• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • nihka
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-03 00:28:06 följande:
    Vem skyller jag på? Jag har inte skyllt på någon.

Det är ditt manshat som är problemet. Att på falska grunder anklaga någon för att inte ta ansvar, skylla ifrån sig, vara en stalker osv. Hånande kommentarer. Varför tar du inte ansvar för vad du skriver?
    Det är inte jag som startar trådar om att män skulle vara trakasserade på FL, vilket förstås inte är sant.

Det är inte jag som slänger ur mig att människor som inte håller med om dessa vanföreställningar hatar alla män.

Om du vill ta ansvar behöver du ta den kritik som riktas mot dig och andra individer som kritik mot dig och de individer det gäller och inte som kritik mot alla män och gärna läsa de artiklar du själv länkar till och ta till dig dess innehåll.

Om du inte vill anklagas för att ha en creepy stalkig attityd så får du sluta med dina inbillade "oss" och dina personförföljelser.

Länkar till den utmärkta artikeln med alla de användbara tipsen om att "ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation":

www.dn.se/insidan/experten-sa-kan-man-slippa-ofrivillig-sexloshet/
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-03 00:28:06 följande:
    Vem skyller jag på? Jag har inte skyllt på någon.

Det är ditt manshat som är problemet. Att på falska grunder anklaga någon för att inte ta ansvar, skylla ifrån sig, vara en stalker osv. Hånande kommentarer. Varför tar du inte ansvar för vad du skriver?
    Du är ju bara för mycket. Håller du på med medveten eller icke-medlemmar projicering?
  • klyban
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-03 00:30:58 följande:
    Vilka män anser att samtycke saknar betydelse? Det är bara trams.

Driver du med mig?
    För detta hör man ofta med dessa farliga incells.(Blanda inte ihop dessa farliga incells med normala incells.)
    Vet det finns en tråd som Anonym(OM) frekvent var i, och där var samtycke inget att bry sig om.
    Dock i denna tråden har det varit mycket lite av detta.
    Men ofta inser de att de inte kan säga detta på detta forum, då det leder till snabba banningar om de gör.

Vet du om att på deras egna forum, så säger dom att det är helt okey att våldta kvinnor som inte ger samtycke.
    Och menar på att det är vad kvinnor vill.

Om du kollar runt i dessa trådar där kvinnor är de hemskaste sakerna på jorden, så kommer du se detta rätt ofta.

nihka skrev 2023-12-03 01:44:19 följande:
    Det är inte jag som startar trådar om att män skulle vara trakasserade på FL, vilket förstås inte är sant.

Det är inte jag som slänger ur mig att människor som inte håller med om dessa vanföreställningar hatar alla män.

Om du vill ta ansvar behöver du ta den kritik som riktas mot dig och andra individer som kritik mot dig och de individer det gäller och inte som kritik mot alla män och gärna läsa de artiklar du själv länkar till och ta till dig dess innehåll.

Om du inte vill anklagas för att ha en creepy stalkig attityd så får du sluta med dina inbillade "oss" och dina personförföljelser.

Länkar till den utmärkta artikeln med alla de användbara tipsen om att "ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation":

Måste säga det att de enda gången så här extrem kritik uppstår, det är när helt galet dumma män(även kvinnor är i skottgluggen då.) gör saker som få eller mot ingen accepterar på något sätt.

Och hade de sagt/gjort dessa saker i IRL, så hade både män och kvinnor sågat dom jäms fotknölarna.

Sen finns ju det kvinnor som är manshatare, måste tillstå att säga att kvinnohatarna är är klart fler.
    Och de farliga incellsen och kvinnohatarna är rätt komiska, för de suktar efter kvinnor att ha sex med.
    Hur de får dessa två ihop är en gåta för oss alla och med tanke de visar sitt beteende för kvinnor.
    Och kan någon ens finna något mer konstigt än det, för man kunde tro att om man vill ha en kvinna för sex/förhållande, så varför inbillar dom sig att ett förkastligt beteende mot kvinnor ens skulle ge något alls.

Mycket ologiskt att de inte förstår vad alla andra fattat och att man får anpassa sig till en partner.

Och bara en så enkel anledning man är två, så anser det inte får existera att man anpassar sig.
    Och det komiska är att även kvinnor göra detta och ser detta som det mest normal i världen.

Ja, farliga incells är extremt svåra att förstå sig på och råd i hur man hittar en parter för sex eller förhållande.
    Ja, de vägrar de ta in, undrar om de ens fattar hur tokigt det är.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-02 22:22:23 följande:

Har förstått att det är sättet föregående talare debatterar. Hittar på saker, kränker och manipulerar. Ganska fult sätt att föra en diskussion.

Jag har aldrig sett något manshatande från ditt håll. 

Det handlar om att vissa individer vill vräka ur sig en massa och sedan när de får svar låtsas som att svaret är riktat till en hel grupp - därtill en grupp de inte ens representerar. De flesta män liksom kvinnor kommer alldeles utmärkt överens med varandra och känner ingen samhörighet med individer som försöker sprida splittring och hat.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (ganska rädd)

Det är sant och du är en av de personer som trakasserar män på FL.

Jag har inte bett om några tips och jag har inte avfärdat några tips. Varför hittar du på om mig? Det är den fråga du borde svara på.

Det är väl din dröm att ha en man som jagar dig, men jag är ledsen. Det är bara en fantasi i ditt huvud.
  • Anonym (ganska rädd)
    klyban skrev 2023-12-03 02:06:52 följande:

Måste säga det att de enda gången så här extrem kritik uppstår, det är när helt galet dumma män(även kvinnor är i skottgluggen då.) gör saker som få eller mot ingen accepterar på något sätt.

Och hade de sagt/gjort dessa saker i IRL, så hade både män och kvinnor sågat dom jäms fotknölarna.

Sen finns ju det kvinnor som är manshatare, måste tillstå att säga att kvinnohatarna är är klart fler.
    Och de farliga incellsen och kvinnohatarna är rätt komiska, för de suktar efter kvinnor att ha sex med.
    Hur de får dessa två ihop är en gåta för oss alla och med tanke de visar sitt beteende för kvinnor.
    Och kan någon ens finna något mer konstigt än det, för man kunde tro att om man vill ha en kvinna för sex/förhållande, så varför inbillar dom sig att ett förkastligt beteende mot kvinnor ens skulle ge något alls.

Mycket ologiskt att de inte förstår vad alla andra fattat och att man får anpassa sig till en partner.

Och bara en så enkel anledning man är två, så anser det inte får existera att man anpassar sig.
    Och det komiska är att även kvinnor göra detta och ser detta som det mest normal i världen.

Ja, farliga incells är extremt svåra att förstå sig på och råd i hur man hittar en parter för sex eller förhållande.
    Ja, de vägrar de ta in, undrar om de ens fattar hur tokigt det är.

Detta inlägg var ett bra exempel på hatet mot män som finns här.
  • klyban
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-03 03:15:01 följande:
    Detta inlägg var ett bra exempel på hatet mot män som finns här.

Vad är?

För undrar svårt då det är så extremt få kvinnor som verkligen hatar män.
    Och ha en saklig grund att ifrågasätta svåra beteenden, det är aldrig ett hat mot män eller vice versa kvinnor.

Dessa farliga incells är väldigt svårt att inte tycka mycket illa om dessa och med tanke på deras förkastliga beteenden mot kvinnor, som de komiskt nog vill ha sex med Förvånad

Men nej, Familjeliv är inte ens nära vara manshatande och då menar jag inte ens nära.
    Men förtjänar du ett ogillande med förkastligt beteende man/kvinna har, så kommer kritik och det är aldrig ett hat.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Öga_mot_öga)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-03 03:08:14 följande:
    Det är sant och du är en av de personer som trakasserar män på FL.

Jag har inte bett om några tips och jag har inte avfärdat några tips. Varför hittar du på om mig? Det är den fråga du borde svara på.

Det är väl din dröm att ha en man som jagar dig, men jag är ledsen. Det är bara en fantasi i ditt huvud.
    Ja, man kan ju alltid hitta på att man är stalkad som ett sätt att försöka framstå som mer eftertraktad än man är. Den där människan går inte att diskutera med, eftersom hon smetar saker på folk som hen sedan försöker få andra att hålla med om.

• Anonym (Man på 26 år)

Män i största allmänhet är förföljda i Sverige 2023. Påminner otroligt mycket om vad som skedde i Nazityskland. 

Men det jag tror är att allt detta kommer slå tillbaka på er som ägnar er åt sånt här förr eller senare - på ett sätt ni inte idag förstår. 

Det kanske någon gång uppstår ett läge där männens hjälp behövs till något , så som krig eller annat, och då kanske det blir så att dem skiter i er och sätter sitt eget bästa i första rummet istället. Kalla handen är en hämnd få kan värja sig mot Glad

• Anonym (Ols)

Jag har ännu inte sett något manshat i den här tråden. Däremot ser jag män som tror sig vara utsatta för ett icke-existerande manshat, som ger exempel på skribenter som inte är manshatare utan bemöter argument som hamnat snett. Jag ser män som heller inte vill bemöta ett reellt kvinnohat i form av kvinnor som dör för mäns händer utan bara vill diskutera ett inbillat manshat. 

Ett eventuellt manshat är ju inte ens farligt för män. Ni pratar om förakt som att det vore dödligt. Hur mycket förakt får inte kvinnor?  Kvinnohat och kvinnoförakt leder till förslag om att kvinnors frihet ska inskränkas, kvinnor dödas, våldtas och misshandlas, kvinnor får sämre vård än män och kvinnors arbete värderas mindre. 

Ändå sitter ni och beklagar er över ett förakt som är så minimalt och leder till...vadå? Att det känns lite jobbigt? Vad är konsekvenserna i verkligheten?

Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?