Tecum skrev 2023-11-23 17:14:10 följande:
Finns bara ett effektivt sätt att hantera troll och det är att negligera dem! Att gå i taket och börja skälla och argumentera är bara att gå dem till mötes. De blir uppmuntrade av mothugg och skriver mer och värre saker. Men jag tror att vissa kvinnor använder dessa stolliga inlägg som en förevändning för att lufta sitt mansförakt. Som myten att män vill bli tilldelade kvinnor.
Visst ser jag skillnaden mellan att ventilera och gå till angrepp mot andra. Men ni kvinnor klagar ju på att män inte tar till sig av råd, hur vet ni det? Vissa kanske blir hjälpta, andra försöker men misslyckas. Här finns ju ingen redovisningsskyldighet om "hur gick det sen". Sen finns det en liten men aktiv grupp som kanske är troll, kanske är bittra män som givit upp. De tar inte till sig av råd och jag jämför dem med de kvinnor som skriver och klagar på hur hemsk deras man är och hur jobbigt allt är. Men när de får rådet att lämna är de ju sååå kära och "det är bra ibland" och det är helt omöjligt att separera. Samma typ av personer, klarar inte att förändra sig.
Att säga att kvinnor har höga krav är delvis sant och det är väl bra att kvinnor kommit i den positionen att de inte måste leva i en relation för att få ett tryggt och ekonomiskt bra liv? Varför tar du åt dig av det? Mannen behöver något att skylla sitt misslyckande på, Inte snyggt men naturligt, så gör mänga i olika sammanhang.
Det är ingen myt att det finns män som vill att kvinnor ska fördelas mer jämt eller "rättvist" vilket i praktiken betyder styras om till dem själva.
De är visserligen inte många men ihärdiga med riktigt fucked-up värderingar och troligtvis fattas det även nåt mer.