Du bridrar i allta högsta grad till den dejtingkultur du påstår dig ogilla.

Jag har inte gjort något av det jag kritiserat dock (har inte gått från förhållande till förhållande inom en kort tid ex) 

Jag har dessutom inte sagt att jag gillar hon jag gick på dejt med så har inte varit oärlig gentemot henne. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 08:36:09 följande:

Jag har inte gjort något av det jag kritiserat dock (har inte gått från förhållande till förhållande inom en kort tid ex) 

Jag har dessutom inte sagt att jag gillar hon jag gick på dejt med så har inte varit oärlig gentemot henne. 

Du försöker dejta fast du ?vet? att du inte vill ha personen, då kommer det bli ett kortvarigt förhållande.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-01-24 08:37:40 följande:
    Du försöker dejta fast du ?vet? att du inte vill ha personen, då kommer det bli ett kortvarigt förhållande.

Fast vi är inte ett par. Skulle aldrig gå in i ett förhållande med någon jag inte har  känslor för.

Skulle dock kunna vara vän med hon jag gick på dejt med. 

(Har enbart känslor för hon jag gillar)

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-01-24 08:42:47 följande:

Fast vi är inte ett par. Skulle aldrig gå in i ett förhållande med någon jag inte har  känslor för.

Skulle dock kunna vara vän med hon jag gick på dejt med. 

(Har enbart känslor för hon jag gillar)

Varför är du på dejtingsidor och går på dejter om du inte vill bli par med någon?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-01-24 08:44:32 följande:
    Varför är du på dejtingsidor och går på dejter om du inte vill bli par med någon?

Utifall att mitt hjärta krossas och ska inte gå på någon mer dejt (med någon annan än hon som jag gillar)

Avståndet är det jobbigaste liksom som är ett stort hinder. Att gå in i ett distansförhållande med henne skulle jag kunna göra med henne (om vi båda vill såklart) men fortfarande jobbigt.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?