Anonym (Ols) skrev 2023-12-07 06:37:45 följande:
Jag skrev kommentaren om minskad lust för män som svar på en kommentar om att det borde finnas en drog som ger kvinnor mer sexlust så att de ska vilja prostituera sig. I den kontexten ser jag att mitt alternativ är det bättre eftersom det också skulle minska brottsligheten.
Det är ju ett faktum och inte manshat att män är överrepresenterade vid sexualbrott, ingenting som är nåt att hymla med.
Jag förespråkar inte att ge droger till någon. Men eftersom skribenten innan mig förespråkade att ge droger till kvinnor för att de ska vilja prostituera sig tycker jag att mitt alternativ ändå skulle ge mer värde än hans. Och för att peka på absurditeten i hans förslag. Tycker du inte att det är kvinnohat då att först föreslå att det ska finnas en drog gör att kvinnors sexlust ska öka, för att lösa sexlösa mäns problem? Om du tycker mitt förslag är manshat måste du nämligen också tycka att hans förslag, som var först, är kvinnohat.
Jag sa inte det är hat, jag sa mansförakt. Du kanske menade det som överrepresenterade, men det du faktist sa är mansförakt, eftersom de allra flesta män begår inte sexbrott:
eftersom kvinnor inte begår sexbrott i nån större utsträckning, medan män gör det.