• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-03 14:56:46 följande:

Och ärligt talat: Varför är det inga män som påtalar det absurda i att nån påstår att män förföljs? Och dessutom jämför det med judeutrotelsen? 

Snacka om att helt sakna perspektiv.

För att folk har ett liv och inte kan säga emot alla troll på nätet. Kommer inget gott utav det heller.
  • Anonym (Ols)
    Anonym (Luke) skrev 2023-12-03 15:25:14 följande:
    För att folk har ett liv och inte kan säga emot alla troll på nätet. Kommer inget gott utav det heller.
    Flera har ju svarat på inlägg efter det men inte kommenterat det. Så uppenbarligen finns det tud att skriva inlägg men låtsas som det regnar när nån drar fram att män skulle vara förföljda. Och jämför det med förintelsen. Det är så sjukt att såna åsikter står oemotsagda av andra män, och ganska talande. Vissa saker behöver man ju markera emot. För det går bra att skriva andra inlägg efter där man fortsätter hävda att män far illa av kvinnor. Ännu har jag inte fått några konkreta exempel på hur. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-20 18:44:38 följande:
    Jag stöter på sådana kvinnor mest på internet och olika diskussionsforum, som t.ex. detta. Jag har 2 förhållanden bakom mig som har varit bra och kärleksfulla och möter överlag sällan sådana attityder mot män som jag ser här. Då och då händer det givetvis. Men jag har erfarenhet av hur mycket man som man måste slipa ner kanter och förfina sig själv för att duga för kvinnor. Som man är man inte mer än man och som människa är man inte mer än människa. Man gör så gott man kan och ändå blir man utdömd. Jag är ändå tacksam för de fina förhållanden jag haft och kan iofs leva på minnena från dessa. Men under 2000-talet har konkurrensen ökat och det känns som att jag som man måste leva upp till mer och mer för att duga.

Man vet inte längre vad som är gångbart från den ena dagen till den andra, eftersom saker förändras så snabbt nu. Det som var inne igår är ute nästa dag.
    Att försöka duga för kvinnor är bland det sämsta man kan göra. Som jag skrev tidigare blir kvinnor irriterade över mäns åsikter ibland och det är så det ska vara. Man ska inte anpassa sig efter det. Den som anpassar sig uppfattas som svag av kvinnan. Hon kommer med tiden att förlora respekten för honom.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-03 15:28:42 följande:
    Flera har ju svarat på inlägg efter det men inte kommenterat det. Så uppenbarligen finns det tud att skriva inlägg men låtsas som det regnar när nån drar fram att män skulle vara förföljda. Och jämför det med förintelsen. Det är så sjukt att såna åsikter står oemotsagda av andra män, och ganska talande. Vissa saker behöver man ju markera emot. För det går bra att skriva andra inlägg efter där man fortsätter hävda att män far illa av kvinnor. Ännu har jag inte fått några konkreta exempel på hur. 

Jag tror det är en medveten strategi av vissa män här på FL, både anonyma och icke anonyma. Vissa icke anonyma är inte inne i trådar där de värsta kvinnohatarna är för att sedan kunna säga att de inte har sett något av det som skrivs. 

• Anonym (Ols)
    Anonym (M) skrev 2023-12-03 15:33:59 följande:

Jag tror det är en medveten strategi av vissa män här på FL, både anonyma och icke anonyma. Vissa icke anonyma är inte inne i trådar där de värsta kvinnohatarna är för att sedan kunna säga att de inte har sett något av det som skrivs. 

Tanken har slagit mig också. För tysrnaden är ju helt öronbedövande bland många män efter den typen av sjuka inlägg. De får stå oemotsagda. 

Endast ett fåtal män här på fl markerar mot den här typen av inlägg. 
  • Anonym (Öga_mot_öga)
    Anonym (Luke) skrev 2023-12-03 15:33:17 följande:
    Att försöka duga för kvinnor är bland det sämsta man kan göra. Som jag skrev tidigare blir kvinnor irriterade över mäns åsikter ibland och det är så det ska vara. Man ska inte anpassa sig efter det. Den som anpassar sig uppfattas som svag av kvinnan. Hon kommer med tiden att förlora respekten för honom.
    Man har givetvis lärt sig det där efter misstagen. Du har helt rätt.

• Anonym (Luke)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-03 15:28:42 följande:
    Flera har ju svarat på inlägg efter det men inte kommenterat det. Så uppenbarligen finns det tud att skriva inlägg men låtsas som det regnar när nån drar fram att män skulle vara förföljda. Och jämför det med förintelsen. Det är så sjukt att såna åsikter står oemotsagda av andra män, och ganska talande. Vissa saker behöver man ju markera emot. 
    Det är så bisarrt som jag sa att det inte finns någon anledning att kommentera. För låg nivå helt enkelt. Troll ska inte ges uppmärksamhet.

Antag inte att människor har ont uppsåt när de inte har det. 
  • Anonym (Ols)
    Anonym (Luke) skrev 2023-12-03 15:37:18 följande:
    Det är så bisarrt som jag sa att det inte finns någon anledning att kommentera. För låg nivå helt enkelt. Troll ska inte ges uppmärksamhet.

Trollen får ju intrycket att de stöttas av andra män i sina åsikter, och får vatten på sin kvarn. Vill man det? Om det endast är kvinnor som svarar och tycker det är absurt invaggas ju dessa män i att andra män håller med dem. För ingen säger emot.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Luke) skrev 2023-12-03 15:37:18 följande:

Vi är mest stadiga par i bekantskapskretsen och med ett undantag är vi inga som kör den mesiga stilen. Mannen som är undantaget mår uppenbart dåligt. Hans fru respekterar honom inte alls och omgivningen gör det inte heller. Tror det är ett resultat av att han har väldigt dålig självkänsla. Enda anledningen att frun har kvar honom antar jag är att han tjänar bra med pengar. För hon kontrollerar ekonomin.
  • nihka
    Anonym (Man på 26 år) skrev 2023-12-03 07:07:29 följande:

Män i största allmänhet är förföljda i Sverige 2023. Påminner otroligt mycket om vad som skedde i Nazityskland. 

Men det jag tror är att allt detta kommer slå tillbaka på er som ägnar er åt sånt här förr eller senare - på ett sätt ni inte idag förstår. 

Det kanske någon gång uppstår ett läge där männens hjälp behövs till något , så som krig eller annat, och då kanske det blir så att dem skiter i er och sätter sitt eget bästa i första rummet istället. Kalla handen är en hämnd få kan värja sig mot Glad

De allra flesta män och kvinnor är eller hamnar så småningom i ett förhållande. Vi kommer alldeles ypperligt överens och hjälper ständigt varandra. Inga problem!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?