Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-20 18:44:38 följande:
Jag stöter på sådana kvinnor mest på internet och olika diskussionsforum, som t.ex. detta. Jag har 2 förhållanden bakom mig som har varit bra och kärleksfulla och möter överlag sällan sådana attityder mot män som jag ser här. Då och då händer det givetvis. Men jag har erfarenhet av hur mycket man som man måste slipa ner kanter och förfina sig själv för att duga för kvinnor. Som man är man inte mer än man och som människa är man inte mer än människa. Man gör så gott man kan och ändå blir man utdömd. Jag är ändå tacksam för de fina förhållanden jag haft och kan iofs leva på minnena från dessa. Men under 2000-talet har konkurrensen ökat och det känns som att jag som man måste leva upp till mer och mer för att duga.
Man vet inte längre vad som är gångbart från den ena dagen till den andra, eftersom saker förändras så snabbt nu. Det som var inne igår är ute nästa dag.
Att försöka duga för kvinnor är bland det sämsta man kan göra. Som jag skrev tidigare blir kvinnor irriterade över mäns åsikter ibland och det är så det ska vara. Man ska inte anpassa sig efter det. Den som anpassar sig uppfattas som svag av kvinnan. Hon kommer med tiden att förlora respekten för honom.