Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-30 12:55:32 följande:
    Säger inget mer så har jag inget sagt. Glad
    Mhm, du är en fegis som inte vågar stå för vad du säger. Rimligt att du är en incel, kvinnor gillar guts.

Jag är mkt upptagen av min fina partner som checkar av allt för mig, och mer därtill. FL är intressant av psykologiska skäl b la. Här kommer man i kontakt med folk jag aldrig skulle annars. 
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-30 17:39:58 följande:
    Risken med höga krav är att relationen går i kras snabbare. Man kan aldrig slappna av i förhållandet och riskerar att bli lämnad. Det skapar olycka, tror jag.
    Nej tvärtom faktiskt. Är man på rätt plats med rätt person så kan man slappna av. Båda vet att förutsättningarna finns från början.
  • Anonym (S)
    Auditanne skrev 2023-11-30 19:13:57 följande:

För egen del så har jag aldrig känt någon glädje över att umgås med folk som inte anstränger sig för min skull och försöker göra det trivsamt. Då pratar jag specifikt om vanliga relationer med vänner och familj.

Ser inte hur det skulle vara annorlunda i ett romantiskt förhållande. Är en självklarhet för mig att man blir lyckligare i en relation där krav finns om att man måste anstränga sig och ta ansvar. Annars blir ju resultatet tomt och meningslöst. 

Håller med. För att visa sig värdig partnern så ser jag det som att man steppar upp och levererar kontinuerligt, det är ett bevis på kärlek. Jag förväntar mig detsamma tillbaka, speciellt när jag nu är noga med vem jag ger mig i lag med.
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-30 19:36:24 följande:
    Rätt person är inte den som uppfyller flest krav. Rätt person är någon man bara träffar av slumpen. Den som uppfyller flest krav är mer benägen att vara otrogen.
    Jo, för att det ska kunna bli ngt så finns det krav jag inte backar på. Så mina är uppfyllda. Nej, det är mindre risk att personen man ställt krav på är otrogen eftersom man ser på vissa deal breakers. Sen är ju såklart ett av kraven att båda är grymt attraherade av in- och utsidan, vilket om allt går bra leder till förälskelse och kärlek.
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-30 20:28:23 följande:
    Kärlek brukar vara något som bara uppstår, inte något man kan leta efter med en kravlista.
    Jodå, eftersom kraven är uppfyllda så finns förutsättningarna. T ex skitsnygg/ett utseende man attraheras helt av, sympatisk, intelligent, bra humor osv. Ambitiös/bra på sitt jobb.
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-30 23:12:38 följande:
    Vilka önskemål? De gånger som jag har blivit kär har det handlat om bra personkemi. Tänk om du har en jättebra personkemi med någon och så visar det sig att den mannen inte lever upp till dina inkomstkrav.

Kan man bli kär i vem som helst som uppfyller kraven? Min erfarenhet är att det är något som uppstår väldigt sällan.
    Som Auditanne skriver så är personkemi ett givet krav, det viktigaste imo. Ja, säg att man har ett inkomstkrav, man har träffat nån som tjänar såpass lite att man aldrig kommer att kunna skaffa den gemensamma bostad man eventuellt vill ha eller att resa på sättet man vill. Då vet man att det inte kommer att bli en bra framtid tillsammans. Man gör båda en tjänst genom att inte inleda nåt.

Om man ska bli kär i någon så kan det lika gärna vara nån som kommer att kunna göra en lycklig och vice versa. Kärlek räcker inte enbart, den kommer att försvinna om partnern t ex inte respekterar en och vårdar relationen.
  • Anonym (S)
    Anonym (Luke) skrev 2023-12-02 10:48:37 följande:
    Endast en liten minoritet av kvinnorna har  män som ger sig på dem fysiskt så vad är din poäng?

Nästan alla människor oavsett kön håller inte på med våldsbrott..
    Statistik på det? Våld i nära relation är mkt vanligare än dom flesta vet om.

Det är en skillnad på att veta att det finns en risk än att veta att det är riskfritt. Säg för en man att vilja skiljas, hur många män tänker ens tanken att det kan vara farligt. För kvinnor är det en realitet. Säg att en man hotar, hur ska man veta hur hög risken är att han realiserar hotet? 

Om du skulle hamna i fängelse, vilken avdelning skulle du vilja hamna på - den med dömda mördare eller den med ekobrottslingar?
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-02 17:56:47 följande:

Jag tror även tyvärr att det kan röra sig om ett förakt för svaghet. En man på forumet som upplevs ha sociala problem och som inte trivs med sig själv och sitt liv ses ner på av kvinnor som har ett bättre socialt liv (eller åtminstone försöker de inbilla andra att de har det). I grunden ett ganska typiskt svenskt "fenomen". Man ser ner på den som har problem och får uppfattningen att en sådan person inte är önskvärd. Men tänker samtidigt inte på att man själv kan hamna i samma situation.

Att slicka uppåt och sparka nedåt, är ett ganska typiskt svenskt beteende, dessvärre.

Du blandar ihop äpplen och päron. Man tycker illa om illasinnade mobbare. Svårare än så är det inte.
  • Anonym (S)
    Anonym (Man på 26 år) skrev 2023-12-03 07:07:29 följande:

Män i största allmänhet är förföljda i Sverige 2023. Påminner otroligt mycket om vad som skedde i Nazityskland. 

Men det jag tror är att allt detta kommer slå tillbaka på er som ägnar er åt sånt här förr eller senare - på ett sätt ni inte idag förstår. 

Det kanske någon gång uppstår ett läge där männens hjälp behövs till något , så som krig eller annat, och då kanske det blir så att dem skiter i er och sätter sitt eget bästa i första rummet istället. Kalla handen är en hämnd få kan värja sig mot Glad

Normala människor har inga problem att hjälpa andra, män som kvinnor. Vad som finns i din fantasi är ju svårt att förstå eftersom det är helt främmande för normala. Gör självreflektion och lär känna dig själv bättre så kommer du att ha större sannolikhet att förstå varför andra inte delar din världsbild. Och se till att röra dig irl bland folk med vettiga värderingar.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-03 09:44:40 följande:
    Allt detta är dock inga som helst ursäkter för att ha ett generellt mansförakt. Män råkar också illa ut, så dåligt försök.
    Hur råkar män illa ut? Får dom inte dom matchningar dom tycker sig vara berättigade till på tinder? Eller är det ännu värre än så? :)
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-03 12:06:31 följande:
    Allt handlar inte om dating. Män lever generellt i en hårdare verklighet, har funnits en anledning till varför endast män har fått göra  militärtjänst (om vi bortser från vårdare och matbespisning och sådant).
    Mhm, särskilt med tanke på alla krig vi haft här dom senaste åren.

Det beror på vad man placerar i begreppet hårdare verklighet. Att ses som huvudsaklig ansvarig för barn, relationer och hem är inte så jävla roligt precis. För dom flesta kvinnor med mindre ekonomisk kapacitet med, mkt mindre frihet. Vissa av oss som jag trivs inte med det, därför har jag sett till att skaffa mig ett jobb med högre lön än dom flesta, kvinnor som män. Ändå så lever jag ett mindre fritt liv än vad jag hade gjort som man, det retar mig lite. Men så ser verkligheten ut.

Om jag hade varit du så hade jag sett till att uppskatta alla fördelar du har bara genom att ha turen att vara född till man. Dom är rätt många men du ser inte det verkar det som.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-03 13:04:13 följande:
    I Sverige hjälps de flesta par åt med hushållssysslor och barn numer. Du har högre lön men trivs ändå inte, säger att du inte har tillräckligt med frihet m.m. Som jag upplever det står det mer och mer klart för mig att de ständigt gnällande kvinnorna på FL har väldigt lite att klaga över jämfört med kvinnor som är utsatta och förtryckta på riktigt. Flera av er har ju dessutom valt bort att leva med någon man, vilket borde innebära att ni har MER frihet nu.

Vissa blir verkligen aldrig nöjda.
    Nej det hjälps inte åt ens här. Livet jag skaffat mig med min lön trivs jag med nu som skild men jag kan ändå inte ta en löprunda själv i ett folktomt löpspår på kvällen, för att jag är kvinna. Den ofriheten verkar du inte ha reflekterat över eftersom du inte har såna begränsningar av din frihet.
  • Anonym (S)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-03 13:29:51 följande:
    Har läst i "någons" tråd att denne vill statligt reglera dejtingappar för att kvinnor ska ligga med män de inte egentligen vill ha. Om någon ligger med fler än deras avsedda kvot så ska dom bötesläggas.

Det är själva syftet med den här tråden också. Framställa män som offer för kvinnor för att de i förlängningen ska knulla mer. Vad kvinnor vill är underordnat.

Ganska uppenbart att den manipulativa taktiken inte skördar särskilt mycket knull. Det är fullkomligt logiskt att kvinnor i stället håller sig mer borta från den typen av män som uppvisar en sorts knepighet. Dvs kontraproduktivt.
    Dom apparna hade ju haft en "rätt" begränsad mängd kvinnor reggade...hm :)

Japp, blir så jäkla inspirerad själv att undvika knepiga män på alla sätt ju mer såna här trådar jag läser. Jaja.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (S)
    Anonym (Ja) skrev 2023-12-04 13:09:35 följande:
    Det var inte jag som tog upp det om vilka problem jag har och om jag vill få allt serverat, så uppenbarligen bryr sig någon. Vem tror du att du är egentligen som tar på dig att tala för alla. Och du vet mycket väl att det inte handlar om något bekräftelse, det är givetvis bara ett sätt för dig att försöka trycka till mig och vara otrevlig. Poängen var att alla BEHÖVER INTE anstränga sig.
    Haha, det har jag inget problem med. Du sticker iväg på en tröttsam tangent om nåt för tråden ovidkommande. Nej, det vet jag inte alls. Jag själv t ex lämnar allt om min handlingsförmåga/nivå av eventuell ansträngning för att få till sex/dejtande därhän eftersom det är ovidkommande. Din fixering säger saker om dig. Trycka till(?) folk är inget som roar mig, men din inriktning på att prata om dig själv gör mig trött. Nikha har ett intellekt som är ett nöje att ta del av, och så kommer du och tjattrar om dig själv utan att se när det räcker.

Anstränga sig - vad är definitionen ens. Att jag tackar ja till en dejt? Ja men då har jag ju gjort nåt. Släpp ditt trista korståg tack.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-07 08:19:20 följande:
    Nu vet jag inte hur det har varit för dig, men vissa av oss har varit för snälla i våra liv, låtit oss trampas på och dribblas med. Jag är också uppfostrad med att man ska vända andra kinden till och låta udda vara jämnt, men jag resonerar tvärtom sedan några år tillbaks. Elaka människor ska ha vad de förtjänar, oavsett vilket kön de tillhör. Detta för att de ska lära sig att man beter sig inte på vissa sätt och leva i tron om att man alltid ska komma undan med det.
    Fast det har inget med snällhet att göra utan att du inte satt normala gränser. Skyll inte det på någon annan än dig själv. Men bra att du kommit till insikt.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?