• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • nihka
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-07 18:40:39 följande:
    Ja, jag får faktiskt intrycket av det. Men erfarenheten säger att människors bedömningar kommer av deras egna erfarenheter, så man får väl förmoda att dessa mest har negativa erfarenheter av män.
    Javisst din erfarenhet är att jag har mest negativa erfarenheter av män. Fantastiskt vad man kan läsa ut av "alla har ansvar för sina egna liv".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-07 18:18:06 följande:
    Det är trots allt lite intressant att följa dina inlägg. Ena stunden visar du en fientlighet mot främst ensamma män, andra stunden kan du visa dig ha en viss distans (om så en en låtsad sådan) och tillochmed lägga till en leende emoji.
    Du kan komma och hälsa på mig i Queenstown Skrattande
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Öga_mot_öga)
    nihka skrev 2023-12-07 18:50:37 följande:
    Javisst din erfarenhet är att jag har mest negativa erfarenheter av män. Fantastiskt vad man kan läsa ut av "alla har ansvar för sina egna liv".
    Jag tänker mest på din åsikt som du tidigare skrivit om, att alla ensamma män per definition är incels.Det kan knappast ses som en logisk slutsats, och tar inte hänsyn till att människor är olika.

• Anonym (X)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-07 18:56:34 följande:
    Jag tänker mest på din åsikt som du tidigare skrivit om, att alla ensamma män per definition är incels.Det kan knappast ses som en logisk slutsats, och tar inte hänsyn till att människor är olika.

Jag ser Nikha skriva, gång på gång, att incels är ganska få, och att de flesta män inte är så. 

Det du påstår har jag aldrig sett nån hävda på FL.

Var läser du, kan du visa?

• Anonym (Näru)
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 19:21:40 följande:

Jag ser Nikha skriva, gång på gång, att incels är ganska få, och att de flesta män inte är så. 

Det du påstår har jag aldrig sett nån hävda på FL.

Var läser du, kan du visa?

Att hon skriver på det sättet om och om igen är för att etablera detta som en sanning. Det är ett retoriskt grepp för att stigmatisera och marginalisera gruppen som har åsikter om kvinnor.
  • Tow2Mater
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-07 03:12:25 följande:
    Tow2Mater skrev 2023-12-07 03:04:07 följande:
    Nej, gick inte igenom hela tråden, bara ett slumpartat antal sidor tills jag hade hittat tre (i mitt tycke) exempel.

Tror och tycker ingenting, gav exempel på det som finns i tråden som vissa av er säger inte finns.
    Tow2mater, vad har du för åsikt angående ovanstående inlägg? Har kvinnor fog för sin oro för sin säkerhet och trygghet?
    Jag tycker det. Den här trådens syfte är ju att förminska skiten kvinnor får utstå. 
    Nu forsoker du distahera från att jag visade att det visst finns mansförakt i tråden, fast en del säger det inte finns. Tror inte du är intresserad av mina åsikter egentligen.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-07 06:37:45 följande:
    Jag skrev kommentaren om minskad lust för män som svar på en kommentar om att det borde finnas en drog som ger kvinnor mer sexlust så att de ska vilja prostituera sig. I den kontexten ser jag att mitt alternativ är det bättre eftersom det också skulle minska brottsligheten. Det är ju ett faktum och inte manshat att män är överrepresenterade vid sexualbrott, ingenting som är nåt att hymla med. 

Jag förespråkar inte att ge droger till någon. Men eftersom skribenten innan mig förespråkade att ge droger till kvinnor för att de ska vilja prostituera sig tycker jag att mitt alternativ ändå skulle ge mer värde än hans. Och för att peka på absurditeten i hans förslag. Tycker du inte att det är kvinnohat då att först föreslå att det ska finnas en drog gör att kvinnors sexlust ska öka, för att lösa sexlösa mäns problem? Om du tycker mitt förslag är manshat måste du nämligen också tycka att hans förslag, som var först, är kvinnohat.

Jag sa inte det är hat, jag sa mansförakt. Du kanske menade det som överrepresenterade, men det du faktist sa är mansförakt, eftersom de allra flesta män begår inte sexbrott:

eftersom kvinnor inte begår sexbrott i nån större utsträckning, medan män gör det.

• Anonym (Öga_mot_öga)

Jag tar till mig av vad kvinnor på forumet skriver, och även om jag inte ser dessa som representativa för kvinnor överlag så ger det ändå en fingervisning om vad man som man behöver jobba på med sig själv.. Även om inte kvinnor IRL dömer fullt så hårt så kan man anta att det är sådant som ligger på en omedveten nivå hos kvinnor i stort. Jag har via FL förstått att män som är över 40 inte ska inbilla sig att de kan se yngre ut, samtidigt som 40-plus-kvinnor på forumet inte vill ha män i samma ålder som ser ut som "gubbar". Det blir en motsägelse men väl värt att ha i åtanke.

Samtidigt vill de inte ha en man som ser ut som en "pojkspoling", så det kan bli svårt att finna en balans..

• Anonym (Bbw)
    nihka skrev 2023-12-07 18:44:27 följande:
    Ja ja, ja, de mansföraktande inläggen duggar ju tätt, men ingen lyckas någonsin hitta ett från mig.
    Men folk kan ju låtsas tydligen.
  • Anonym (Anony)

Nej, det är inget problem, inte för mig iaf. En del vidriga kräk härinne förtjänar inte mer än hat. 

Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?