• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-26 10:22:55 följande:

Fast nu vill du inte att andra ska få veta vem du gillar, och du vågar inte vara sårbar mot henne (du ältar ju hela tiden om att hon inte ska få reda på att du gillar henne). Du vill vara lojal, men dejtar ändå andra. 

Så du lever inte så som du skriver att du gör. Du har en bild av hur du tror du är, men sedan gör du på ett helt annat sätt. 

Varför ska någon här ta det du skriver på allvar, när du gång på visar att du inte är att lita på? 

1. Nej inte för andra (för är en privatsak), vill absolut att hon ska veta men först efter ett tag inte direkt. Är såklart sårbar för henne. Nej, har dejtat (1) person, inte mer och ångrar det. 

Jag gör det, har tagit kontakt med henne och visat att jag bryr mig om henne.

Jag går att lita på, alla gör misstag.

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-26 11:07:31 följande:

1. Nej inte för andra (för är en privatsak), vill absolut att hon ska veta men först efter ett tag inte direkt. Är såklart sårbar för henne. Nej, har dejtat (1) person, inte mer och ångrar det. 

Jag gör det, har tagit kontakt med henne och visat att jag bryr mig om henne.

Jag går att lita på, alla gör misstag.

Så då kommer ju också du att fortsätta göra misstag. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-26 11:19:55 följande:
    Så då kommer ju också du att fortsätta göra misstag. 
    Nej, om vi blir ihop kommer jag inte ens tänka på andra pga min lojalitet. Skulle inte heller bry mig om vad andra tycker om personen jag gillar heller. (Vill dock enbart säga det till andra om vi blir ett par om vi båda vill dock för är en privatsak). Har inget problem att vara sårbar för henne själv.

Kommer inte dejta andra samtidigt som jag gillar hon (ångrar den tidigare dejten)
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-01-25 15:36:04 följande:

Vad borde jag göra då? Ta bort? 

Har det enbart ifall mitt hjärta krossas liksom

Vara tydlig med dina avsikter kanske
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-01-25 22:24:03 följande:

(I 7:an så kände hela skolan till vem jag gillade och jag brydde mig inte och blev inte behandlad jättebra av alla pga det) 

Vad gjorde folk mot dig mer än det normala där kommer tjejen anonym05swe gillar?
    Och varför gjorde de det? Alla blir kära, och liksom.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-01-26 17:09:13 följande:
    Vad gjorde folk mot dig mer än det normala där kommer tjejen anonym05swe gillar?

Vissa typ hånade mig, sade att jag enbart gillade den jag gillade då pga utseende ex. Så hån osv. 

Jag vet inte, det får de stå för.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-01-26 17:09:13 följande:
    Tycker du det är acceptabelt? Inte jag 

Vill därför inte direkt erkänna för andra att det är hon jag gillar 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-01-26 22:02:40 följande:
    Tycker du det är acceptabelt? Inte jag 

Vill därför inte direkt erkänna för andra att det är hon jag gillar 
    Om jag tycker det är acceptabelt när man är 14 att pika att den ens kompis är kär i kommer? Ja, alla gånger.Du verkar ha svårt med sociala relationer överlag.
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-26 10:22:55 följande:

Fast nu vill du inte att andra ska få veta vem du gillar, och du vågar inte vara sårbar mot henne (du ältar ju hela tiden om att hon inte ska få reda på att du gillar henne). Du vill vara lojal, men dejtar ändå andra. 

Så du lever inte så som du skriver att du gör. Du har en bild av hur du tror du är, men sedan gör du på ett helt annat sätt. 

Varför ska någon här ta det du skriver på allvar, när du gång på visar att du inte är att lita på? 

+1
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-01-26 22:07:26 följande:
    Om jag tycker det är acceptabelt när man är 14 att pika att den ens kompis är kär i kommer? Ja, alla gånger.Du verkar ha svårt med sociala relationer överlag.
    Det var dock rena hån liksom, pikar har jag inget problem med. Samtidigt så sade folk att jag gillade en person som jag inte gjorde ex. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?