• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Ols)
    Anonym (Även) skrev 2023-12-01 20:24:11 följande:
    Och högre sexlust till kvinnor så finns det färre skillnaden melkan könen 
    Mycket bättre med minskad lust för män isf eftersom kvinnor inte begår sexbrott i nån större utsträckning, medan män gör det.
  • Anonym (Ols)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-02 00:09:49 följande:
    Det var många svepande beskrivningar i ovanstående inlägg.

En frustration och ilska riktad utåt mot män bjöd du på. Varför skulle mäns bitterhet vara farligare än det här?

Jag tycker man ser många fler anklagande inlägg mot män än mot kvinnor på det här forumet.
    Det är ju som skribenten skriver: män tenderar att skylla sin ensamhet på kvinnor medan kvinnor skyller på sig själva. Därmed blir män mycket farligare.
  • Anonym (Ols)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-02 00:22:08 följande:
    Röd flagga?

Mannen som inte får ligga bedöms alltså som potentiell sexpartner, vilket väcker ett fruktansvärt obehag hos. Tänk hur viktigt det är med status hos andra tjejer för en man. Ett moment 22 för den som aldrig får ligga.

Prova att hoppa över den delen nästa gång. Det är sympatier de bittra männen söker på nätforum, inte sex.
    Bittra kvinnor får aldrig någonsin sympatier,även om de råkat illa ut på riktigt av män. Men bittra män ska få sympatier?
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-02 00:48:02 följande:
    Det är ju som skribenten skriver: män tenderar att skylla sin ensamhet på kvinnor medan kvinnor skyller på sig själva. Därmed blir män mycket farligare.
    Ofrivillig ensamhet är mycket större bland män än hos kvinnor. Därför finns det nästan inga kvinnor som gnäller över det.

Kvinnor skyller massor av andra problem som på män utan några betänkligheter. Det är tydligen inget fel i de fallen.
  • Anonym (ganska rädd)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-02 00:50:18 följande:
    Bittra kvinnor får aldrig någonsin sympatier,även om de råkat illa ut på riktigt av män. Men bittra män ska få sympatier?
    Får de inte? Kolla alla serier som går om romansbedragare.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-02 00:44:12 följande:
    Och du tror att detta skulle gälla för de flesta? Och att dessa få skulle söka sig till prostitution just? Det tror nämligen inte jag. De skulle aldrig räcka till. Dessutom är prostitution utsatt på ett helt annat sätt då det är med en främling. Tror inte jättemånga känner sig trygga nog i den sitsen. 

Nä, de flesta vill såklart uppnå orgasm själva, även om det finns folk som gillar bl.a. maktaspekten av att få andra att njuta. Så himla altrustisk är människan inte.
    Jag skrev inte att det skulle gälla de flesta och därför söka sig till prostitution. Det var inte alls poängen utan att du påstår att man inte förstår någonting om hur det funkar med hänvisning till att så är det inte för dig. Du kan bara tala för dig själv och om just du inte får ut någonting sexuellt av att din man njuter gäller inte för alla. Och att det är på grund av makt att man njuter av sin sexpartners njutning är bara din åsikt och inte fakta.
  • klyban
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-02 01:19:35 följande:
    Ofrivillig ensamhet är mycket större bland män än hos kvinnor. Därför finns det nästan inga kvinnor som gnäller över det.

Kvinnor skyller massor av andra problem som på män utan några betänkligheter. Det är tydligen inget fel i de fallen.

Är det, har du en källa på detta?

Och ofrivillig ensamhet kan man aldrig kalla personer som inte visar sig i världen.
    För det är frivilligt och medvetet.

Kanske dessa farliga incells istället skulle gå ut i världen istället och beblanda sig med kvinnor.
    För det lärde jag mig i tidig ålder och efter ens sexuella uppvaknande att det blir ingen sex att sitta hemma.
    Och gud gode gud vad jag vad jag lärde mig detta den "hårda" vägen.(Hårda "vägen" är då jag hittade sex där jag trodde den inte fanns, ibland jag som den som var den som hittade, men otroligt ofta hitta dom mig och jag är absolut inte vacker, snygg eller söt och ändå så visade det sig att personlighet var det dom gillade främst.)

Så kanske dessa farliga incells ska kliva ur källaren och lyfta blicken ifrån mobilen.
    För inga av dessa ställen finner man sex, absolut inte källaren.(Och källaren betyder att man sitter hemma och aldrig visar sig, och komiskt nog rätt ofta källaren Skål )

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Även) skrev 2023-12-01 19:43:22 följande:
    Det är ju vanligt att många skriver något annat på internet än vad de säger i verkligheten till någon. 
    Stämmer, men det är likväl en mycket bra regel. De som beter sig illa lurar bara sig själva. Och tyvärr kanske även personen de ger sig på.
  • Anonym (Luke)
    klyban skrev 2023-12-02 02:06:13 följande:

Är det, har du en källa på detta?

Och ofrivillig ensamhet kan man aldrig kalla personer som inte visar sig i världen.
    För det är frivilligt och medvetet.

Kanske dessa farliga incells istället skulle gå ut i världen istället och beblanda sig med kvinnor.
    För det lärde jag mig i tidig ålder och efter ens sexuella uppvaknande att det blir ingen sex att sitta hemma.
    Och gud gode gud vad jag vad jag lärde mig detta den "hårda" vägen.(Hårda "vägen" är då jag hittade sex där jag trodde den inte fanns, ibland jag som den som var den som hittade, men otroligt ofta hitta dom mig och jag är absolut inte vacker, snygg eller söt och ändå så visade det sig att personlighet var det dom gillade främst.)

Så kanske dessa farliga incells ska kliva ur källaren och lyfta blicken ifrån mobilen.
    För inga av dessa ställen finner man sex, absolut inte källaren.(Och källaren betyder att man sitter hemma och aldrig visar sig, och komiskt nog rätt ofta källaren // Skål )

Räcker att titta på hur parbildningen ser ut. Dels finns det fler män än kvinnor. Dels väljer kvinnorna de attraktiva männen för familjebildning.
  • Anonym (Näru)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-02 00:48:02 följande:
    Rent skitsnack att kvinnor alltid skulle skulle reflektera kring sitt eget beteende. Kvinnor skyller även dom oftast på någon yttre orsak. Oavsett om det gäller att man inte hittar någon vettig man, att man inte trivs på jobbet eller varför man är överviktig.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?