• Anonym (Kvinnor vill moralisera)

Varför ska "happy ending" vara förbjudet?

Varför ska det vara olagligt att köpa "happy ending", allstå penismassage? 
    Det borde motsvara med andra situationer som det är lagligt, exempelvis att en läkare känner på en penis. 
    Det borde vara äckligare exempelvis när en läkare undersöker en patients analhål. 

Det är en stor skillnad mellan om någon person betalar för penetration/och eller oralsex. 

Det är förståeligt att det ska vara olagligt att köpa såna tjänster av om det är en minderårig person och om den personen är utsatt för människohandel. 
    Det känns som just vid "happy ending", handlar det mer om moral varför det ska vara olagligt att köpa det. 

Det verkar vara lagligt med slidmassage. Då rör ju också någon slidan för att de som köper det ska tycka det är skönt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-19 20:42
    Förtydliga, menar att det verkar vara lagligt att köpa slidmassage
  • Svar på tråden Varför ska "happy ending" vara förbjudet?
    Anonym (Bob) skrev 2023-11-19 21:56:09 följande:
    Det är lagligt att sälja sex också, så du är HELT ute och cyklar.
    Eftersom det är olagligt att köpa det så är det en stor skillnad 
    Anonym (Bob) skrev 2023-11-19 21:56:59 följande:
    Ja? Det är fortfarande en sexuell tjänst du köper.
    Det känns mer som det är förbjudet av ideologiska orsaker. 
    Om man istället  hypotetiskt exempelvis skulle kalla det "forskning för att se hur penisar rör på sig" då skulle det vara mer okej då? 
    Man skulle som sagt kalla det för något annat
  • Anonym (Lingam)

1. Det finns motsvarande massage för män, lingam massage då kan de inte säga något.

2.Hur många kvinnor tycker egentligen att den där slidmassagen är OK? Du verkar tro att det gäller allmänt bland kvinnor att de tycker det är OK?

3. Det är mig veterligt inte prövat i domstol än, så det går faktiskt inte att säga att det är lagligt med den där slidmassagen.

• Anonym (Bob)
    Anonym (Kvinnor vill moralisera) skrev 2023-11-19 21:58:39 följande:
    Det känns mer som det är förbjudet av ideologiska orsaker. 
    Vilken ideologi tänker du på?

Jag tror det beror på att vi i Sverige vill värna utsatta och motverka utnyttjande och trafficking.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kvinnor vill moralisera) skrev 2023-11-19 20:52:45 följande:
    Förklara exakt varför du tycker som du gör?
    I situationen läkare-patient handlar det om att personen behöver vård för ett kroppsligt problem. Jag far inte illa av att undersöka.

I fallet med sexuella tjänster finns det prostituerade som inte far illa, men det vanligaste är att man är utsatt för tvång/hot/mår dåligt av det man gör på ett eller annat sätt.
    En person som kan skadas av att ge en annan person njutning. Som den kan leva utan (medans mina patienter kanske inte överlever om inte ändtarmscancern upptäcks).
    Man använder inte massörens privata delar. 
  • Pixxel

Jag kan faktiskt inte förstå att polisen lägger så mycket resurser på något så harmlöst.

Anonym (.) skrev 2023-11-19 22:01:19 följande:
    I situationen läkare-patient handlar det om att personen behöver vård för ett kroppsligt problem. Jag far inte illa av att undersöka.

I fallet med sexuella tjänster finns det prostituerade som inte far illa, men det vanligaste är att man är utsatt för tvång/hot/mår dåligt av det man gör på ett eller annat sätt.
    En person som kan skadas av att ge en annan person njutning. Som den kan leva utan (medans mina patienter kanske inte överlever om inte ändtarmscancern upptäcks).
    Och om man skulle kalla det vård istället så tycker du det är okej då? 
Svar på tråden Varför ska "happy ending" vara förbjudet?