Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Tecum skrev 2023-11-23 08:41:51 följande:
    Självklart inte, men när man nått en nivå när man inte orkar längre utan griper halmstrån blir det så. Psykiska problem är inget att avfärda med "ryck upp dig" även om de uppstått av yttre orsaker.
    Och att bara ventilera kan kanske hjälpa för några.
    Jag skulle inte säga ryck upp dig till någon men däremot väljer man aktivt själv att ta små steg som förbättrar läget. Alla har utmaningar i sina liv men hur man väljer att hantera svårigheter gör skillnad.

Nu tror jag visserligen det handlar om trollande i ett visst fall, men det kan ju finnas andra i samma situation som inte hör hemma i en skog.
  • Anonym (S)
    Anonym (Näru) skrev 2023-11-25 19:08:40 följande:
    Vissa kvinnor kompromissar med trygghet om dom attraheras av mannen. Väldigt få kvinnor går igång rejält på tråkmånsarna som egentligen är det tryggaste kortet. Precis som män generellt sett attraheras mest av snygga tjejer, trots att dom ofta har sämre attityd än mindre snygga.
    Är inte alls säkert att tråkmånsar är det tryggaste kortet. Mörkertalet för misshandel i hemmet är stort, inte sällan är det män som ingen kunde ha trott det om.
  • Anonym (S)
    Anonym (Malin) skrev 2023-11-26 19:23:38 följande:
    Vilket är det tryggaste kortet då? Min erfarenhet är att "tråkmånsarna" är mindre farliga än missbrukare och översociala svärmorsdrömmar. Efter att ha sett vad som hänt i omgivningen är min bild att män som är "för bra för att vara sanna" också är just det och de ska man akta sig mest för.
    Jag skulle säga att det är genuina människor som är konsekventa. Ingen love bombing. Personer som klarar av sociala kontakter och som har självkänsla, en trygghet i sig själva. Som kan kommunicera och inte blir triggade av ifrågasättanden. 

Så det lär ju finnas bra personer i olika grupper.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-27 07:33:12 följande:
    Grejen är ju att det sällan är de kvinnor som verkligen varit utsatta eller är det är de kvinnor som gnäller mest på män. Helt enkelt därför att kvinnor som varit utsatta, har levt ihop med eller varit utsatta för dåliga/ misogyna män verkligen uppskattar och ser när de möter en man som INTE är sådan.

Flera kvinnor som satt i system att gnälla på män här på forumet upplever jag bara som allmänt otrevliga och bortskämda med att få det bästa i livet. Hade de verkligen varit utsatta hade de inte varit så oförstående gentemot vissa mäns lidande och problem.
    Vad baserar du detta på? Det finns ingen logik i vad du säger.

Snarare är det så att man efter ibland riktigt dåliga upplevelser av män ändrar sitt förhållningssätt till dom och levnadssätt.

Dina val av beskrivande ord för kvinnor berättar vem du är. Gnälla, otrevliga, bortskämda. Så förstärker du bilden av hur män kan vara. Många kvinnor även jag har levt sitt liv "rätt", skaffat familj, jobbat hårt, gjort största delen av hemarbetet. För att sen t ex bli bedragna eller bara fått en mansbebis sittande tjurigt hemma. Man skiljer sig och återser hur livet var innan man baserade mkt av det på en man. Livet utan en man kan vara hur underbart som helst.

Jag kan säga att jämfört med hur majoriteten av kvinnors liv ser ut så är incels problem väldigt väldigt oviktiga. Och irriterande i sin banalitet med sina erfarenhetslösa åsikter om hur hemska kvinnor är.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-27 10:03:17 följande:
    Fast nu talar du om hur det är för vissa kvinnor. Samtidigt vet du inte vad de män du upplever som gnälliga gått igenom eller hur mycket eller lite de kämpat med sig själva, och i synnerhet inte på ett anonymt internetforum, där du aldrig träffat eller känner personen du ifråga bemöter.

Samtidigt tycker jag de kvinnor som levt i dåliga relationer, med män som svikit dem, inte hjälpt till i hemmet eller "mansbebisar" kanske ska rannsaka sig själva lite och fråga sig varför de från första början föll för dessa män, om det inte fanns varningssignaler i ett tidigt stadium på att de egentligen inte var vad de utgav sig för att vara och varför dessa kvinnor dragit till sig sådana män. För precis som vi män har ansvar för våra egna liv, så har ju även kvinnor det.
    Du svarar inte på min fråga.

Du behöver bli bättre på att läsa text, jag säger inte att jag upplever nån som gnällig. Utan att incels problem är som ett irriterande litet knott när jag har ett riktigt liv att rodda. Incelsen har inte ens startat, jag är med i racet. Och att berätta hur dåliga andra är höjer inte en incel. Att vara med gör det istället.

Nej, det finns inte varningssignaler som berättar att mannen kommer att förändras över tid. Männen är generellt inte lagspelare helt enkelt, det finns inte i deras kärna. Manliga partners sätter sig bekvämt tillrätta medans jag gör. Kvinnliga vänner gör tillsammans med mig, vi är ett lag. 

Skulle jag byta till en avdelning som är känd för att bestå av latmaskar? Såklart inte.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-27 12:58:34 följande:
    "Manliga partners sätter sig bekvämt tillrätta medan jag gör". Välj då män som är handlingsmänniskor istället för mansbebisar. Du gör själv dina val, och du kan inte lägga skulden på någon annan där, lika lite som män bör lägga skulden på kvinnor överlag för att de inte hittar någon.
    Hm...om du analyserat din text där innan du skickade iväg den - du förutsätter att jag historiskt har valt män som inte motsvarar min kravbild. Fel. Dom förändrades såklart över tid. Eftersom jag ser återkommande hur män i relationer åker snålskjuts på sina kvinnor efter en period av normalt beteende, dvs lagspelande, så är det ett rimligt antagande att män inte ser sig som en del av ett lag. Man är inte intresserad av att dra åt samma håll, man vill ha fördelarna av ett parförhållande bara. Kvinnor är lagspelare, det är inte män. Alltså väljer kvinnor ofta bort män eftersom dom får bättre liv så.
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-30 01:30:11 följande:
    Inte säkert att man blir lycklig för att man har höga krav. Folk är mer olyckligare än nånsin nu.
    Om jag har ett ovillkorligt krav att inte vara med en partner som inte vill ge raka besked så kommer det att göra mitt liv bättre. Bara som ett exempel, finns gott om krav man inte ska rucka på. Eftersom jag har lätt att träffa folk så har jag en god utsikt att slippa beteenden jag genom erfarenheter vet gör mig olycklig.

Hur skulle detta kunna ses som negativt?
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-30 09:48:43 följande:
    Förstår överhuvudtaget inte varför folk som söker något seriöst ens hänger på skitappar som Tinder t.ex. Det är ju nästan bara oseriöst folk där, eller folk som bara är ute efter tillfälliga sexkontakter.
    Nej det stämmer inte. Finns gott om folk som söker allt möjligt där, har träffat finfina partners på tinder.

Du skriver det ovan som en sanning, vad baserar du det på?
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-30 11:32:54 följande:
    Å ena sidan säger ni att ni träffar "finfina" partners, nästa stund gnälls det om att det bara är fula och sexistiska män som kontaktar er vid dating. Hur ska ni ha det? Glad
    För att kvinnor har ett gemensamt hive mind av nån slags sort? Hm.

Jag som är en enda individ (trots att jag är kvinna ja) har en grymt omfattande kravlista och har inte kontakt med dom som inte är bra. Så noll problem.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-30 12:33:30 följande:
    Någonting säger mig att din grymt omfattande kravlista kan ha ett samband med att du hänger mycket på FL...
    Hur menar du nu?
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?