• nihka

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-02 19:03:05 följande:
    Svenskhat är det inte, utan mer en åsikt om en tyvärr ganska vanlig svensk mentalitet. Att bara bry sig om att man själv har det bra, och ser ner på de som inte har det. Egoism med andra ord.
    Nu är ju inte din inställning och dina fördomar om att andra delar den inställningen fakta utan bara en projicering av ditt inre.

Klart det är svenskhat när du försöker pinna på en hel nation negativa egenskaper.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-02 19:56:55 följande:
    Jag tar ansvar. Jag beter mig respektfullt och jag hatar inte.

Den enda som inte tar ansvar av oss två är du.
    Nej, offermentalitet är inte ett dugg ansvarsfullt. Skylla på andra för det som inte går vägen i det egna livet. Om du vill ta ansvar kan du läsa din egen artikel som du länkade till eller tog du dig inte förbi rubriken? "att ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation"

www.dn.se/insidan/experten-sa-kan-man-slippa-ofrivillig-sexloshet/

Det finns inget "oss" eller "oss två". Creepy stalkig attityd.
  • nihka
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-03 00:28:06 följande:
    Vem skyller jag på? Jag har inte skyllt på någon.

Det är ditt manshat som är problemet. Att på falska grunder anklaga någon för att inte ta ansvar, skylla ifrån sig, vara en stalker osv. Hånande kommentarer. Varför tar du inte ansvar för vad du skriver?
    Det är inte jag som startar trådar om att män skulle vara trakasserade på FL, vilket förstås inte är sant.

Det är inte jag som slänger ur mig att människor som inte håller med om dessa vanföreställningar hatar alla män.

Om du vill ta ansvar behöver du ta den kritik som riktas mot dig och andra individer som kritik mot dig och de individer det gäller och inte som kritik mot alla män och gärna läsa de artiklar du själv länkar till och ta till dig dess innehåll.

Om du inte vill anklagas för att ha en creepy stalkig attityd så får du sluta med dina inbillade "oss" och dina personförföljelser.

Länkar till den utmärkta artikeln med alla de användbara tipsen om att "ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation":

• nihka
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-02 22:22:23 följande:

Har förstått att det är sättet föregående talare debatterar. Hittar på saker, kränker och manipulerar. Ganska fult sätt att föra en diskussion.

Jag har aldrig sett något manshatande från ditt håll. 

Det handlar om att vissa individer vill vräka ur sig en massa och sedan när de får svar låtsas som att svaret är riktat till en hel grupp - därtill en grupp de inte ens representerar. De flesta män liksom kvinnor kommer alldeles utmärkt överens med varandra och känner ingen samhörighet med individer som försöker sprida splittring och hat.
  • nihka
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-03 03:08:14 följande:
    Det är sant och du är en av de personer som trakasserar män på FL.

Jag har inte bett om några tips och jag har inte avfärdat några tips. Varför hittar du på om mig? Det är den fråga du borde svara på.

Det är väl din dröm att ha en man som jagar dig, men jag är ledsen. Det är bara en fantasi i ditt huvud.
    Nu får du ger dig. Jag har aldrig trakasserat några män på FL. Jag har aldrig öht sagt något ofördelaktigt om gruppen män eller gruppen kvinnor för den delen. Den typen av fördomsfulla skitinlägg håller jag mig för god för till skillnad från mycket av vad du har skitit ur dig i den här tråden.

Jag skriver aldrig anonymt så allt jag har skrivit syns att det är mitt nick. Dessa befängda anklagelser från dubbelanonyma har riktats mot mig tidigare och ingen, jag upprepar INGEN har någonsin lyckats citera någon av dessa påstådda hatinlägg.

Leta upp någon annan att förfölja med dina absurda anklagelser. Sluta citera mina inlägg. Du har alla möjligheter att helt och hållet undvika mig medan du själv frossar i dubbelanonyma identiteter så man vet inte säkert om det är samma eller en annan uppsättning knäppa inlägg man läser.

Det här forumet svämmar över av pipgnällincelinlägg med budskapet att det är kvinnans fel att mannen inte får knulla och serieknulla. Vansinniga "förslag" på hur kvinnor ska "fostras" till att välja annorlunda, fördelas, manipuleras, drogas och ställas till svars för att någon inte lyckas på parmarknaden. Ingen vettig varken man eller kvinna ställer upp på att det är manshat att tala om att var och en är ansvarig för sitt eget liv.

Här kommer en jättebra och läsvärd artikel om ""att ta eget ansvar och göra det bästa av sin situation"

• nihka
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-03 06:39:03 följande:
    Ja, man kan ju alltid hitta på att man är stalkad som ett sätt att försöka framstå som mer eftertraktad än man är. Den där människan går inte att diskutera med, eftersom hon smetar saker på folk som hen sedan försöker få andra att hålla med om.
    Man kan ju också som enskild individ som känner sig misslyckad hitta på att man är förfördelad och trakasserad som kön istället för att ta sitt ansvar och själv fixa det liv man vill ha.

Påminner också om att jag inte är ämnet för tråden.
  • nihka
    Anonym (Man på 26 år) skrev 2023-12-03 07:07:29 följande:

Män i största allmänhet är förföljda i Sverige 2023. Påminner otroligt mycket om vad som skedde i Nazityskland. 

Men det jag tror är att allt detta kommer slå tillbaka på er som ägnar er åt sånt här förr eller senare - på ett sätt ni inte idag förstår. 

Det kanske någon gång uppstår ett läge där männens hjälp behövs till något , så som krig eller annat, och då kanske det blir så att dem skiter i er och sätter sitt eget bästa i första rummet istället. Kalla handen är en hämnd få kan värja sig mot Glad

De allra flesta män och kvinnor är eller hamnar så småningom i ett förhållande. Vi kommer alldeles ypperligt överens och hjälper ständigt varandra. Inga problem!
  • nihka
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-03 07:10:54 följande:

Jag har ännu inte sett något manshat i den här tråden. Däremot ser jag män som tror sig vara utsatta för ett icke-existerande manshat, som ger exempel på skribenter som inte är manshatare utan bemöter argument som hamnat snett. Jag ser män som heller inte vill bemöta ett reellt kvinnohat i form av kvinnor som dör för mäns händer utan bara vill diskutera ett inbillat manshat. 

Ett eventuellt manshat är ju inte ens farligt för män. Ni pratar om förakt som att det vore dödligt. Hur mycket förakt får inte kvinnor?  Kvinnohat och kvinnoförakt leder till förslag om att kvinnors frihet ska inskränkas, kvinnor dödas, våldtas och misshandlas, kvinnor får sämre vård än män och kvinnors arbete värderas mindre. 

Ändå sitter ni och beklagar er över ett förakt som är så minimalt och leder till...vadå? Att det känns lite jobbigt? Vad är konsekvenserna i verkligheten?

Det handlar ju bara om ett litet, litet antal avarter. De allra, allra flesta har inte ett så dysfunktionellt tänk.
  • nihka
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-03 07:17:45 följande:
    Bra, om du nu eventuellt skulle vara någon form av representant för det vettiga folket på Familjeliv, så har du nu påvisat er egen rent subjektiva sanning.

Män som kritiserar kvinnor är farliga incels. Tom stalkers i vissa fall(enligt vissa).

Kvinnor som kritiserar män är alltid kritik.
    Nä, farliga incels är farliga incels och de allra flesta incels är inte farliga, men det innebär så klart inte att de inte finns. Och är farliga.

Samma med stalkers.
  • nihka
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-03 07:24:01 följande:
    Det handlar bara om att avsiktligt provocera, inget att haka upp sig på.
    Och exakt vad är det som är så provocerande med att höra någon säga att var och en är ansvarig för sitt eget liv? Jag skulle definitivt fundera på det om det gällde mig själv.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?