Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
Jag är mkt upptagen av min fina partner som checkar av allt för mig, och mer därtill. FL är intressant av psykologiska skäl b la. Här kommer man i kontakt med folk jag aldrig skulle annars.
För egen del så har jag aldrig känt någon glädje över att umgås med folk som inte anstränger sig för min skull och försöker göra det trivsamt. Då pratar jag specifikt om vanliga relationer med vänner och familj.
Ser inte hur det skulle vara annorlunda i ett romantiskt förhållande. Är en självklarhet för mig att man blir lyckligare i en relation där krav finns om att man måste anstränga sig och ta ansvar. Annars blir ju resultatet tomt och meningslöst.
Jag tror även tyvärr att det kan röra sig om ett förakt för svaghet. En man på forumet som upplevs ha sociala problem och som inte trivs med sig själv och sitt liv ses ner på av kvinnor som har ett bättre socialt liv (eller åtminstone försöker de inbilla andra att de har det). I grunden ett ganska typiskt svenskt "fenomen". Man ser ner på den som har problem och får uppfattningen att en sådan person inte är önskvärd. Men tänker samtidigt inte på att man själv kan hamna i samma situation.
Att slicka uppåt och sparka nedåt, är ett ganska typiskt svenskt beteende, dessvärre.
Män i största allmänhet är förföljda i Sverige 2023. Påminner otroligt mycket om vad som skedde i Nazityskland.
Men det jag tror är att allt detta kommer slå tillbaka på er som ägnar er åt sånt här förr eller senare - på ett sätt ni inte idag förstår.
Det kanske någon gång uppstår ett läge där männens hjälp behövs till något , så som krig eller annat, och då kanske det blir så att dem skiter i er och sätter sitt eget bästa i första rummet istället. Kalla handen är en hämnd få kan värja sig mot