Anonym (S) skrev 2023-11-27 09:31:48 följande:
Vad baserar du detta på? Det finns ingen logik i vad du säger.
Snarare är det så att man efter ibland riktigt dåliga upplevelser av män ändrar sitt förhållningssätt till dom och levnadssätt.
Dina val av beskrivande ord för kvinnor berättar vem du är. Gnälla, otrevliga, bortskämda. Så förstärker du bilden av hur män kan vara. Många kvinnor även jag har levt sitt liv "rätt", skaffat familj, jobbat hårt, gjort största delen av hemarbetet. För att sen t ex bli bedragna eller bara fått en mansbebis sittande tjurigt hemma. Man skiljer sig och återser hur livet var innan man baserade mkt av det på en man. Livet utan en man kan vara hur underbart som helst.
Jag kan säga att jämfört med hur majoriteten av kvinnors liv ser ut så är incels problem väldigt väldigt oviktiga. Och irriterande i sin banalitet med sina erfarenhetslösa åsikter om hur hemska kvinnor är.
Fast nu talar du om hur det är för vissa kvinnor. Samtidigt vet du inte vad de män du upplever som gnälliga gått igenom eller hur mycket eller lite de kämpat med sig själva, och i synnerhet inte på ett anonymt internetforum, där du aldrig träffat eller känner personen du ifråga bemöter.
Samtidigt tycker jag de kvinnor som levt i dåliga relationer, med män som svikit dem, inte hjälpt till i hemmet eller "mansbebisar" kanske ska rannsaka sig själva lite och fråga sig varför de från första början föll för dessa män, om det inte fanns varningssignaler i ett tidigt stadium på att de egentligen inte var vad de utgav sig för att vara och varför dessa kvinnor dragit till sig sådana män. För precis som vi män har ansvar för våra egna liv, så har ju även kvinnor det.