Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-27 10:03:17 följande:
Fast nu talar du om hur det är för vissa kvinnor. Samtidigt vet du inte vad de män du upplever som gnälliga gått igenom eller hur mycket eller lite de kämpat med sig själva, och i synnerhet inte på ett anonymt internetforum, där du aldrig träffat eller känner personen du ifråga bemöter.
Samtidigt tycker jag de kvinnor som levt i dåliga relationer, med män som svikit dem, inte hjälpt till i hemmet eller "mansbebisar" kanske ska rannsaka sig själva lite och fråga sig varför de från första början föll för dessa män, om det inte fanns varningssignaler i ett tidigt stadium på att de egentligen inte var vad de utgav sig för att vara och varför dessa kvinnor dragit till sig sådana män. För precis som vi män har ansvar för våra egna liv, så har ju även kvinnor det.
Du svarar inte på min fråga.
Du behöver bli bättre på att läsa text, jag säger inte att jag upplever nån som gnällig. Utan att incels problem är som ett irriterande litet knott när jag har ett riktigt liv att rodda. Incelsen har inte ens startat, jag är med i racet. Och att berätta hur dåliga andra är höjer inte en incel. Att vara med gör det istället.
Nej, det finns inte varningssignaler som berättar att mannen kommer att förändras över tid. Männen är generellt inte lagspelare helt enkelt, det finns inte i deras kärna. Manliga partners sätter sig bekvämt tillrätta medans jag gör. Kvinnliga vänner gör tillsammans med mig, vi är ett lag.
Skulle jag byta till en avdelning som är känd för att bestå av latmaskar? Såklart inte.