Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
Klart det är svenskhat när du försöker pinna på en hel nation negativa egenskaper.
Har förstått att det är sättet föregående talare debatterar. Hittar på saker, kränker och manipulerar. Ganska fult sätt att föra en diskussion.
Jag har aldrig sett något manshatande från ditt håll.
Män i största allmänhet är förföljda i Sverige 2023. Påminner otroligt mycket om vad som skedde i Nazityskland.
Men det jag tror är att allt detta kommer slå tillbaka på er som ägnar er åt sånt här förr eller senare - på ett sätt ni inte idag förstår.
Det kanske någon gång uppstår ett läge där männens hjälp behövs till något , så som krig eller annat, och då kanske det blir så att dem skiter i er och sätter sitt eget bästa i första rummet istället. Kalla handen är en hämnd få kan värja sig mot
Jag har ännu inte sett något manshat i den här tråden. Däremot ser jag män som tror sig vara utsatta för ett icke-existerande manshat, som ger exempel på skribenter som inte är manshatare utan bemöter argument som hamnat snett. Jag ser män som heller inte vill bemöta ett reellt kvinnohat i form av kvinnor som dör för mäns händer utan bara vill diskutera ett inbillat manshat.
Ett eventuellt manshat är ju inte ens farligt för män. Ni pratar om förakt som att det vore dödligt. Hur mycket förakt får inte kvinnor? Kvinnohat och kvinnoförakt leder till förslag om att kvinnors frihet ska inskränkas, kvinnor dödas, våldtas och misshandlas, kvinnor får sämre vård än män och kvinnors arbete värderas mindre.
Ändå sitter ni och beklagar er över ett förakt som är så minimalt och leder till...vadå? Att det känns lite jobbigt? Vad är konsekvenserna i verkligheten?