Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-21 16:10:50 följande:
    Vad är en kvinnoföraktare? Det är bara ett tillmäle som används för att kränka män som har misslyckats. Mansföraktet är det som dominerar det här forumet. Har aldrig sett motsvarande hån mot kvinnor.
    Nej, det är det faktiskt inte. En kvinnoföraktare gör just vad ordet säger. Nån som har svårt att dejta är just det, inget annat. Två helt skilda djur.
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 00:08:11 följande:
    Det är i såna fall inte så många andra män heller som trots det får höra att de är incels och hatar kvinnor när de skriver om sin ensamhet på ett sånt här forum. Vad tycker du om det?

Varför väljer du att ta upp det som ett exempel på män när de flesta inte stämmer in på den beskrivningen? När du lyfter fram det får du det att låta som att det är vanligt.
    Skriver nån om sin ensamhet så blir det bara en hjälpsam reaktion, det är naturligt. Alla har svårigheter i sitt liv, det är inget konstigt. När det i budskapet även kommer kommentarer om hur dåliga kvinnor är blir det annat.

I såna här trådar kommer oftast liknade inlägg, att det sparkas på dessa ensamma män som redan ligger ner. Det ser jag extremt sällan, inlägg där män skriver om sin ensamhet, det som grasserar är frånsägande av eget ansvar som läggs på halva jordens befolkning istället. Hur fruktansvärda kvinnor är. Det som skett är att kvinnor numera kan försörja sig själva och inte behöver ta nån skit längre. Och att så många upptäckt hur mkt bättre det är att vara singel än i ett förhållande med en man som inte håller måttet. Att umgås med ett gäng bra vänner är enormt mkt mer givande än en relation som suger musten ur en.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 17:57:54 följande:
    "Tjocka latmaskar till män". Vad är det om inte manshat. Ni förutsätter att män som är ensamma per definition är fula, tjocka, oattraktiva och lata. Hur kan man ens uttala sig om människor man inte känner?

Frågan är ju hur bra ni själva ser ut.
    Nej, det är inte manshat. Se dig omkring hur män ofta ser ut. Kvinnor tar hand om sig bättre, så är det bara.

Det finns vitt skilda orsaker till ensamhet, personligheten är mest trolig?

Eftersom det är ett anonymt forum så kan jag meddela att jag enligt en killkompis är "urläcker" :) Nej, vi har båda bra förhållanden och vill inte ligga med varandra.
  • Anonym (S)
    Anonym skrev 2023-11-22 18:12:18 följande:
    Hur många representerar han?
    Vad tror du själv? :)

Men av hur jag blir bedömd irl så är han inte ensam om sin åsikt.
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 18:16:49 följande:
    Det är generaliseringar som män förväntas tåla, men som ganska få andra hade känt sig bekväma med.

Känns det bra att vara nöjd med sitt utseende och håna män med sämre utseende?
    Nej, det är samma för alla. Kvinnor bedöms för sitt utseende dag ut och dag in. Extremt mkt hårdare än män.

Jag är väl max halvnöjd med mitt utseende men jag tycker om mig själv för min personlighet, det som är jag. Det funkar bra att andra är nöjda med hur jag ser ut.
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 18:17:24 följande:
    Bara det att förutsätta att kvinnor generellt tar hand om sig själva bättre än män, är något som tyder på mansförakt. Vad vet du om hur män kämpar med sig själva för att duga? Kan lova dig att det är många män som gör det. Självklart finns det män som skiter i sina utseenden och att ta hand om sig själva, men det finns också kvinnor som också tillåter sig att förfalla.

Det är det här generaliserandet om ensamma män som spär på könskriget. Män vill inte höra hur dåliga och värdelösa de är, lika lite som kvinnor vill höra det.
    Dom flesta män skiter totalt i hur dom ser ut. Se dig bara omkring. Kvinnor tar generellt mkt bättre hand om sin fysiska och mentala hälsa.

Det går bra att förändra sig om man inte är nöjd. Att utveckla sig själv på alla plan vinner man mkt på, inte minst att man trivs mer med sig själv. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 18:54:13 följande:
    Det låter mest som att du talar om dina egna erfarenheter av män. Kan lova dig att det finns män som är måna om sina utseenden och tar hand om sig själva.
    Ja, jag skriver ju de flesta vilket betyder att det finns män som tar hand om sig själva, som har ett normalt förhållningssätt till sin kropp. Och sitt psyke. Men alldeles för många gör inte det vilket är jättesynd.
  • Anonym (S)
    Tecum skrev 2023-11-22 19:00:46 följande:
    En typisk nedvärderande kommentar om män, såna som det går tretton på dussinet av här. Och du generaliserar genom att skriva "de flesta män", känner du de flesta män i Sverige? Ska bli intressant att se om du får mothugg av någon kvinna...

Det är lätt att säga "ryck upp dig, skärp dig, utveckla dig, klipp dig och skaffa ett jobb". Men precis som det finns kvinnor som blir psykiskt nergångna, sabbar sin ekonomi och inte orkar ta tag i sitt liv så finns det såna män. Upprepade motgångar i kombination med redan dåligt självförtroende och traumatiska upplevelser av svek och mobbning i ungdomen gör att de helt enkelt inte har verktygen att "utveckla sig själv", eller vet hur man ska använda det man har. Att avfärda dem som incels eller lata oduglingar är för enkelt.
    Att ge upp verkar inte heller vara särskilt konstruktivt. 
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 21:47:42 följande:
    Dessa anklagelser som kommer mot män är oftast helt ogrundade. Har någon själv sagt att de vill reglera kvinnor eller ser kvinnor som objekt? Nej, det är ni som sätter den stämpeln på dem.

Man kan hävda att den som skrev att de flesta män är fula ser män som objekt. Varför accepteras den typen av kommentarer mot män? Det är samtidigt som ni kommer med en lista av anklagelser mot män som inte har skrivit i närheten lika grova saker.
    Vem har skrivit att män är fula i tråden? Har jag inte sett?
  • Anonym (S)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 21:56:12 följande:
    Varför skriver folk inte i alla dessa trådar att vissa har det svårare än andra på relationsfronten och att man inte ska döma? Nej, de flesta går istället till full attack för att trycka ner de männen som är misslyckade. Du tycks göra båda saker i den här tråden.

Är det så svårt att bemöta folk på ett civiliserat sätt?
    Ja, varför tror du själv? Är det för att:

1. Inläggen innehåller en mängd kvinnoförakt som gör en olustig över att det finns människor som faktiskt har de här åsikterna i vårt land.

2. Det finns väldigt få inlägg i dessa trådar som faktiskt handlar om en mans ensamhet och olyckan över den. Som får välmenande tips och som kan ta till sig dom utan att skylla på kvinnor och all deras hemskhet.

Kan du verkligen inte se skillnaden...äh alla ni grälande svansvarelser kan dra tillbaka till er skog. För det kan bara inte vara så svårt att läsa text och förstå resonemang. Har hört att Flashback verkar vara rätt plats för er.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?